Με πέντε απλούς και πρακτικούς τρόπους μπορείς να εξασφαλίσεις ότι το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σου θα παραμείνει αποδοτικό και αξιόπιστο για πολλά χρόνια.
Παρότι μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα αυτόματα κιβώτια θεωρούνταν αποκλειστικό προνόμιο μικρής μερίδας οχημάτων ή λύση για όσους δυσκολεύονταν με τη χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, η κατάσταση αυτή αλλάζει με γοργά βήματα. Η εξέλιξη των ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων έχει μετατοπίσει οριστικά το ισοζύγιο υπέρ της αυτόματης μετάδοσης.
Τεχνικά, αυτό συμβαίνει καθώς η άμεση ροπή των ηλεκτροκινητήρων λειτουργεί ιδανικά μόνο σε συστήματα με αυτόματες διατάξεις.
BUY NOW
Πρακτικά, όμως, η στροφή των κατασκευαστών δείχνει ότι τα χειροκίνητα κιβώτια περνούν σταδιακά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί όλοι να μάθουμε να ζούμε και να κινούμαστε με τα αυτόματα κιβώτια.
Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των οδηγών σε σχέση με τα αυτόματα κιβώτια αφορούν τη διάρκεια ζωής και το κόστος συντήρησης. Σίγουρα, τα αυτόματα κιβώτια είναι πιο πολύπλοκα μηχανικά, διαθέτουν περισσότερα κινούμενα μέρη και είναι ακριβότερα σε περίπτωση βλάβης. Παρ’ όλα αυτά, οι σχετικές έρευνες έχουν δείξει πως με σωστή χρήση και ελάχιστη φροντίδα, μπορούν να λειτουργούν για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα.
Ξεκινώντας από τα βασικά, το υγρό μετάδοσης είναι ένα από τα σημαντικότερα αναλώσιμα του συστήματος ταχυτήτων, καθώς παρέχει λίπανση, εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των κινούμενων μερών και συμβάλλει στη σωστή και εύρυθμη απόδοση ολόκληρου του συστήματος. Φυσικά, για να λειτουργεί ιδανικά, είναι σημαντικό να τηρούνται πιστά τα προγράμματα αλλαγής που προτείνει ο κατασκευαστής.
Αν και κάθε αυτοκίνητο έχει τις δικές του προδιαγραφές, ως γενικός κανόνας θεωρείται ότι η αλλαγή του υγρού μετάδοσης καλό είναι να γίνεται κάθε 60.000 έως 100.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με τις συνθήκες και το στιλ οδήγησης.
Σε απαιτητικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα συχνή κίνηση στην πόλη ή ρυμούλκηση, η αλλαγή μπορεί να χρειαστεί να πραγματοποιηθεί νωρίτερα, ακόμη και στα 30.000–40.000 χλμ. Από την άλλη, σε πολλά σύγχρονα οχήματα, οι ειδικοί προτείνουν έλεγχο και αλλαγή περίπου στα 100.000 χλμ. ή συχνότερα, πάντα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή.
Εξίσου κρίσιμη είναι η διαδικασία αλλαγής υγρών να γίνεται από επαγγελματία που γνωρίζει καλά το συγκεκριμένο είδος κιβωτίου. Λάθη ή λανθασμένη πλήρωση του υγρού μπορεί να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από όσα λύνουν στο σασμάν, με ο,τι αυτό σημαίνει για ένα αυτόματο κιβώτιο.
Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο τρόπος οδήγησης. Οι ειδικοί τονίζουν ότι το αυτοκίνητο δεν πρέπει να οδηγείται επιθετικά με το που ο οδηγός βάλει μπρος. Πιο συγκεκριμένα, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε την επιθετική οδήγηση όσο ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι ακόμη κρύα και να ξεκινάμε με ήπια και ομαλή οδήγηση, μέχρι το όχημα να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του.
Τέλος, ένα απλό τρικ που παρατείνει τη ζωή του κιβωτίου αφορά τη διαδικασία στάθμευσης. Το χειρόφρενο πρέπει να ενεργοποιείται πριν ο επιλογέας μετακινηθεί στη θέση P καθώς ,με αυτόν τον τρόπο, το βάρος της ακινητοποίησης το αναλαμβάνει το χειρόφρενο και δεν μεταφέρεται στο μηχανισμό του κιβωτίου, προστατεύοντας έτσι τα ευαίσθητα εξαρτήματά του.
Διαβάστε επίσης: