Ένα νέο βρετανικό supercar 800 ίππων έρχεται να ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης

Πρόκειται για μία νέα βρετανική μάρκα που θέλει να συνδυάσει το ένδοξο παρελθόν της αυτοκίνησης με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Και η Garagisti & Co. ξεκινά αυτή την πορεία με το GP1. Όντας ένα brand που θέλει να αναβιώνει την ψυχή του… αναλογικού υπεραυτοκινήτου, δημιούργησε ένα θηρίο δίχως υβριδικά συστήματα, δίχως οθόνες αφής, αλγόριθμους και αυτοματοποιήσεις.
Το GP1 έχει ανθρακονημάτινο μονοκόκ και παίρνει ώθηση από V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα, χωρητικότητας 6,6 λίτρων, που αναπτύχθηκε από την Italtecnica Srl, μία ιταλική εταιρεία με μακρά πορεία στους κινητήρες και το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
BUY NOW

Αυτός προσφέρει 800 άλογα στις 9.000 σ.α.λ. και πάνω από 700 Nm ροπής και έχει ένα συγκεκριμένο ατού: τον ήχο του, που θυμίζει αγωνιστικούς κινητήρες μιας άλλης εποχής.
Η ισχύς περνάει στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου της Xtrac, τοποθετημένου κατά μήκος, προσφέροντας όπως αναφέρει ο κατασκευαστής «…ανεπανάληπτη αίσθηση και σύνδεση με το όχημα».

Το GP1 σχεδιάστηκε από τον Angel Guerra, που έχει θητεύσει στις Bugatti και Rimac και όπως είπαμε, αποτελεί ωδή στο παρελθόν της αυτοκίνησης με μπόλιασμα από το σήμερα, άρα πολύ πιθανόν κοιτώντας το, κάποιος να βλέπει λίγη Lamborghini Countach ή ακόμα και λίγο Lancia Stratos Zero.
Το σμιλευμένο εξωτερικό του εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά και η αναζήτησης της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης. Χαρακτηριστικό είναι το splitter εμπρός, οι αεραγωγοί στο καπό και το πλάι του οχήματος, τα «βράγχια» για να «αναπνέει» ο V12, οι τέσσερις κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης και ο σχεδόν τρομακτικός διαχύτης.

Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο θέσεις, ουσιαστικά σαν δύο κόκπιτ. Οι περισπασμοί είναι ελάχιστοι. Όπως χαρακτηριστικά ζητήθηκε από τον Guerra, η λογική ήταν να σχεδιάσει ένα εσωτερικό φιλοσοφίας: «Ο οδηγός, ο κινητήρας και μπροστά ο δρόμος». Οδηγική απόλαυση. Με πατροπαράδοτο τρόπο.
Το παράδοξο, είναι πως το GP1 που μοιάζει «πολεμικό» και είναι και εξαιρετικά ελαφρύ (1.000 κιλά χωρίς υγρά), υπόσχεται άνεση, περιορισμένο θόρυβο καμπίνας αλλά και χώρο αποσκευών για μεγάλες διαδρομές.

Το Garagisti & Co. GP1 θα παραχθεί σε μόλις 25 μονάδες. Όλες… χειροποίητες. Κοστίζει 2.8 εκατομμύρια ευρώ (συν τοπικούς φόρους και έξοδα μεταφοράς) ενώ οι πρώτοι 12 πελάτες θα έχουν απρόσμενη πρόσβαση μέσω του προγράμματος Open Doors της Garagisti: κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές του οχήματος, ενώ αυτό ακόμα θα είναι υπό δημιουργία. Μια σπάνια ευκαιρία να επηρεάσουν, να μάθουν και να δουν τη δημιουργία ενός υπεραυτοκινήτου εκ των έσω.
«Το όραμά μας για την Garagisti γεννήθηκε από μια απλή ερώτηση», δήλωσε ο Mario Escudero, συνιδρυτής της Garagisti & Co. «Τι θα γινόταν αν η χρυσή εποχή των αναλογικών supercar δεν τελείωνε ποτέ; Τι θα γινόταν αν εμβληματικά μοντέλα όπως η Countach Evoluzione είχαν ξεκινήσει μια συνέχεια και όχι ένα αδιέξοδο; Πώς θα ήταν τα μεγάλα αυτοκίνητα των ’80s, ’90s και των αρχών των ‘00s σήμερα, αν είχαν εξελιχθεί με νέες τεχνολογίες αλλά διατηρούσαν την αναλογική ψυχή τους; Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα μυαλά στον κόσμο και απαντήσαμε σε αυτή την ερώτηση με τα χέρια, την καρδιά και το πάθος μας. Το GP1 είναι η απάντησή μας».

Όσο για τη Garagisti, αυτοπροσδιορίζεται ως μια βρετανική μάρκα που δημιουργεί αναλογικά υπεραυτοκίνητα σε εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή, εμπνευσμένα από το παρελθόν αλλά σχεδιασμένα για το μέλλον. Ιδρύθηκε από μια ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών παγκόσμιας κλάσης, με αποστολή να επαναφέρει την ψυχή πίσω στο τιμόνι, ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο τη φορά.
Αποτελεί ουσιαστικά μία κοινοπραξία εταιρειών που ειδικεύονται σε διαφορετικά κομμάτια της αυτοκίνησης και των αγώνων. Συγκεκριμένα από:
Τη Italtecnica Srl – Ανάπτυξη και βαθμονόμηση κινητήρων.
Τη DEXET Technologies – Ανάπτυξη πλαισίου, μονοκόκ και αεροδυναμικής.
Τον Angel Guerra – Σχεδίαση εξωτερικού και εσωτερικού.
Τις Brembo, Öhlins και άλλους κορυφαίους προμηθευτές motorsport.

Μαζί δημιουργούν ό,τι οι μεγάλοι κατασκευαστές δεν μπορούν: ένα υπεραυτοκίνητο χωρίς ιστορία μάρκας να προστατέψει, χωρίς focus groups να ικανοποιήσει και χωρίς αλγόριθμους να βελτιστοποιήσει. Μόνο ένστικτο, γούστο και μηχανολογική αριστεία.