Γιατί η BMW θέλει να αλλάξει τις βίδες των μοντέλων της -Τι κρύβει η απόφαση αυτή
Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως κατέθεσε μία πατέντα που θα μπορούσε να επιφέρει ριζικές αλλαγές στις επισκευές των μελλοντικών μοντέλων της.
Η BMW κατοχύρωσε την πατέντα μίας νέας κεφαλής βίδας, η οποία εμπνέεται από το εμβληματικό λογότυπο της βαυαρικής εταιρείας, ωστόσο θα μπορούσε να περιπλέξει ορισμένες επισκευές που σήμερα θεωρούνται απλές και μπορούν να πραγματοποιηθούν σε οποιοδήποτε συνεργείο.
Και αυτό γιατί όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα, δύο από τα τέσσερα τεταρτημόρια της νέας κεφαλής της βίδας διαθέτουν κοιλότητες για την τοποθέτηση ενός ειδικού εργαλείου, ενώ τα άλλα δύο είναι επίπεδα, κάτι που σημαίνει ότι τα συμβατικά εργαλεία που υπάρχουν στα περισσότερα συνεργεία δεν θα είναι αποτελεσματικά, στην περίπτωση που η βίδα περάσει στη γραμμή παραγωγής.
BUY NOW
Το λογότυπο της BMW είναι ανάγλυφο στην κεφαλή, ενισχύοντας το στοιχείο της εταιρικής ταυτότητας. Σύμφωνα με την πατέντα η οποία αναρτήθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (WIPO), οι συγκεκριμένες βίδες προορίζονται για τοποθέτηση στις βάσεις των καθισμάτων, για τη σύνδεση μεταξύ άλλων εσωτερικών εξαρτημάτων και μερών του αμαξώματος.
Η κατασκευή τους θα εμπόδιζε τους μηχανικούς μη εξουσιοδοτημένων συνεργείων από το να προχωρήσουν στην επισκευή των μελλοντικών μοντέλων της BMW, με τους πελάτες της να αναγκάζονται να απευθυνθούν στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων service της βαυαρικής εταιρείας, οι επαγγελματίες των οποίων θα έχουν στη «φαρέτρα» τους το ανάλογο εργαλείο.
Στις διαδικτυακές συζητήσεις που ακολούθησαν μετά την είδηση, ορισμένοι φίλοι της μάρκας έσπευσαν να επισημάνουν ότι πιθανότατα η αγορά θα κατακλυζόταν σχεδόν αμέσως από τα αντίστοιχα εργαλεία.
Το αν αυτές οι βίδες θα περάσουν ποτέ στη γραμμή παραγωγής παραμένει άγνωστο, καθώς πολλές πατέντες πολυάριθμων αυτοκινητοβιομηχανιών δεν προχωρούν ποτέ από το στάδιο του σχεδίου.
Αρκετοί είναι ωστόσο και εκείνοι που ανησυχούν ότι ανάλογες τακτικές θα μπορούσαν ενδεχομένως να κάνουν την επισκευή πιο κοστοβόρα, υποστηρίζοντας ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν την ελευθερία και τη δυνατότητα να επισκευάζουν ό,τι τους ανήκει.