Εντυπωσιακό διάγραμμα δείχνει το δαιδαλώδες τοπίο των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών -Τα ισχυρότερα brands

Αν νομίζετε πως ο καταιγισμός νέων brand από την ασιατική χώρα αλλάζει τα δεδομένα, τότε δεν έχετε δει ακόμα τίποτα!
Πρόκειται για μία τεράστια αγορά, με τεράστιο αριθμό από brands, τα περισσότερα εκ των οποίων ανήκουν σε τέσσερις βασικές εταιρείες. Στην πραγματικότητα, τέσσερα brand, οι BYD, Changan, Chery και Geely, αντιπροσωπεύουν πάνω από 50% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα.
Πάμε όμως να αποσαφηνίσουμε αυτό το θολό τοπίο, με τη βοήθεια του γραφήματος του αναλυτής της αγοράς, Felipe Munoz, παρουσιάζει κάθε κατασκευαστή που ανήκει εξ ολοκλήρου ή εν μέρει σε κινεζικές εταιρείες.
BUY NOW

Ας ξεκινήσουμε από τη BYD, η οποία έχει ένα σχεδόν… απλό χαρτοφυλάκιο, με τη βασική ομώνυμη μάρκα BYD και τις θυγατρικές Denza, YangWang και Fang Cheng Bao.
Στη Changan ανήκουν οι Avatr, Deepal, Nevo, Volga και Kaicheng ενώ υπό την ομπρέλα της Chery, πέρα από την ομώνυμη μάρκα, λειτουργούν και οι Fulwin, Omoda, Jaecoo, Jetour, Exeed, iCar, Luxeed, Rely.
Όσο για τη Geely, η λίστα είναι πιο μακροσκελής καθώς κατέχει πλήρως ή μερικώς τις Zeekr, Proton, Farizon, LEVC, Galaxy, Volvo, Lotus, Lynk & Co, Polestar, Smart, Geome, Belgee και Radar!

Σύμφωνα με τον Munoz, αυτοί οι τέσσερις όμιλοι αντιπροσωπεύουν το 56% όλων των πωλήσεων στην Κίνα. Και οι τέσσερις λαμβάνουν κυβερνητικές επιδοτήσεις ενώ οι Chery και Changan ουσιαστικά ανήκουν στο κράτος!
Τι γίνεται όμως πέρα από αυτή την κορυφαία τετράδα; Υπάρχουν άλλοι τέσσερις όμιλοι που έχουν πολλαπλά brands υπό τη σκέπη τους. Η SAIC στην οποία ανήκουν οι MG, LDV, Maxus, IM και Roewe, η JAC με τις Maextro, JAC, Evo και Nord, η BAIC που έχει ως θυγατρικές τις Arcfox, Foton, Tiger και Stelato αλλά και η Dongfeng, που έχει τις MHero, Voyah, Lingxi, Nammi και Venucia.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και πολλές start-ups που λειτουργούν ανεξάρτητα. Ανάμεσά τους η Nio, η οποία λάνσαρε τις Onvo και Firefly, καθώς και οι Leapmotor (που στην Ευρώπη δραστηριοποιείται υπό την ομπρέλα της Stellantis), Xpeng, Aiways, Neta, Xiaomi, Li Auto και Rox.

Από εκεί και πέρα, ο Munoz δημοσίευσε κι ένα ακόμα διάγραμμα, που αυτή τη φορά δείχνει που κατατάσσονται οι 109 (!) μάρκες, ανάλογα τα προϊόντα τους και τη θέση τους στην αγορά.
Σε αυτή την πυραμίδα, οι πιο πολυτελείς μάρκες είναι οι Hongqi, YangWang και Maextro. Στην κατηγορία προηγμένης τεχνολογίας τοποθετούνται μάρκες όπως οι Xiaomi, Nio και Luxeed.
Ακολουθούν οι premium, οι… σχεδόν semi-premium κ.ο.κ., μέχρι να φτάσουμε στη βάση της πυραμίδας, με παλαιότερες μάρκες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον τεχνολογικό ρυθμό των brands που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως.

Κι αυτές είναι οι πρώτες που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, αν και είναι δύσκολο να συνεχιστεί αυτό το χάος με τον τριψήφιο αριθμό μαρκών.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ