citroen aposirsi

Έρχεται η φθηνή βενζίνη του 0,75 ευρώ -Πώς θα σώσει τα παλιά αυτοκίνητα

super ethanol

Ένα καύσιμο που αυτή τη στιγμή κοστίζει λιγότερο από τη μισή τιμή της συμβατικής βενζίνης 95 οκτανίων θα μπορούσε να παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αφού μειώνει σχεδόν κατά 80% τις εκπομπές ρύπων.

Τα τελευταία χρόνια η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα για τους ιθύνοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο μία από τις υποσχόμενες εναλλακτικές που έχει ως ατού τη χαμηλή τιμή πώλησης και τη σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, θα μπορούσε να σώσει τους θερμικούς κινητήρες.

Πρόκειται για την υπερ-αιθανόλη (Ε85), ένα καύσιμο που αποτελεί το αποτέλεσμα της μείξης αιθανόλης (σ.σ. προέρχεται από το καλαμπόκι και άλλες φυτικές ύλες) και συμβατικής βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
super ethanol 1

Στο καύσιμο Ε85 το ποσοστό της αιθανόλης φτάνει το 85%, ενώ διακρίνεται για την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του, αφού στη Γαλλία για παράδειγμα περιορίζεται σε 0,75 ευρώ/λίτρο, όταν αυτή της βενζίνης είναι υπερδιπλάσια (περίπου 1,60 ευρώ/λίτρο σήμερα στη Γαλλία).

Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται με Ε85 στη Γαλλία ανέρχεται σε 400.000 μονάδες, ενώ σύμφωνα με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, το συγκεκριμένο καύσιμο μπορεί να συνδράμει καθοριστικά στη μάχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Σημειώνεται ότι από τα 400.000 οχήματα, τα 2/3 αφορούν οχήματα με κιτ μετατροπής.

super ethanol 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, μάλιστα, με την ένωση Γάλλων παραγωγών βιοαιθανόλης “Bioethanol France”, μια μετατροπή ενός βενζινοκίνητου μοντέλου σε Ε85 θα του επέτρεπε να να λάβει το αυτοκόλλητο Crit'air 1, δηλαδή να έχει πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Ηγέτες, ωστόσο, του κλάδου φοβούνται ότι χωρίς την απαιτούμενη εξωτερική βοήθεια, το καύσιμο Ε85 δεν θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια του, παρά τη χαμηλή τιμή του και τις χαμηλές εκπομπές CO2, οι οποίες είναι περίπου 80% μικρότερες συγκριτικά με την αμόλυβδη βενζίνη.

Τα στοιχεία που επικαλούνται οι ηγέτες του κλάδου δείχνουν ότι μετά από 4 χρόνια συνεχούς ανόδου, η κατανάλωση Ε85 το 2024 σταθεροποιήθηκε, ενώ επικρατεί ανησυχία ότι το εν λόγω καύσιμο θα οδηγηθεί σε σταδιακό «θάνατο».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ