Αυτό είναι το πιο ισχυρό μοτέρ στον κόσμο -108.000 ίπποι με κατανάλωση 14 τόνους την ώρα

Με μήκος 27 μέτρα, ύψος 13,5 και βάρος 2.300 τόνους αυτός ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για να κινεί πλοία τεράτων διαστάσεων.
Αν νομίζεις ότι οι 1.500 ίπποι μιας Bugatti ή οι 2.000 ίπποι ενός ηλεκτρικού hypercar είναι ακραία νούμερα, πλανάσαι πλάνην οικτράν. Ο πιο ισχυρός κινητήρας στον κόσμο δεν βρίσκεται σε supercar, ούτε σε κάποιον αγωνιστικό, αλλά μέσα σε ένα φορτηγό πλοίο που διασχίζει ωκεανούς κι είναι δημιούργημα της φινλανδικής Wärtsilä, μιας εταιρείας που ειδικεύεται σε τεχνολογίες για την ενέργεια και τη ναυτιλία.

Ο κινητήρας RT flex96C είναι ένας δίχρονος turbodiesel σχεδιασμένος για την τροφοδοσία μεγάλων πλοίων και από το 2006 κινεί το κολοσσιαίο Emma Maersk, μήκους 397 μέτρων. Το ίδιο το μοτέρ είναι μια μηχανική μεγαλούπολη με μήκος 27 μέτρα, ύψος 13,5 μέτρα και βάρος 2.300 τόνους.
BUY NOW
Διαθέτει 14 κυλίνδρους σε σειρά, με συνολικό κυβισμό 25.480 λίτρα. Κάθε κύλινδρος έχει διάμετρο ένα μέτρο ή 960 χιλιοστά, η διαδρομή του εμβόλου είναι 2,5 μέτρα και το κάθε πιστόνι ζυγίζει 5 τόνους, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας αγγίζει 300 τόνους.

Εξοπλίζεται με σύστημα common rail και καίει καύσιμο βαρέως τύπου (μαζούτ) αναμεμειγμένο με λάδι. Η απόδοση αγγίζει τους 108.000 ίππους στις μόλις 102 στροφές ανά λεπτό, με ροπή που φτάνει τα 7.603.850 Nm. Για να έχετε μέτρο σύγκρισης, ακόμα και αν βάλουμε μαζί τους δέκα πιο ισχυρούς κινητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο δεν φτάνουν αυτά τα νούμερα.
Η ισχύς του μοτέρ είναι τέτοια που ακόμα και όταν το πλοίο είναι φορτωμένο με χιλιάδες κοντέινερ και το βάρος του αγγίζει τους 171.542 τόνους, μπορεί να κινείται με ταχύτητα έως 50 χιλιόμετρα την ώρα ή 27 κόμβους, όσο δηλαδή ένα σύγχρονο επιβατικό πλοίο.
Η κατανάλωση, όπως είναι φυσικό, είναι ανάλογη των διαστάσεων. Σε πλήρες φορτίο καίει 3,8 λίτρα καυσίμου το δευτερόλεπτο, δηλαδή σχεδόν 14 τόνους την ώρα. Ωστόσο, παρά το διψασμένο προφίλ του, ο Wärtsilä RT flex96C εμφανίζει θερμική απόδοση λίγο πάνω από 50%, τη στιγμή που οι καλύτεροι κινητήρες αυτοκινήτων μετά βίας ξεπερνούν το 40% στους ντίζελ και το 30% στη βενζίνη.

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι φυσικά τεράστιο. Μερικά μόνο πλοία με αυτό το μοτέρ ρυπαίνουν όσο όλα τα αυτοκίνητα του πλανήτη μαζί. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το κόστος, αφού η κατασκευή ενός τέτοιου κινητήρα μπορεί να διαρκέσει έως έναν χρόνο και να ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπολογίζεται η συντήρηση που παραμένει πραγματικός εφιάλτης.
Ο Wärtsilä RT flex96C είναι η απόλυτη υπενθύμιση ότι η ναυτιλία παίζει σε άλλη κατηγορία. Οτιδήποτε θεωρούμε υπερβολή στην αυτοκίνηση, δίπλα σε αυτόν τον μηχανικό τιτάνα μοιάζει παιχνιδάκι.