οmoda

Το πιο αξιόπιστο αυτόματο κιβώτιο -Είναι ιαπωνικό και μπορεί να ξεπεράσει τα 350.000 χλμ.

αυτόματο κιβώτιο

Ανήκει στα πιο ανθεκτικά κιβώτια CVT παγκοσμίως και μπορεί να διανύσει άνετα πάνω από 350.000 χιλιόμετρα, φέροντας φυσικά την υπογραφή ιαπωνικής μάρκας.

Ο λόγος για το Subaru Lineartronic, ένα κιβώτιο τύπου CVT που ξεχωρίζει για την αξιοπιστία και την αντοχή του, παραμένοντας αποδοτικό ακόμα και μετά από χρόνια χρήσης και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Η τεχνολογία Lineartronic προσφέρει ομαλή και συνεχή επιτάχυνση, αυξάνοντας την απόδοση και την οικονομία καυσίμου, καθώς κρατά τον κινητήρα στο ιδανικό του εύρος στροφών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μυστικό του Lineartronic βρίσκεται στον τρόπο λειτουργίας του, αφού χρησιμοποιεί αλυσίδα αντί για τον κλασικό ιμάντα V, προσφέροντας μεγαλύτερη αντοχή και πιο σταθερή λειτουργία σε βάθος χρόνου. Η εν λόγω διάταξη πρόκειται μάλιστα για μια σπάνια τεχνολογία, η οποία χρησιμοποιείται από ελάχιστους κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων η Subaru, η Hyundai και η Kia.

Από το 2011, η Subaru κατασκευάζει τη δεύτερη γενιά του Lineartronic, γνωστή με την κωδική ονομασία TR580, η οποία εξοπλίζει σχεδόν όλα τα προσθιοκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα της μάρκας με ατμοσφαιρικούς κινητήρες έως 2,5 λίτρα και ροπή έως 250 Nm. Μεταξύ αυτών βρίσκονται και μερικά από τα πιο εμβληματικά ονόματα της Subaru, όπως τα Forester, Impreza, XV, Legacy, Outback και Crosstrek.

Το σύστημα TR580 αποτελεί μια πιο συμπαγή και ελαφριά έκδοση σε σχέση με το TR690, που χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερα και πιο ισχυρά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Lineartronic είναι, όπως τονίσαμε, η αξιοπιστία του. Σε πολλές περιπτώσεις, το κιβώτιο μπορεί να φτάσει ή ακόμη και να ξεπεράσει τα 350.000 χιλιόμετρα χωρίς να εμφανίσει σοβαρές βλάβες, με τους ειδικούς να τονίζουν πως η διάρκεια ζωής του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα και την καθαρότητα του λαδιού που χρησιμοποιείται.

Στο εν λόγω κιβώτιο, όλοι οι τριβείς των αξόνων είναι ανοικτού τύπου και λιπαίνονται συνεχώς από το λάδι του κιβωτίου, ενώ οι συμπλέκτες για την εμπρός κίνηση/όπισθεν και τετρακίνηση είναι ιδιαίτερα ανθεκτικοί και παρουσιάζουν προβλήματα μόνο όταν η υδραυλική πίεση δεν λειτουργεί σωστά. Το πίσω διαφορικό και η τετρακίνηση είναι από τα πιο αξιόπιστα στοιχεία του κιβώτιο, εφόσον τηρούνται πάντα οι σωστές πιέσεις και γίνεται τακτική αλλαγή λαδιού.

Η αντλία λαδιού που βρίσκεται πίσω από τον μετατροπέα ροπής είναι και αυτή γενικά αξιόπιστη, ενώ στα συστήματα Start-Stop υπάρχει και δεύτερη ηλεκτρική αντλία που διατηρεί την πίεση όταν ο κινητήρας σβήνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά, όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα, η μακροζωία του κιβωτίου επηρεάζεται από το πόσο τακτικά και σωστά εκτελούνται οι εργασίες συντήρησης. Οι ειδικοί σημειώνουν πως οι πιο κοινές φθορές του Lineartronic προέρχονται από τους συμπλέκτες lock-up του μετατροπέα ροπής που επηρεάζουν τα ηλεκτρονικά στοιχεία και κυρίως τις ηλεκτροβαλβίδες. Αυτές είναι συνήθως οι πρώτες που παρουσιάζουν προβλήματα κατά την εμπλοκή της όπισθεν, της εμπρός κίνησης ή της τετρακίνησης. Αν τα πηνία καταστραφούν, η βαλβίδα μπλοκάρει και απαιτείται αντικατάσταση.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η φροντίδα των φίλτρων λαδιού. Το χοντρό φίλτρο με μεταλλικό πλέγμα πρέπει να αντικαθίσταται τακτικά, ενώ το λεπτό φίλτρο βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο και αλλάζει μόνο όταν ανοίξει πλήρως, κάτι που πρέπει να γίνεται και με τη μεταλλική φλάντζα καθώς τείνει να παραμορφώνεται μετά από χρόνια χρήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εμπρός διαφορικό διαθέτει δικό του κάρτερ με δύο λίτρα λιπαντικού 75W–90, ενώ έξτρα προσοχή πρέπει να δοθεί στον κωνικό τριβέα του άξονα, ο οποίος μπορεί να φθαρεί μετά το πέρας των χιλιόμετρων, προκαλώντας φθορά στα γρανάζια.

Τέλος, οφείλουμε να πούμε πως μεγάλοι εχθροί του Lineartronic είναι η βρωμιά και οι χαμηλές θερμοκρασίες. Η αλυσίδα φθείρεται πιο γρήγορα όταν δέχεται υψηλά φορτία με κρύο λάδι, ενώ η συνεχής οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες αυξάνει τις δονήσεις και καταπονεί τους πλαστικούς σταθεροποιητές. Παράλληλα, σε αυτές τις συνθήκες, η αλυσίδα έρχεται σε επαφή με τους κώνους μόνο στις άκρες των αξονικών συνδέσμων, οι οποίοι πρέπει να παραμένουν λείοι κατά την οδήγηση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ