Διόδια: Θα υπάρξουν αυξήσεις το 2023; - Τι προβλέπεται

diodia dorean.

Να μην εφαρμοστούν αυξήσεις στα διόδια επιθυμεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ειδικά εν μέσω μιας περιόδου όπου το κόστος ζωής έχει αυξηθεί ραγδαία.

Υπέρ της μη εφαρμογής αυξήσεων στα διόδια της χώρας τάχθηκε για ακόμα μία φορά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε κυριακάτικη εφημερίδα.

«Δεν θέλουμε αυξήσεις στα διόδια. Αντιθέτως, είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για να εφαρμοστεί η αναλογική χρέωση σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, το συντομότερο δυνατό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κώστας Καραμανλής.

Σημειώνεται ότι το αντίτιμο των διοδίων είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον πληθωρισμό, όπως αναφέρεται στις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε πρώτη του έτους οι τιμές των διοδίων αναπροσαρμόζονται, με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή του Σεπτεμβρίου της προηγούμενης χρονιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αυξήσεις διοδίων

Αυτό σημαίνει ότι για το 2023 οι αυξήσεις που προβλέπονται για τα διόδια είναι της τάξεως του 12% (βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή του Σεπτεμβρίου), κάτι το οποίο, όπως έχει διαμηνύσει ο ο υπουργός δεν πρόκειται να επιτραπεί.

Το σκεπτικό της κυβέρνησης είναι ότι μία αύξηση στο κόστος των διοδίων θα επιβάρυνε περαιτέρω τις οικογένειες, οι οποίες έχουν ήδη «χτυπηθεί» από τις αυξήσεις στα καύσιμα και του υψηλού κόστους ζωής.

Διόδια με το χιλιόμετρο

Όπως επισήμανε ο υπουργός, το σύστημα (σ.σ. ηλεκτρονικά διόδια) «δεν είναι εύκολο τεχνικά να γίνει, αλλά θα γίνει. Όπως ξέρετε, εφαρμόζεται ήδη στην Ολυμπία Οδό».

Πρόκειται για ένα σύστημα αναλογικής χρέωσης, με το οποίο οι οδηγοί θα χρεώνονται με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν. Το συγκεκριμένο έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, και το χρονικό όριο για την εφαρμογή του είναι το 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.

Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου «διαβάζεται» από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, με το όχημα να πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο.

Εφόσον το όχημα εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ