Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των φρένων στους εμπρός και τους πίσω τροχούς -Τι πρέπει να γνωρίζεις

Αν και η βασική λειτουργία τους είναι η ίδια -να επιβραδύνουν ή να ακινητοποιούν το όχημα-, τα εμπρός και τα πίσω φρένα διαφέρουν σημαντικά, επομένως η κατανόηση των διαφορών τους βοηθά τον οδηγό να χειρίζεται το όχημα με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Τα εμπρός και πίσω φρένα στα αυτοκίνητα συνεργάζονται προκειμένου να πετύχουν τον ίδιο σκοπό: την επιβράδυνση ή την ακινητοποίηση του οχήματος. Ωστόσο η λειτουργία και ο ρόλος τους διαφέρουν σε αρκετά σημεία, όπως και η επιβάρυνσή τους.
Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν δύο είδη φρένων: δισκόφρενα και ταμπούρα. Τα δισκόφρενα είναι ο πιο μοντέρνος τύπος, ενώ τα ταμπούρα είναι συγκριτικά πιο παλιάς τεχνολογίας, ωστόσο χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα, κυρίως στους πίσω τροχούς.
BUY NOW

Λόγω του βάρους και της αδράνειας του οχήματος κατά την επιβράδυνση, είναι σημαντικό το σύστημα πέδησης να είναι σωστά ισορροπημένο για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Τα μπροστινά φρένα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στο σύστημα πέδησης, αφού συνεισφέρουν στην επιβράδυνση σε ποσοστό περίπου 70-80%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να αναπτύξουν θερμοκρασία που ξεπερνά τους 260 °C.

Αν και τα εμπρός φρένα κάνουν τη «βαριά δουλειά», τα πίσω διατηρούν την ισορροπία και αποτρέπουν το σπινιάρισμα του οχήματος, ενώ συνεισφέρουν σε μικρότερο βαθμό στην επιβράδυνση (περίπου 20-40%). Η πέδηση στους πίσω τροχούς εξασφαλίζει ότι δεν θα εκτραπεί το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ειδικά όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο.
Είναι μικρότερα και λιγότερο ισχυρά από τα εμπρός — και αυτό είναι σκόπιμο. Δεν χρειάζονται τόση δύναμη, καθώς στόχος τους είναι η σταθερότητα, όχι η απότομη επιβράδυνση. Είτε είναι δισκόφρενα είτε ταμπούρα, η δουλειά τους παραμένει η ίδια.