Diesel κινητήρες: Οι μεγαλύτεροι μύθοι - Τι ισχύει στην πράξη

diesel kinitiras

Εξετάζουμε τους τέσσερις μεγάλους μύθους που έχουν αναπτυχθεί γύρω από τους γνωστούς σε όλους μας κινητήρες diesel.

Οι κινητήρες πετρελαίου κυριαρχούσαν στις πωλήσεις των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών τις προηγούμενες δεκαετίες, έναντι των μοτέρ βενζίνης, με την οικονομία καυσίμου να αποτελεί το μεγαλύτερο ατού τους.

Μετά φυσικά το dieselgate του 2015 το κλίμα αντιστράφηκε άρδην στη Ευρώπη υπέρ των μοτέρ βενζίνης αλλά και των εναλλακτικών καυσίμων με αποτέλεσμα πλέον να υπολείπονται σημαντικά, ενώ ακόμη και σήμερα φέρουν τη ρετσινιά του μοτέρ που επιβαρύνει το περιβάλλον και την υγεία σε δυσανάλογα μεγάλο βαθμό έναντι των βενζινοκινητήρων.

Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα για τους diesel κινητήρες; Ας δούμε μαζί τέσσερις ευρέως διαδεδομένες παρανοήσεις που αφορούν του κινητήρες πετρελαίου αλλά και τι ισχύει στην πραγματικότητα. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι diesel κινητήρες ρυπαίνουν περισσότερο από τους βενζίνης: Λάθος

Με τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει ώστε οι diesel κινητήρες να έχουν φτάσει πλέον στο σημείο να θεωρούνται μικρά τεχνολογικά «θαύματα» στον συγκεκριμένο τομέα και να είναι η «μέρα με τη νύχτα» σε σύγκριση με μοτέρ πετρελαίου 7-8 ετών (Euro 5 και πίσω).

Η σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση ενός μοτέρ πετρελαίου, σε σχέση με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρα βενζίνης, σημαίνει ότι στην ατμόσφαιρα απελευθερώνονται μικρότερες ποσότητες CO2 για την παραγωγή περίπου του ίδιου έργου, κάτι που συμβάλλει στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Η εκπομπή CO2, το οποίο δεν θεωρείται ρυπαντής, έχει έμμεσες συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία. Αυτό ωστόσο δεν ισχύει για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία επηρεάζουν άμεσα την υγεία του ανθρώπου, πέρα από τις επιπτώσεις που έχουν και στο περιβάλλον και το κλίμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκπομπές NOx είναι και ο μεγαλύτερος «εχθρός» των diesel. Ωστόσο τα μοτέρ προδιαγραφών Euro 6 (και ακόμη περισσότερο 6d), έχουν μειώσει σε τεράστιο βαθμό τις εν λόγω εκπομπές τους που είναι πλέον άμεσα συγκρίσιμες με εκείνες των βενζινοκινητήρων. Το ίδιο ισχύει και για τα μικροσωματίδα που εκπέμπουν, τα οποία ελέγχονται αποτελεσματικά από τα γνωστά πλέον φίλτρα DPF.

Η απαγόρευση των diesel στην πόλη, δεν βελτίωσε την ατμόσφαιρα: Λάθος

Όπως είπαμε και νωρίτερα, το τεχνολογικό άλμα που έχουν κάνει οι κινητήρες πετρελαίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια στο κομμάτι των ρύπων είναι τεράστιο και η απαγόρευση μοντέλων τεχνολογίας Euro 4 και πίσω στο κέντρο της Αθήνας έχει βοηθήσει στην πράξη στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται παγκοσμίως η βελτίωση στην ποιότητα του αέρα είναι ακόμη πιο αισθητή στο Τόκιο της Ιαπωνίας όπου έχουν απαγορευτεί ακόμη και τα παλαιότερης τεχνολογίας επαγγελματικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το diesel είναι πιο οικονομικό στη χρήση: Σωστό

Για παρόμοιας απόδοσης κινητήρες βενζίνης και diesel είναι σίγουρο ότι ένας οδηγός θα διαπιστώσει σημαντικές διαφορές στην τσέπη του υπέρ των δεύτερων, στην καθημερινότητα του. Αυτό γιατί το πετρέλαιο κίνησης έχει μικρότερο κόστος σε σχέση με την βενζίνη, ενώ και οι ίδιοι οι diesel κινητήρες είναι εκ φύσεως πιο φειδωλοί σε κατανάλωση έναντι του μεγάλου «αντιπάλου» τους.

Ωστόσο, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για να επωφεληθεί κανείς από την χαμηλότερη κατανάλωση και την χαμηλότερη τιμή του diesel κίνησης θα πρέπει να διανύει και περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως.

Η αιτία βρίσκεται στην υψηλότερη τιμή απόκτησης που παρουσιάζουν τα μοντέλα που φέρουν «ισοδύναμα» σε απόδοση μοτέρ πετρελαίου με αδελφά μοντέλα με κινητήρα βενζίνης, αλλά και το υψηλότερο κόστος συντήρησης τους σε σχέση με αυτά. Αν διανύετε περί τα 10.000 χλμ. ετησίως με diesel θα χρειαστείτε περίπου τέσσερα χρόνια για να «ισοφαρίσετε» το χαμηλότερο κόστος ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα η οικονομία γέρνει καθαρά υπέρ του κινητήρα πετρελαίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πραγματικό όφελος από την οικονομία που προσφέρει ένα diesel μοτέρ το απολαμβάνουν όσοι διανύουν κάθε χρόνο άνω των 15.000 χλμ. αφού έτσι αποσβένουν ταχύτερα το υψηλότερο αντίτιμο που έχουν καταβάλει ατχικά για να τα αποκτήσουν.

Οι diesel είναι πιο αξιόπιστοι από τους κινητήρες βενζίνης: Λάθος

Λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης τους, τα οχήματα που φέρουν κινητήρες πετρελαίου είναι και εκείνα που προτιμούν οι επαγγελματίες, οι οποίοι φυσικά τα χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο και διανύουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τον «κοινό θνητό» οδηγό. Κάνοντας δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο η διαφορά σε κόστος χρήσης, σε σχέση με ένα μοτέρ βενζίνης είναι πολύ σημαντική για μια επιχείρηση και αυτό από μόνο του αρκεί για να προτιμήσει ένας επαγγελματίας το diesel.

Κάπως έτσι χτίστηκε και ο μύθος του diesel κινητήρα ως πιο αξιόπιστου έναντι των μοτέρ βενζίνης και σε αυτό συνέβαλαν και τα μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα με τους κατασκευαστές να εξελίσσουν τεράστιους κινητήρες για τα φορτηγά με στόχο και την αυξημένη αξιοπιστία τους.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα διαφορές στο κομμάτι της αξιοπιστίας δεν υπάρχουν επί της ουσίας, εφόσον η συντήρηση των κινητήρων γίνεται σωστά. Να σημειωθεί επίσης πως οι κινητήρες πετρελαίου, φέρουν πολύ πιο ακριβά περιφερειακά, όπως είναι για παράδειγμα η αντλία καυσίμου που λειτουργεί με σημαντικά υψηλότερη πίεση έναντι του μοτέρ βενζίνης αλλά και τα μπεκ, δύο «σημεία» που ακολουθούνται και από ιδιαίτερα υψηλό κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ