Μπήκαν στους αυτοκινητόδρομους οι αόρατες «δίδυμες» κάμερες -Ποια παράβαση βάζει στο στόχαστρο η τροχαία αξιοποιώντας το ΑΙ

Οι ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν διαρκώς νέες, πιο αποτελεσματικές μεθόδους ώστε να ελαττώσουν τα τροχαία ατυχήματα, επιλέγοντας συχνά να αξιοποιήσουν την πρόοδο της τεχνολογίας ώστε να εντοπίζουν τους παραβάτες.
Η μείωση του αριθμού των θανάτων στο οδικό δίκτυο αποτελεί προτεραιότητα για πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες αναζητούν όλο και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ώστε να προλαμβάνουν τα τροχαία δυστυχήματα υιοθετώντας συστήματα που αξιοποιούν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες.
Παρόλο που η κίνηση σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας είναι σημαντικά ασφαλέστερη σε σύγκριση με το οδικό δίκτυο εντός των πόλεων, ένα είδος τροχαίου ατυχήματος που παρατηρείται συχνά στους παραπάνω δρόμους είναι οι πλαγιομετωπικές συγκρούσεις.
BUY NOW

Το συγκεκριμένο είδος ατυχήματος οφείλεται τις περισσότερες φορές στη λανθασμένη χρήση των λωρίδων επιτάχυνσης. Λωρίδα επιτάχυνσης είναι ουσιαστικά η λωρίδα που ενώνει έναν δευτερεύοντα δρόμο με έναν αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Για να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί σέβονται τη διαγράμμιση στις εν λόγω λωρίδες, η Γενική Διεύθυνση της ισπανικής Τροχαίας εφαρμόζει ένα καινούργιο σύστημα παρακολούθησης των οδηγών το οποίο αξιοποιεί τη «συνεργασία» δύο καμερών ταχύτητας που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.

Η πρώτη κάμερα διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται στη λωρίδα επιτάχυνσης, ενώ η δεύτερη κάμερα, η οποία βρίσκεται πιο μπροστά, δηλαδή λίγο πριν ξεκινήσουν οι διακεκομμένες λωρίδες που επιτρέπουν την έξοδο στον αυτοκινητόδρομο, καταγράφει τα οχήματα που συγχωνεύονται στη δεξιά λωρίδα του αυτοκινητόδρομου.
Στη συνέχεια το σύστημα συγκρίνει τις πινακίδες. Αν εντοπίσει όχημα που, αφού διανύσει τη λωρίδα επιτάχυνσης, εισέρχεται στη βασική λωρίδα κυκλοφορίας πριν ξεκινήσει η διακεκομμένη γραμμή, τότε καταγράφεται η παράβαση.

Στη συνέχεια οι εικόνες αποστέλλονται στο κέντρο ελέγχου, όπου η παράβαση εξακριβώνεται από τους υπαλλήλους της τροχαίας, και στη συνέχεια εκδίδεται το ανάλογο πρόστιμο, το οποίο στην Ισπανία είναι 200 ευρώ.
Προς το παρόν το μέτρο δοκιμάζεται στη Μαδρίτη, ενώ, εφόσον αποδειχθεί ότι αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την εν λόγω παράβαση, αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες ισπανικές -ενδεχομένως και άλλες ευρωπαϊκές- πόλεις.