BMW M3: Mε κινητήρα-έκπληξη η έκδοση βενζίνης του βαυαρικού sportscar

BMW Neue Klasse M

Η επόμενη γενιά της BMW M3 γνωρίζουμε ήδη ότι θα είναι ηλεκτρική, τεχνολογίας 800V και με ισχύ άνω των 700 ίππων - όμως, η BMW επιφυλάσσει και μια έκπληξη για τους πιο παραδοσιακούς οπαδούς της.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Μονάχου έκανε γνωστό ότι παράλληλα με την αμιγώς ηλεκτρική Μ3 θα προσφέρει και μια βενζινοκίνητη έκδοση. Ο επικεφαλής της BMW Neue Klasse, Mike Reichelt, αποκάλυψε -μιλώντας στο βρετανικό Top Gear- ότι η επόμενη M3 δεν θα είναι μόνο το «απόλυτο αυτοκίνητο M», αλλά θα έχει κι έναν «μοναδικό και νέου τύπου» βενζινοκινητήρα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα προσφέρουμε [την M3] και με έναν νέο τύπο εξακύλινδρου κινητήρα», δήλωσε ο Reichelt, εξηγώντας ότι αυτό γίνεται επειδή «καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να είναι πολύ νωρίς για κάποιους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της M να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα». Ωστόσο, δήλωσε πεπεισμένος ότι η πλήρως ηλεκτρική M3 «θα φτάσει σε νέα ύψη και θα προσελκύσει νέο κοινό, καθώς θα συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά».

Η τρέχουσα BMW M3 χρησιμοποιεί τον εξακύλινδρο εν σειρά twin-turbo S58 κινητήρα των 4.0 λίτρων, ο οποίος στην πιο δυνατή του μορφή αποδίδει έως 523 ίππους. Πολλοί πιστεύουν ότι ο μυστηριώδης «νέος» εξακύλινδρος κινητήρας θα μπορούσε να είναι μια υβριδική έκδοση του τρέχοντος S58, αν και δεν έχει διαρρεύσει κάτι τέτοιο.

Ωστόσο, αναμένεται να είναι σημαντικά πιο ισχυρός από την τρέχουσα εκδοχή, φτάνοντας ενδεχομένως τους 700 ίππους που αναμένονται και στην αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που μοιάζει σίγουρο, πάντως, είναι ότι η BMW δεν θα ακολουθήσει τα βήματα άλλων ανταγωνιστών -όπως η Mercedes-Benz- και δεν θα περάσει σε τετρακύλινδρο κινητήρα για την M3. Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι θα ήταν «πραγματικά δύσκολο να γίνει downsizing».

Η επόμενη M3 θα εισαγάγει επίσης το νέο σύστημα ελέγχου επιδόσεων της BMW, που ονομάζεται “Heart of Joy” (Καρδιά της Χαράς). Αυτό το σύστημα, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Vision Driving Experience, ενσωματώνει τους ελέγχους για τη μετάδοση, το φρενάρισμα, την ανάκτηση ενέργειας, τη φόρτιση και το τιμόνι σε μια ενιαία μονάδα – και επεξεργάζεται τις πληροφορίες 10 φορές πιο γρήγορα από τα προηγούμενα συστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Reichelt τονίζει, επίσης, τη σημασία της δυναμικής συμπεριφοράς στην αμιγώς ηλεκτρική M3, όχι μόνο τις επιδόσεις σε ευθεία γραμμή. «Δεν πρόκειται πλέον για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που έχει τον ταχύτερο χρόνο στα 0-100 km/h, αλλά για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει δυναμική συμπεριφορά ακριβείας. Αυτό κάνει η μονάδα ελέγχου μας. Μπαίνεις σε μια στροφή με συγκεκριμένη γωνία τιμονιού και δεν χρειάζεται να κάνεις διορθώσεις μέσα στη στροφή».

Η «κανονική» BMW Σειρά 3 της οικογένειας Neue Klasse αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της φέτος, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2026. Η M3, όμως, θα αργήσει λίγο περισσότερο - θα πρέπει να την περιμένουμε προς το τέλος του 2026 ή τις αρχές του 2027.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ