Αυτός είναι ο διακόπτης που αυξάνει την ακτινοβολία στο αυτοκίνητο -Γιατί δεν πρέπει να τον πατήσεις
Νέα μελέτη κατέγραψε τα επίπεδα ακτινοβολίας που εκπέμπονται κατά τη διάρκεια της κίνησης και της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο το πιο ενδιαφέρον εύρημα προέκυψε από την ενεργοποίηση ενός στοιχείου εξοπλισμού.
Ο μύθος ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερη ακτινοβολία από τα υπόλοιπα κυκλοφορεί σχεδόν από… καταβολής τους, ωστόσο έρευνες όπως αυτή της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC ρίχνουν φως στο τι ισχύει στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας για τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, διαπιστώθηκε ότι οι οδηγοί και οι επιβάτες τους εκτίθενται σε πολύ χαμηλά επίπεδα ακτινοβολίας.
BUY NOW
Η μελέτη ανατέθηκε στον ADAC από το Ομοσπονδιακό Γραφείο Προστασίας από την Ακτινοβολία της Γερμανίας. Η διαδικασία περιλάμβανε δοκιμές σε έντεκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και σε δύο επαναφορτιζόμενα υβριδικά και σε ένα αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο.
Οι ερευνητές τοποθέτησαν δέκα αισθητήρες σε μια ανθρωπόμορφη κούκλα, την οποία κατά τη διάρκεια των δοκιμών μετακίνησαν σε τουλάχιστον δύο διαφορετικές θέσεις μέσα στο αυτοκίνητο, τόσο κατά τη διάρκεια της κίνησης όσο και της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όλες οι τιμές παρέμειναν μέσα στα όρια ασφαλείας. Παρατηρήθηκε μάλιστα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν περισσότερη ακτινοβολία σε σχέση με τα συμβατικά. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στον δρόμο, η ομάδα παρατήρησε ορισμένες πολύ μικρές αυξήσεις στην ένταση του μαγνητικού πεδίου κατά την απότομη επιτάχυνση και το έντονο φρενάρισμα.
Επομένως η μελέτη έδειξε ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία οδηγών και επιβατών. Ωστόσο ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας προήλθε από μια λειτουργία που αρκετοί οδηγοί χρησιμοποιούν χωρίς δεύτερη σκέψη: τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Η ενεργοποίησή τους παρήγαγε μία από τις υψηλότερες μετρήσεις της μελέτης — κάτι που παρατηρήθηκε όχι μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και στα plug-in hybrid μοντέλα, όπως και στο μοναδικό αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο της μελέτης.
Ακόμη και στην περίπτωση των θερμαινόμενων καθισμάτων ωστόσο, οι τιμές παρέμειναν πολύ μακριά από επικίνδυνα επίπεδα. Οι πιο αισθητές διακυμάνσεις καταγράφηκαν στο χώρο για τα πόδια, κοντά στα κινητήρια σύνολα και την καλωδίωσή τους, ενώ κοντά στο κεφάλι ή τον κορμό καταγράφηκαν μηδαμινά επίπεδα ακτινοβολίας.
Τέλος, κατά τη φόρτιση AC μετρήθηκαν υψηλότερα επίπεδα ακτινοβολίας γύρω από το βύσμα τη στιγμή που ξεκινούσε η διαδικασία, αλλά ακόμη κι αυτά παρέμειναν εντός όλων των ορίων ασφαλείας. Και παρά την υψηλότερη ισχύ της, η ταχυφόρτιση DC παρήγαγε χαμηλότερα επίπεδα από την πιο αργή φόρτιση AC.