Το Dacia Bigster έρχεται με νέα ηλεκτρική τετρακίνηση

Dacia Bigster

Κατασκοπευτικές φωτογραφίες αποκαλύπτουν το νέο Dacia Bigster να δοκιμάζει τη νέα ηλεκτρική τετρακίνηση της εταιρείας, ακολουθώντας τα χνάρια του Duster.

Το μεγαλύτερο μοντέλο στην ιστορία της Dacia ετοιμάζεται για μια ριζική τεχνολογική αναβάθμιση. Το Dacia Bigster, το SUV που βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της ρουμανικής φίρμας, σύντομα θα εφοδιάζεται μια νέα τετρακίνηση, η οποία δεν θα θυμίζει σε τίποτα τις συμβατικές λύσεις του παρελθόντος.

Dacia Bigster
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πρόσφατες εικόνες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας αποκαλύπτουν ότι η Dacia εργάζεται ήδη πάνω σε μια νέα έκδοση του Bigster με ηλεκτρική τετρακίνηση, η οποία φέρει την ονομασία e-4WD. Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που έχει εντοπιστεί να δοκιμάζεται και στο νέο Duster, κάτι απολύτως αναμενόμενο, αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, είχε δηλώσει από τις αρχές του έτους ότι μέχρι το τέλος του 2025 η εταιρεία θα έχει αναπτύξει μια νέα υβριδική λύση για την τετρακίνηση, εξηλεκτρίζοντας τον πίσω άξονα με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα.

Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν καθαρά τον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, επιβεβαιώνοντας πως η νέα τετρακίνηση της Dacia θα βασίζεται σε υβριδική αρχιτεκτονική, με τον εμπρός άξονα να κινείται από τον θερμικό κινητήρα και τον πίσω από τον ηλεκτροκινητήρα. Η λύση αυτή προσφέρει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, καλύτερη κατανομή της ισχύος και μικρότερο βάρος σε σχέση με ένα συμβατικό μηχανικό σύστημα μετάδοσης με άξονα και διαφορικό.

Dacia Bigster
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο τετρακίνητο Bigster θα εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2 λίτρων της Renault, ο οποίος θα φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) και προαιρετικά θα συνδυάζεται με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG). Το εν λόγω μοτέρ έχει ήδη αποδείξει την αξιοπιστία και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Renault και έχει εξελιχθεί ως βάση για τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες εξηλεκτρισμού.

Το σύνολο θα συμπληρώνεται αποκλειστικά από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την νέα έκδοση να αναμένεται να ξεπερνά σε ισχύ τους 130 ίππους της σημερινής τετρακίνητης έκδοχης του μοντέλου, προσφέροντας σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις.

Dacia Bigster

Παράλληλα, χάρη στον εξηλεκτρισμό, στις βελτιώσεις στην αεροδυναμική και στο εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης, αναμένεται βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 7% σε σχέση με την τωρινή τετρακίνηση έκδοση, καθιστώντας το Bigster όχι μόνο πιο δυνατό, αλλά και πιο οικονομικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Dacia Bigster, που ήδη από την αρχική του παρουσίαση στη Μασσαλία έχει ξεχωρίσει για τη σχεδίαση, την ευρυχωρία και την απλότητα της φιλοσοφίας του, με την υιοθέτηση της ηλεκτρικής τετρακίνησης, δεν στοχεύει μόνο στη βελτίωση των επιδόσεων, αλλά και στη μετατροπή του σε έναν πιο φιλικό μοντέλο προς το περιβάλλον και τεχνολογικά σύγχρονο εκπρόσωπο στην κατηγορία που κινείται.

Dacia Bigster

Με την αναβάθμιση αυτή, φιλοδοξεί να προσελκύσει κοινό που αναζητά τεχνολογία, οικονομία, πρακτικότητα και εκτός δρόμου δυνατότητες σε μια προσιτή πρόταση. Όπως προαναφέραμε η Dacia σχεδιάζει να παρουσιάσει επίσημα τη νέα γενιά του ηλεκτρικού συστήματος 4x4 πριν από το τέλος του 2025, ενώ η εμπορική διάθεση του νέου τετρακίνητου Bigster αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026.

Το μόνο ερώτημα που απομένει είναι αν το νέο σύστημα e-4WD θα κάνει το ντεμπούτο του πρώτα στο Bigster ή στο Duster ή αν τελικά θα παρουσιαστούν και τα δύο ταυτόχρονα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ