
Μια ενδιάμεση λύση για ηλικιωμένους που δεν αισθάνονται ακόμη έτοιμοι να αποχωριστούν το τιμόνι προτείνει μια ιταλική εταιρεία, προσφέροντας ένα ηλεκτρικό minicar, σχεδιασμένο ειδικά για τις ανάγκες τους.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, το δίπλωμα οδήγησης έχειτελική ημερομηνία λήξης, η οποία καθορίζεται από την ηλικία και την κατάσταση υγείας του οδηγού. Σε γενικές γραμμές, οι αρχές παρεμβαίνουν και αφαιρούν το δίπλωμα σε άτομα που, λόγω φυσικής κατάστασης, δεν μπορούν να οδηγήσουν πλέον με ασφάλεια, με το όριο ηλικίας να κυμαίνεται μεταξύ 75 και 85 ετών.
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αυστηρά καθορισμένο ανώτατο όριο, όμως οι οδηγοί άνω των 65 ετών πρέπει να ανανεώνουν την άδεια οδήγησης σε τακτά χρονικά διαστήματα, αφού περάσουν από ιατρικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, μετά τα 65 η άδεια ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια, ενώ μετά τα 80 απαιτείται ανανέωση ανά δύο χρόνια, με γνωματεύσεις από γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων.
BUY NOW

Μάλιστα, το ζήτημα της οδήγησης από ηλικιωμένους αποτελεί διαχρονικό θέμα δημόσιας συζήτησης και κοινωνικής ανησυχίας, ενώ επανέρχεται πάντα στο προσκήνιο όταν προκύπτουν τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή οδηγών μεγαλύτερης ηλικίας, αφού, όπως πραγματικά συμβαίνει, η μεγαλύτερη ηλικία συνοδεύεται από μείωση στην ταχύτητα αντίδρασης και τα αντανακλαστικά, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την οδική ασφάλεια.
Ωστόσο, όσοι ζητούν γενικευμένη άρση διπλωμάτων στους ηλικιωμένους συχνά παραβλέπουν το γεγονός ότι οι συγκοινωνιακές υποδομές, ειδικά στην επαρχία, είναι ανεπαρκείς. Αυτό σημαίνει πως, χωρίς αυτοκίνητο, πολλοί ηλικιωμένοι αδυνατούν να μετακινηθούν ακόμα και για βασικές ανάγκες, όπως η επίσκεψη σε γιατρό.

Μια ενδιαφέρουσα απάντηση σε αυτό το κοινωνικό πρόβλημα δίνει η Filante Motors με το Active, ένα ηλεκτρικό τετράτροχο όχημα μικρών διαστάσεων, σχεδιασμένο για να προσφέρει ανεξαρτησία και ασφάλεια στους ηλικιωμένους. Το Active έχει αυτονομία 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 20 χλμ./ώρα, χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για κοντινές διαδρομές μέσα σε πόλεις και χωριά. Δεν προορίζεται για χρήση σε λεωφόρους ή αυτοκινητόδρομους, αλλά λειτουργεί ως ένα μέσο καθημερινής μετακίνησης για μικρές με μεσαίες αποστάσεις. Σημειώνεται επίσης πως η εταιρεία αναφέρει δεν χρειάζεται καν δίπλωμα για να οδηγηθεί.

Το όχημα διαθέτει κλειστή καμπίνα, εμπρός φώτα, πλαϊνούς καθρέπτες και μεγάλο παρμπρίζ, εξοπλισμό που το διαφοροποιεί από τα κοινά αναπηρικά ηλεκτροκίνητα αμαξίδια και το εντάσσει στην κατηγορία των minicars. Κυκλοφορεί σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, το Active Movia, με τιμόνι τύπου μοτοσικλέτας, κατάλληλο για όσους δεν έχουν εμπειρία στην οδήγηση, και το Active Virea, με τιμόνι, πεντάλ και επιλογέα ταχυτήτων, όπως ένα κανονικό αυτοκίνητο. Και οι δύο εκδόσεις έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την εργονομία και την ασφάλεια, ενώ είναι ειδικώς διαμορφωμένα στο να εξυπηρετούν ανθρώπους με ήπια προβλήματα υγείας.
Τέλος, σημειώνεται πως η Filante Motors, που εξειδικεύεται στην υποβοηθούμενη κινητικότητα, προσφέρει επιπλέον έκπτωση φόρου 19% για την αγορά του Active, καθώς και δυνατότητα δοκιμαστικής οδήγησης προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε ενδιαφερόμενου.