BMW: Μαζί με τη νέα Σειρά 1 θα έρθει και η μικρή ηλεκτρική i1

BMW Σειρά 1

Οι Βαυαροί, σε αντίθεση με τον εγχώριο ανταγωνισμό, παραμένουν πιστοί στο μικρό τους hatchback της Σειράς 1 και ετοιμάζουν την πλήρη εναπεκκίνησή του για το 2027 - με την προσθήκη, πλέον, και αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης.

Με νέο σχεδιασμό -εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Vision Neue Klasse- και με επιλογή ανάμεσα σε υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, η δημοφιλής στη χώρα μας Σειρά 1 της BMW θα παράσει στην νέα της εποχή σε περίπου δύο χρόνια.

Ο επικεφαλής της μάρκας, Bernd Koerber, αποκάλυψε ότι το βαυαρικό hatchback χρειάζεται επαναπροσδιορισμό ώστε να παραμείνει εμπορικά βιώσιμο στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Μιλώντας στο Auto Express κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Σαγκάης, ο Koerber επιβεβαίωσε ότι δεν τίθεται ζήτημα αποχώρησης της BMW από την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επισήμανε πως σε πολλές αγορές, όπως η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία, η Σειρά 1 αντιπροσωπεύει έως και το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της BMW. Τόνισε επίσης τη σημασία του μοντέλου για την προσέλκυση νεότερων οδηγών και την εισαγωγή νέων πελατών στην οικογένεια της μάρκας, καθώς το μοντέλο αυτό έχει το μεγαλύτερο ποσοστό νεαρών οδηγών από κάθε άλλη BMW.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στο πλεονέκτημα που προσφέρει η MINI στο εσωτερικό του ομίλου BMW, καθώς η παρουσία της εξασφαλίζει συνεχή πίεση για την ανάπτυξη έξυπνων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων.

Όπως είπε ο Koerber, αν μια εταιρεία αποχωρήσει από την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, χάνει και τη δυνατότητα να σκέφτεται με αποδοτικότητα και ευρηματικότητα. Αυτό το πνεύμα της «εφευρετικότητας με περιορισμένους πόρους» είναι κάτι που, όπως τονίζει, μπορεί να αξιοποιηθεί και στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα Σειρά 1 θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Σειράς 3, η οποία θα αντικατασταθεί σύντομα από ένα ηλεκτρικό βασισμένο στο πρωτότυπο Neue Klasse, ενώ λίγο νωρίτερα θα παρουσιαστεί και η ολοκαίνουργια X3. Αυτά τα μοντέλα θα διαθέτουν από την αρχή τόσο σε ηλεκτρικές όσο και σε υβριδικές εκδόσεις, βασισμένα σε μια πλατφόρμα σχεδιασμένη για να υποστηρίζει διαφορετικά συστήματα κίνησης.

Ο σχεδιασμός της νέας BMW Σειρά 1, συγκεκριμένα, θα αλλάξει πλήρως το εμπρός μέρος, με το ενιαίο πλαίσιο φωτιστικών σωμάτων και τη νέα εκδοχή των χαρακτηριστικών «νεφρών», με επιρροές από τα μοντέλα Μ, μεγάλες ζάντες, τονισμένες γραμμές και ενσωματωμένες χειρολαβές για βελτίωση της αεροδυναμικής.

Ο σχεδιασμός δεν θα διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ηλεκτρικών και των υβριδικών εκδόσεων, ακολουθώντας την τάση που είδαμε ήδη στη νέα Σειρά 5 με το i5. Το hatchback σχήμα θα διατηρηθεί, δεδομένου ότι οι X1 και iX1 καλύπτουν την ανάγκη για μικρά SUV και θα συνεχίσουν να το κάνουν και μετά το τέλος της δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, η νέα Σειρά 1 θα εξοπλιστεί με την τελευταία έκδοση του πανοραμικού iDrive infotainment της BMW, προσαρμοσμένου για μικρότερη κατηγορία, μαζί με σπορ καθίσματα, σκούρες επενδύσεις, ασύρματη φόρτιση, εφαρμογές και λειτουργίες που ελέγχονται από smartphone. Το αυτοκίνητο θα είναι συνεχώς συνδεδεμένο και θα μπορεί να δέχεται ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.

Η νέα πλατφόρμα θα προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, κυρίως για τους πίσω επιβάτες, και ο χώρος αποσκευών θα αυξηθεί στα περίπου 400 λίτρα - καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο πρακτικό από τον προκάτοχό του, αν και όχι ηγέτη της κατηγορίας.

Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Neue Klasse θα χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 800V, προσφέροντας σημαντικό πλεονέκτημα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, όπου τα περισσότερα μοντέλα εξακολουθούν να βασίζονται σε τεχνολογία 400V.

Η BMW έχει επιβεβαιώσει πως δεν σχεδιάζει μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά θα επικεντρωθεί σε εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες φόρτισης και γρήγορες αναπληρώσεις ενέργειας. Ωστόσο, η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 480 χιλιόμετρα, καθιστώντας το i1 ικανό ανταγωνιστή απέναντι σε μοντέλα όπως η νέα Mercedes CLA, το Volkswagen ID.3 και ένα επερχόμενο ηλεκτρικό Audi μικρού μεγέθους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ονοματολογία της BMW, το θερμικό μοντέλο θα διατηρήσει τις ονομασίες 120, 123 και M135, πιθανώς με την προσθήκη του γράμματος «e» για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Η ηλεκτρική εκδοχή θα ονομάζεται i1, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για μικρότερα μοντέλα, όπως το πλέον καταργημένο i3. Ωστόσο, με τη MINI να καλύπτει ήδη την κατηγορία των πιο μικρών αυτοκινήτων, η BMW αναμένεται να επικεντρωθεί στις premium προτάσεις της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ