Ο μεγαλύτερος αστικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα -Δείτε το νέο εντυπωσιακό βίντεο

attiki odos

Με μήκος 70 χλμ., η Αττική Οδός αποτελεί τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου της Αττικής και ενσωματώνει σύγχρονα συστήματα που έχουν στόχο τη διευκόλυνση των οδηγών.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον εταιρικό βίντεο το οποίο σκιαγραφεί τις καινοτομίες που έχουν εφαρμοστεί στην Αττική Οδό, τον μεγαλύτερο αστικό αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας, δημοσίευσε η παραχωρησιούχος εταιρεία στο Youtube.

Στο βίντεο παίρνουμε μια «γεύση» για το δύσκολο αλλά κρίσιμο έργο που επιτελεί η Διεύθυνσης Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού, η οποία είναι επιφορτισμένη -μεταξύ άλλων- με την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και τη διαχείριση έκτακτων περιστατικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά όσον αφορά στην επέμβαση για την αντιμετώπιση συμβάντων και ατυχημάτων, η εταιρεία αναφέρει ότι ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης είναι μικρότερος από 6 λεπτά, όταν στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους της χώρας υπερβαίνει τα 10 λεπτά.

Παράλληλα, η εταιρεία εστιάζει στο γεγονός ότι το σύνολο των ενεργειών της και κάθε έργο της έχουν προσαρμοστεί στις αρχές της βιωσιμότητας, ενώ, όπως αναφέρεται, η Αττική Οδός λαμβάνει ακατάπαυστα μέρος σε καινοτόμα ερευνητικά προγράμματα που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και να βελτιώσουν την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το 3-ετές ερευνητικό έργο MANTIS το οποίο στοχεύσει στο σχεδιασμό ενός πλαισίου ανάπτυξης ετερογενών εφαρμογών σε ευφυή συστήματα μεταφορών και την ανάπτυξη και επίδειξη συστημάτων για την υποστήριξη οδηγών και τη βελτίωση των οδικών μεταφορών. Το συγκεκριμένο πλαίσιο αξιοποιήσει τις τεχνολογίες των ραγδαία αναπτυσσόμενων δικτύων αισθητήρων και επικοινωνίας επί οχημάτων και επιδιώκει την ολοκλήρωση αυτών με τεχνολογίες του Διαδικτύου και εφαρμογές υπολογιστικού νέφους.

Αττική Οδός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Αττική Οδός

Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’90 με τη μέθοδο της παραχώρησης, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα στην Ευρώπη.

Η Αττική Οδός έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για έναν αστικού τύπου αυτοκινητόδρομο, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α), ανά κατεύθυνση. Στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Αποτελεί μοναδικό έργο υποδομής, ακόμα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καθώς είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος με διόδια, που διασχίζει μια μητροπολιτική πρωτεύουσα με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Αττική Οδός

Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ως κλειστός αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

• Την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας-Σταυρού-Σπάτων (Ε.Λ.Ε-Σ-Σ), μήκους περίπου 52 χλμ.

• Τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (Δ.Π.Λ.Υ), μήκους περίπου 13 χλμ.

Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ