Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ: Μέχρι πότε θα κυκλοφορούν - Ποια τεχνολογία δίνει τη λύση 

κίνηση στους δρόμους αυτοκίνητα

Κύκνειο άσμα για τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και diesel, μιας και θα αντικατασταθούν από τα ηλεκτρικά. Θα υπάρξει κάποια εναλλακτική;

Ημερομηνία λήξης έχουν τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel στους δρόμους της Ευρώπης, με δεδομένο ότι η ΕΕ έχει ζητήσει από το 2035 να μην διατίθενται στην αγορά καινούργια ΙΧ που καταναλώνουν τα εν λόγω καύσιμα.

Υπενθυμίζεται, βέβαια, ότι στη συγκεκριμένη απαγόρευση δεν υπόκεινται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούν να υποβάλλονται σε αγοραπωλησίες. Επίσης, όποιος είναι ήδη κάτοχος ΙΧ βενζίνης και diesel θα μπορεί να κυκλοφορεί πίσω από το τιμόνι του και μετά το 2035.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που κάποιος αγοράσει πριν το 2035 ένα καινούργιο diesel ή βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, μέχρι πότε θα μπορεί να κυκλοφορεί με αυτό στους δρόμους της Ευρώπης;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
diesel βενζίνη ρύποι

Με δεδομένο ότι στόχος της ΕΕ είναι η επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της και εκπέμπουν ρύπους δεν θα μπορούν να συνεχίσουν να μας εξυπηρετούν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία ορόσημο.

Σύμφωνα, άλλωστε, με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η μέση διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου είναι περίπου 15 χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι με την απαγόρευσή της διαθέσης των καινούργιων από το 2035, έως το 2050 δεν θα υπάρχει στους δρόμους ΙΧ που να εκπέμπει ρύπους και έτσι θα επιτευχθεί ένα καθοριστικό βήμα για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας.

ηλεκτροκίνηση
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτροκίνηση και η εναλλακτική

Το επικείμενο ban των καινούργιων ΙΧ βενζίνης και diesel φέρνει στο προσκήνιο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία ως γνωστόν δεν εκπέμπουν ρύπους κατά την κίνησή τους.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν προκαλεί καμία εντύπωση που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εμπλουτίζουν συνεχώς την γκάμα τους με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν θέσει και ημερομηνίες-ορόσημα για τη διάθεση στην αγορά αποκλειστικά ηλεκτρικών.

συνθετικά καύσιμα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο, φαίνεται πως δεν θα είναι τα μοναδικά καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της ΕΕ και μετά το 2035.

Στα τέλη Μαρτίου 2023 η Γερμανία, μετά από σκληρή μάχη με την ΕΕ, κατάφερε να διασφαλίσει ότι από το 2035 θα είναι δυνατή η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με προαπαιτούμενο ότι θα καταναλώνουν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα.

Αυτά παράγονται από «πράσινο» υδρογόνο (δηλ. παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού από ηλεκτρικό ρεύμα από ΑΠΕ) και διοξείδιο του άνθρακα το οποίο έχει δεσμευτεί από την ατμόσφαιρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα συνθετικά καύσιμα, όταν καίγονται, εξακολουθούν να παράγουν CO2, αλλά αυτές οι εκπομπές αντισταθμίζονται θεωρητικά από το διοξείδιο του άνθρακα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου. Επομένως, θεωρούνται ανθρακικά ουδέτερα.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ