
Ο Διευθύνων σύμβουλος του BMW Group επέπληξε σκληρά την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις λάθος πολιτικές αποφάσεις που αφορούν την αυτοκίνηση.
Ο κ. Oliver Zipse, Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, αναφέρει ότι η τρέχουσα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να χαρακτηριστεί με μία μόνο λέξη, «καταστροφή».
Η γερμανική εταιρεία δεν εγκρίνει αρκετές από τις σημαντικές αποφάσεις που ενέκρινε πρόσφατα η Ε.Ε., όπως για παράδειγμα η απαγόρευση νέων οχημάτων με κινητήρα καύσης από το 2035 ή τους δασμούς που έχουν επιβληθεί στα προϊόντα από την Κίνα.
BUY NOW

Ο κ. Zipse μίλησε πρόσφατα για όλα αυτά, καθώς και για τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις μεταξύ Ευρώπης και Η.Π.Α. για τους επιπλέον δασμούς. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε ότι η γερμανική εταιρεία δεν ανησυχεί για την επιβολή δασμών από τις Η.Π.Α. σε προϊόντα από την Ευρώπη. Υπάρχουν περιθώρια για αντιστάθμιση των εισαγωγών και των εξαγωγών, παρά το γεγονός ότι οι Η.Π.Α. σχεδιάζουν να επιβάλουν στην Ευρώπη δασμούς έως και 30%.
Ένας από τους λόγους που δεν ανησυχεί η BMW είναι γιατί έχει εργοστάσια στις Η.Π.Α., από τα οποία πραγματοποιεί εξαγωγές παγκοσμίως. Για παράδειγμα, το εργοστάσιο στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας παράγει 400.000 αυτοκίνητα το χρόνο και καλύπτει το ήμισυ της ζήτησης των Η.Π.Α.
Ως εκ τούτου, ο κ. Zipse υποστηρίζει την εύρεση «λύσης» μεταξύ των δύο μερών με σκοπό το όφελος των πολυεθνικών εταιρειών ευρωπαϊκής προέλευσης. Αυτό όμως δεν αποτελεί το μοναδικό πρόβλημα, μιας και o υψηλότερος συντελεστής δασμών στο κλάδο του αυτοκινήτου προέρχεται από τις Βρυξέλλες και όχι από τον Λευκό Οίκο. Η Ευρώπη βάζει δασμό 31% που εφαρμόζεται στις εισαγωγές από την Κίνα.

Όπως αναφέρει ο κ. Zipse, ο δασμός της Ευρώπης προς την Κίνα βλάπτει τις ευρωπαϊκές εταιρείες, μιας και αρκετοί κατασκευαστές έχουν εργοστάσια παραγωγής σε ασιατικό έδαφος. «Μερικές φορές έχουμε την εντύπωση ότι οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ξεχνούν ότι οι ευρωπαικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σε όλο τον κόσμο», ανέφερε.
Ένα άλλο σημείο που ο κ. Zipse επικρίνει έντονα την Ε.Ε. είναι η γνωστή απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, η οποία βέβαια δεν αναφέρει καμία εναλλακτική λύση εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πάνω σε αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW είναι κατηγορηματικός, δηλώνοντας ότι η συγκεκριμένη στρατηγική είναι καταστροφική και θέτει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες.

Επιπλέον, αναφέρει αυτή η στρατηγική αυτή θα καταργηθεί εντός τριών ετών, καθώς πιστεύει ότι είναι κοστοβόρα. Θα πρέπει η Ευρώπη να λάβει υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων και όχι μόνο τις εκπομπές που βγαίνουν από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων.
Με αυτό τον τρόπο, υποστηρίζει ο Zipse, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, λειτουργίας και ανακύκλωσης θα ωφεληθούν.
Τέλος, ο κ. Zipse επισήμανε ότι η Ευρώπη δεν πρέπει να ξεχνά ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες θα παραμείνουν στους δρόμους πολύ μετά το 2035, και αναφέρθηκε στη δέσμευση της BMW για το υδρογόνο. «Δεν είμαστε ηλίθιοι, σκεφτόμαστε», είπε απαντώντας στην κριτική που δέχτηκε η εταιρεία για την επένδυσή της, υποστηρίζοντας ότι το υδρογόνο θα της επιτρέψει να απελευθερωθεί από την εξάρτησή της από την Κίνα για προμήθειες μπαταριών, εκτός από ημιαγωγούς και φυσικά πρώτες ύλες.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ