citroen aposirsi

Η Κίνα ξέφυγε: Η πρώτη «στρατιά» από ανθρωποειδή ρομπότ στην παραγωγή μπαταριών

CATL robots

Ο κινεζικός γίγαντας της ενέργειας CATL έφερε το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας με την πρώτη παγκοσμίως μεγάλης κλίμακας εφαρμογή ρομπότ στην παραγωγή μπαταριών για αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Η εξέλιξη αυτή δεν είναι απλώς εντυπωσιακή σε τεχνολογικό επίπεδο, αλλά λειτουργεί και ως ηχηρό «καμπανάκι» για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, η οποία βλέπει το χάσμα με την Κίνα να διευρύνεται επικίνδυνα.

Η CATL, παγκόσμιος ηγέτης στις μπαταρίες των EV, έχει θέσει σε λειτουργία στο εργοστάσιό του στο Zhongzhou ένα ανθρωποειδές ρομπότ με την ονομασία Moz. Πρόκειται για ένα σύστημα που βασίζεται εξ ολοκλήρου στην τεχνητή νοημοσύνη και έχει σχεδιαστεί για να αναλαμβάνει κρίσιμα στάδια της παραγωγής μπαταριών, εκεί όπου μέχρι πρότινος απαιτούνταν ανθρώπινη παρέμβαση με αυξημένο ρίσκο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Moz εκτελεί σύνθετες εργασίες υψηλής ακρίβειας, όπως τη σύνδεση καλωδίων υψηλής τάσης, τις τελικές δοκιμές στο τέλος της γραμμής παραγωγής, τους ελέγχους ηλεκτρικής αντίστασης και τις κρίσιμες λειτουργικές δοκιμές πριν την αποστολή των μπαταριών.

Χάρη στους εξελιγμένους αισθητήρες και την ικανότητα αντίληψης του περιβάλλοντος, μπορεί να προσαρμόζεται σε αποκλίσεις στη θέση των εξαρτημάτων και σε αλλαγές στα σημεία σύνδεσης, τροποποιώντας σε πραγματικό χρόνο τη στάση και τη δύναμή του. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η ικανότητά του να ρυθμίζει δυναμικά την πίεση κατά την τοποθέτηση ή αφαίρεση εύκαμπτων καλωδιώσεων, διασφαλίζοντας αξιόπιστες συνδέσεις χωρίς φθορές.

Στην πραγματική παραγωγή, το ανθρωποειδές ρομπότ επιτυγχάνει ποσοστό επιτυχίας άνω του 99%, με ελάχιστα σφάλματα, τα οποία εντοπίζει άμεσα, αναφέροντας ανωμαλίες και μειώνοντας σημαντικά τα ποσοστά ελαττωμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, μπορεί να εναλλάσσεται αυτόνομα σε λειτουργία ελέγχου μεταξύ διαφορετικών εργασιών, διατηρώντας σταθερή ποιότητα ακόμα και όταν στη γραμμή παραγωγής εναλλάσσονται πολλαπλά μοντέλα μπαταριών. Το Moz δεν κουράζεται, δεν αποσπάται και διατηρεί απόλυτη συνέπεια και σταθερότητα.

Η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι τεράστια. Μέχρι πρόσφατα, οι εργαζόμενοι στις γραμμές παραγωγής της CATL συνέδεαν χειροκίνητα δοκιμαστικά βύσματα με εκατοντάδες βολτ σε συγκεκριμένα σημεία των μπαταριών, μια διαδικασία που ενείχε κινδύνους σπινθήρων υψηλής τάσης και αστάθειας στην ποιότητα.

Σήμερα, το Moz αναλαμβάνει αυτές τις εργασίες με ακρίβεια, ταχύτητα και ασφάλεια. Το ρομπότ εξελίχθηκε από τη Spirit AI, μια εταιρεία ρομποτικής που ανήκει στο οικοσύστημα της CATL, ενώ τροφοδοτείται φυσικά από μπαταρίες της ίδιας της κινεζικής εταιρείας, ολοκληρώνοντας έναν πλήρως καθετοποιημένο κύκλο.

Όσοι στην Ευρώπη επενδύουν στη ρητορική των «πράσινων», χαμηλού κόστους ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες αποκλειστικά ευρωπαϊκής προέλευσης, ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουν. Η Κίνα εξελίσσεται σε μια ασταμάτητη δύναμη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τεχνολογικό χάσμα όχι μόνο δεν μειώνεται, αλλά μεγαλώνει, καθώς η κινεζική βιομηχανία ενσωματώνει ολοένα και περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη και ανθρωποειδή ρομπότ στην παραγωγή της. Το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης φαίνεται να γέρνει οριστικά προς την Ανατολή, τόσο στα αμιγώς ηλεκτρικά όσο και στα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Πλέον, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι απλώς θέμα κινητήρων και μπαταριών. Έχει μετατραπεί σε ζήτημα κάθετης ολοκλήρωσης και τεχνολογικής κυριαρχίας. Την ώρα που οι δυτικοί κατασκευαστές παλεύουν με κατακερματισμένες αλυσίδες παραγωγής και εξάρτηση από προμηθευτές, η Κίνα έχει δημιουργήσει ένα κλειστό, αυτάρκες οικοσύστημα που της προσφέρει σαφές δομικό πλεονέκτημα κόστους.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, το προβάδισμα αυτό φτάνει και ξεπερνά το ένα τρίτο. Εταιρείες όπως η BYD κατασκευάζουν εσωτερικά πάνω από το 75% των εξαρτημάτων των οχημάτων τους, εξαλείφοντας τη λεγόμενη «διπλή περιθωριοποίηση» και το κόστος κέρδους τρίτων προμηθευτών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ