Αυτοκίνητο με μόνο 100 ευρώ το μήνα -Το πρόγραμμα που αλλάζει τα δεδομένα

New Cars

Στο κοινωνικό leasing ίσως βρίσκεται η απάντηση για την επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.

Παρά την αύξηση της τάξης των 23,9 ποσοστιαίων μονάδων που γνώρισαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2025 στην Ευρώπη, η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης δεν έχει πιάσει ακόμα τους απαιτούμενους ρυθμούς προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των Βρυξελλών για απανθρακοποίηση των μεταφορών.

Αναντίρρητα, περαιτέρω ώθηση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να δώσει η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης, η ενίσχυση των κινήτρων (π.χ. φορολογικών) για την απόκτηση ενός μηδενικών ρύπων αυτοκινήτου, όπως και η μείωση των τιμών αγοράς.

Η ΕΕ, βέβαια, φαίνεται πως εξετάζει και τη δημιουργία ενός μηχανισμού κοινωνικής μίσθωσης (social leasing), που θα επιτρέπει στους οικονομικά ασθενέστερους καταναλωτές να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό ΙΧ με λιγότερα από 100 ευρώ τον μήνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον δρόμο έχει δείξει ήδη η Γαλλία η οποία έθεσε σε εφαρμογή ένα τέτοιο πρόγραμμα στις αρχές του 2024. Η δράση αφορούσε συνολικά 25.000 καταναλωτές, αλλά οι αιτήσεις προσέγγισαν τις… 100.000, γεγονός που αποδεικνύει ότι η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να αποτελέσει ένα από τα βασικά συστατικά για την επιτυχή προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Με το social leasing, ο οδηγός απλά μισθώνει το όχημά του καταβάλλοντας σε μηνιαία βάση ένα ιδιαίτερα χαμηλό ποσό, ενώ στο τέλος του συμβολαίου αποφασίζει αν θα το αγοράσει ή θα το επιστρέψει.

Το κοινωνικό leasing θεωρεί απαραίτητο και η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), επισημαίνοντας ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να εξαλειφθούν εμπόδια όπως το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς, προσφέροντας μια εναλλακτική οδό προς την «πράσινη» κινητικότητα για εκείνους που διαφορετικά θα αποκλείονταν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, ο ACEA αναφέρει ότι τα κράτη-μέλη θα μπορούσαν να εξετάσουν τη συμπερίληψη καλά καθορισμένων μηχανισμών για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα στα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης, προσφέροντας έτσι μια πιο οικονομική επιλογή για τους πιο ευάλωτους.

Επιπλέον, καλεί την ΕΕ να επεκτείνει τα προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης και σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας τη μετάβασή τους σε οχήματα μηδενικών ρύπων.

Για την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τέλος, ο σχεδιασμός των προγραμμάτων κοινωνικής μίσθωσης πρέπει να εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση και να ελαχιστοποιεί τη γραφειοκρατία, ώστε να ενθαρρύνεται η ευρεία συμμετοχή ευάλωτων ατόμων και επιχειρήσεων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ