Μεγάλη εταιρεία αυτοκινήτου αναζητάει 4.000 εργαζομένους

BYD Plant

Μια από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δηλώνει αποφασισμένη να διαδραματίσει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα επενδύοντας στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού της και στην τεχνητή νοημοσύνη.

Σε 4.000 προσλήψεις θα προχωρήσει εντός του τρέχοντος έτους η κινεζική αυτοκινητοβιομηχαία Xpeng, επενδύοντας παράλληλα στην τεχνητή νοημοσύνη, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να επιβιώσει μέσα στο καθεστώς του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στην κινεζική αγορά.

Με έδρα την πόλη Γκουανγκτζόου στη νότια Κίνα, η Xpeng, η οποία δραστηριοποιείται στην κατασκευή «έξυπνων» ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ήδη έχει παρουσία στην Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων των αγορών της Ολλανδίας και της Νορβηγίας, με στόχο εντός του 2024 να επεκταθεί σε Γερμανία, Βρετανία και Γαλλία, όπως είχε δηλώσει τον περασμένο Σεπτέμβριο ο πρόεδρος της εταιρείας, Brian Gu.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Xpeng G9

Από τον Ιούλιο του 2023 η Xpeng υποστηρίζεται από τη Volkswagen, με την τελευταία να επενδύει 700 εκατ. δολάρια, λαμβάνοντας το 4,99% του μετοχικού κεφαλαίου του κινεζικού brand.

Οι 4.000 προσλήψεις θα αντιπροσωπεύουν μια αύξηση 25% του εργατικού δυναμικού του κατασκευαστή, ο οποίος μέχρι και το τέλος του 2022 αριθμούσε 15.829 εργαζομένους.

Παράλληλα, η Xpeng θα επενδύσει 3,5 δισεκ. γουάν (451,2 εκατ. ευρώ, με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) στην τεχνητή νοημοσύνη για την ενσωμάτωση του ΑΙ στα αυτοκίνητά της, ενώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια σχεδιάζεται το λανσάρισμα περίπου 30 νέων ή ανανεωμένων μοντέλων.

Τα σχέδια επέκτασης της Xpeng έρχονται σε αντίθεση με αυτά των ανταγωνιστών που αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος, εν μέσω ύφεσης των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά της Κίνας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Nio που τον περασμένο Νοέμβριο δήλωσε ότι θα συρρικνώσει το εργατικό της δυναμικό κατά 10%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Xpeng G9

Η μειωμένη ζήτηση για αυτοκίνητα στην Κίνα έχει αναγκάζει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέψουν το βλέμμα τους στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής αγοράς.

Η Γηραιά Ήπειρος, ωστόσο, προσπαθεί να αναχαιτίσει τη μαζική είσοδο κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στα εδάφη της, ώστε να μην προκληθεί οικονομική ζημιά στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σημειώνεται ότι στην Ευρώπη η Xpeng διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοντέλα: Το μεγάλο SUV G9 και το sedan P7. Το πρώτο έχει μήκος μήκος 4,9 μέτρα, με τρεις οθόνες στο εσωτερικό του που χαρίζουν στο μοντέλο ένα ιδιαίτερα hi-tech χαρακτήρα.

To G9 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ή από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα.

Xpeng G9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πισωκίνητες εκδόσεις παράγουν 313 άλογα και 430 Nm ροπής, που επιταχύνουν το αμάξωμα από τα 0 έως τα 100 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα. Η αυτονομία του ανέρχεται στα 460 χλμ με την Standard Range μπαταρία των 78,2 kWh και στα 570 χλμ με την Long Range μπαταρία των 98 kWh.

Η τετρακίνητη έκδοση παράγει 551 PS/717 Nm, ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. και ενσωματώνει μπαταρία 98 kWh που εξασφαλίζει 520 χλμ. αυτονομία.

Xpeng P7

Τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο προσφέρεται και το sedan μοντέλο P7 με την πρώτη να ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα 276 ίππων και 440 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 82,7 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 576 χλμ στον κύκλο WLTP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τετρακίνητες και διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 473 άλογα με 757 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα «έρχονται» σε 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ φέρουν την ίδια μπαταρία των 82,7 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 505 χλμ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ