Προχωράει ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει την Αθήνα με τη Μακεδονία -Πότε θα είναι έτοιμος

Συνεχίζονται οι εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, ενώ ένα κομμάτι του δρόμου αναμένεται να αποδοθεί νωρίτερα σε λειτουργία και χρήση.
Περίπου ένας χρόνος απομένει μέχρι την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, μιας και σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες, ο οδικός άξονας θα δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2026.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται ένα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου -και δη από την Καλαμπάκα έως και μερικά χιλιόμετρα μετά τη Μουργκάνη- να παραδοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι ασφαλτροστρώσεις και ουσιαστικά απομένει η διαγράμμιση και ορισμένες μικρής έκτασης εργασίες.
BUY NOW
Η συνολική πρόοδος κατασκευής του βόρειου τμήματος «Τρίκαλα-Εγνατία Οδός/Γρεβενά», έχει υπερβεί το 70,86%, ενώ το κομμάτι από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα βρίσκεται σε λειτουργία από τον Απρίλιο του 2024, μαζί με το τμήμα Λαμία-Τρίκαλα.
Αναλυτικότερα, οι επιμέρους εργασίες του έργου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, με την πρόοδο στις σήραγγες να φτάνουν στο 98,33%, των γεφυρών στο 95,48%, των ασφαλτικών έργων στο 43,26% και των χωματουργικών σε ποσοστό 82,79%.
Τα χαρακτηριστικά του βόρειου τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος θα δώσει μορφή στο σύνολο του Ε65, ενός αυτοκινητοδρόμου 181,5 χλμ. που συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Πρόκειται για τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας, μιας και στα δυτικά υπάρχει η Ιόνια Οδός και ανατολικά ο άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά (από 3 και 15 σήμερα), το Αθήνα-Γρεβενά 4 και Αθήνα-Μέτσοβο 4 ώρες, το Αθήνα-Καστοριά 4 ώρες και 35 λεπτά, και το Αθήνα-Κοζάνη 4 ώρες και 30 λεπτά.
Επιπροσθέτως, θα συνδέεται, πιο γρήγορα και με ασφάλεια, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα συρρικνωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δυτικά Βαλκάνια.