Aυτοκινητόδρομος Αδριατικής-Ιονίου: Ο νέος υπέρ-δρόμος των Βαλκανίων που ενώνει την Ιταλία με την Ελλάδα

e65 motorway

Ο «Μπλε Διάδρομος» θα εκτείνεται κατά μήκος ολόκληρης της ανατολικής ακτής της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, φέρνοντας πιο κοντά την Ελλάδα με την Ιταλία.

Δεκάδες είναι τα μεγάλα οδικά έργα που υλοποιούνται στη χώρα μας, με προοπτική να φέρουν πιο κοντά τις μεγαλύτερες πόλεις και να σημάνουν το τέλος της απομόνωσης κάποιων περιοχών, χαρίζοντάς τους σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη.

Ορισμένα, μάλιστα, από τα έργα που δρομολογούνται επί ελληνικού εδάφους έχουν άμεση συνάρτηση με ακόμα μεγαλύτερα οδικά πρότζεκτ που θα σηματοδοτήσουν την «ένωση» της χώρας μας με τα γειτονικά κράτη.

Δεν υπάρχει πιο ενδεικτικό παράδειγμα από τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά που έχει εισέλθει στις «ράγες» υλοποίησης, μετά και την πρόσφατη προκήρυξη του διαγωνισμού. Ο οδικός άξονας θα έχει μήκος 70 χλμ. και θα ενώσει την Ελλάδα με την Αλβανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπλε διάδρομος

Παράλληλα, αποτελεί στρατηγικής σημασίας τμήμα του φαραωνικού αυτοκινητοδρόμου Αδριατικής-Ιουνίου με μήκος 1.500 χιλιομέτρα. Γνωστός και ως «Μπλε Διάδρομος», ο υπερδρόμος θα εκτείνεται κατά μήκος ολόκληρης της ανατολικής ακτής της Αδριατικής και του Ιονίου πελάγους, διασχίζοντας τη δυτική ακτή της Βαλκανικής χερσονήσου.

Ειδικότερα, θα περνά από συνολικά 8 χώρες που είναι οι εξής: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.

Ο δρόμος σχεδιάζεται να κατασκευαστεί ως ένας σύγχρονος αυτοκινητοδρόμος που θα ξεκινά από την Τεργέστη της Ιταλίας, θα περνά από τη Σλοβενία, θα εισέρχεται στην Κροατία κοντά στη Ριέκα και θα συνεχίζει μέσω της Κροατίας ως μέρος του αυτοκινητόδρομου Α1.

Ιωάννινα-Κακαβιά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο δρόμος από την Κροατία θα φτάνει στο Μαυροβούνιο μέσω της γέφυρας Pelješac, ενώ περνώντας την πόλη Ulcinj (Μαυροβούνιο) ο αυτοκινητόδρομος θα εισέρχεται στην Αλβανία νότια της λίμνης Σκόδρας (Skadar) και θα συνεχίζει, περνώντας τα Σκόδρα, τα Τίρανα, το Φιέρ και το Αργυρόκαστρο. Μόλις εξέρχεται από την Αλβανία, ο αυτοκινητόδρομος θα συνεχίζει με το τμήμα Ιωάννια-Κακαβιά, ενώ θα καταλήγει στην Καλαμάτα.

Το κροατικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έχει καταγράψει σημαντική κατασκευαστική πρόοδο και θα είναι σύντομα έτοιμο, ενώ το τμήμα της Αλβανίας έχει καθυστερήσει λόγω της πανδημίας.

Μπλε διάδρομος

Ο ελληνικός «Μπλε Διάδρομος»

Με προϋπολογισμό 240 εκατ. ευρώ, ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιόμετρα, μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα) και θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ