Η κακοκαιρία Adel και οι εικόνες έντονου νεροποντίσματος στους δρόμους επαναφέρουν στο προσκήνιο βασικούς κανόνες ασφάλειας που πολλοί οδηγοί αγνοούν, ειδικά όταν οι βροχοπτώσεις είναι επίμονες και ισχυρές.
Μπορεί η χώρα μας να είναι περισσότερο γνωστή για τo εύκρατο μεσογειακό κλίμα με τους ήπιους χειμώνες και τα ηλιόλουστα καλοκαίρι, ωστόσο κατά τις φθινοπωρινές και χειμερινές περιόδους, οι έντονες βροχοπτώσεις κάνουν πολύ συχνά την εμφάνιση τους, όπως αποδεικνύει με πλέον εμφατικό τρόπο η νέα κακοκαιρία Adel που από χθες τυραννά τους οδηγούς και τους πεζούς στον δρόμο.
Φυσικά, τα φαινόμενα κακοκαιρίας δημιουργούν συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης, ωστόσο πολλές φορές δημιουργούν και έντονα προβλήματα ασφάλειας.
BUY NOW
Ένα από τα πράγματα, τα οποία πολλοί οδηγοί δεν γνωρίζουν είναι οτι ο μηχανισμός κλείδωματος των πορτών αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος σε συνθήκες έντονης βροχής.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι σε τέτοιες καταστάσεις η υγρασία και το νερό μπορούν να επηρεάσουν τον μηχανισμό των κλειδαριών, προκαλώντας αυτόματο κλείδωμα, ακόμη κι όταν τα κλειδιά βρίσκονται μέσα στο όχημα, με τον οδηγό να μένει έξω, ενώ το αυτοκίνητο κλειδώνει μόνο του. Για αυτό οι ειδικοί τονίζουν να μην ξεχνάμε ή αφήνουμε ποτέ τα κλειδιά στο αυτοκίνητο, όταν δεν είμαστε μέσα σε αυτό.
Σημειώνεται πως ακόμη πιο επιρρεπή σε αντίστοιχες δυσλειτουργίες είναι τα παλαιότερα οχήματα. Με τη φθορά του χρόνου και το πέρας των χιλιομέτρων, τα ηλεκτρικά συστήματα στα παλαιότερα μοντέλα δεν λειτουργούν με την ίδια αξιοπιστία και η υγρασία μπορεί να προκαλέσει χαμηλή τάση ή ακόμη και πλήρη ακινητοποίηση του μηχανισμού ανοίγματος, με το το χειριστήριο να μην ανταποκρίνεται, ή το κεντρικό κλείδωμα να μπλοκάρει εντελώς
Σε κάθε περίπτωση, ο κίνδυνος γίνεται πραγματικά σοβαρός για την προσωπική μας ασφάλεια αν ένα αυτοκίνητο παγιδευτεί σε νερά. Δεν είναι λίγες οι εικόνες, μάλιστα, που ήρθαν από αρκετές περιοχές της χώρας κατά την κακοκαιρία, με τη στάθμη του νερού να ανεβαίνει επικίνδυναα, δημιουργώντας σκηνές όπου τα αυτοκίνητα κυριολεκτικά επιπλέουν.
Σε τέτοιες συνθήκες, οι πόρτες μπορεί να μπλοκάρουν ηλεκτρικά, καθιστώντας τη διαφυγή δύσκολη ή και αδύνατη, ενώ ακόμη και όταν η πόρτα είναι ξεκλείδωτη, η δύναμη της υδροστατικής πίεσης μπορεί να την κρατήσει κλειστή.
Γι’ αυτό, οι ειδικοί τονίζουν ότι σε περίπτωση αυξημένης στάθμης νερού δεν πρέπει ποτέ να κλειδώνουμε το αυτοκίνητο για να αποφύγουμε τέτοια σενάρια. Σημαντικό είναι επίσης να αφαιρέσουμε αμέσως τις ζώνες ασφαλείας όταν υπάρχει κίνδυνος εισροής νερού, ώστε να έχουμε απόλυτη ελευθερία κινήσεων στο αυτοκίνητο και να μην βρεθούμε σε καταστάσεις που οι ζώνες μας εγκλωβίζουν εντός του οχήματος.
Ταυτόχρονα, σε περίπτωση που η στάθμη του νερού ανεβαίνει γρήγορα, τα παράθυρα πρέπει να κατεβαίνουν άμεσα, ειδικά αν μιλάμε για ηλεκτρικά που λόγω νερού μπορεί να προκληθεί βραχυκύκλωμα και να σταματήσουν να λειτουργούν. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, υπάχουν ειδικές συσκευές που μπορούν να χρησιμοποιηθεί για να σπάσει το τζάμι στις άκρες του, εκεί δηλαδή όπου είναι πιο αδύναμο.
Τέλος, βασικός κανόνας είναι πως σε ένα τέτοιο σενάριο, η ασφαλέστερη οδός διαφυγής είναι μέσω του παραθύρου, όχι από την πόρτα, καθώς η πίεση του νερού μπορεί να την κρατάει κλειστή και αδύνατον να ανόιξει. Μόνον αν η στάθμη είναι χαμηλή και το νερό στάσιμο μπορεί κάποιος να επιχειρήσει να ανοίξει την πόρτα πριν το ύψος του νερού φτάσει στη μέση της.