Αυτό είναι το νέο Range Rover

Νέο Range Rover 5η γενιά 2022

Τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου επέλεξε η Land Rover για την παγκόσμια πρεμιέρα του ολοκαίνουριου πολυτελούς Range Rover που μπαίνει αισίως στην πέμπτη γενιά του.

Το Range Rover, το πλέον εμβληματικό πολυτελές SUV, άνοιξε και επίσημα ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του με τη Land Rover να παρουσιάζει την πέμπτη κατά σειρά γενιά του μοντέλου της που έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχία των προηγούμενων.

Η νέα γενιά Range Rover, το πρώτο μοντέλο των Βρετανών που αξιοποιεί τη νέα πλατφόρμα MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) της Land Rover, έρχεται να προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα πολυτέλειας και φινέτσας, αλλά και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης από ποτέ. Όλα αυτά χωρίς να ξεχνά τις εκτός δρόμου δυνατότητες που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά που αρμόζει σε ένα μεγάλο πολυτελές SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά το ολοκαίνουριο Ranger Rover παραμένει πιστό στο μονοπάτι που χάραξε η προηγούμενη γενιά με το σχήμα του να αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου. Ένα σαφώς πιο καθαρό σχέδιο που έρχεται να τονίσει ακόμη περισσότερο τις χαρακτηριστικές γραμμές των σύγχρονων Rangre Rover.

Το τμήμα design των Βρετανών έχει καταφέρει να «αποκρύψει» οτιδήποτε μπορεί να ενοχλεί το μάτι με τις επιφάνειες να είναι σχεδόν ενιαίες, με ελάχιστους αρμούς και ανοχές και να δίνουν την εντύπωση ότι το νέο Range Rover σμιλεύτηκε από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου.

Ο χαρακτηριστικά κοντός εμπρός πρόβολος, το αναγνωρίσιμο εμπρός τμήμα, το κάθετο παρμπρίζ και η σφηνοειδής «ουρά» που παραπέμπει σε πρύμνη σκάφους, είναι βασικά στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας και της μοναδικής εμφάνισης του Range Rover, με το πίσω τμήμα να είναι εκείνο όπου εντοπίζονται και οι μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση της Land Rover δίνει και εδώ το «παρών» με τα πίσω φώτα να κρύβονται επίσης επιμελώς στις γραμμές του μεγάλου SUV και να γίνονται ορατά μόνο όταν είναι αναμμένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα πλατφόρμα MLA-Flex δίνει τη δυνατότητα στη νέα γενιά του Ranger Rover να υποστηρίξει συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα αλλά και 100% ηλεκτρικές εκδόσεις. Αντιπροσωπεύει το επόμενο βήμα στη στρατηγική απλοποιημένης αρχιτεκτονικής της Land Rover στο πλαίσιο της μετάβασης σε μεγαλύτερη ευελιξία χρήσης κινητήριων συνόλων και καθιέρωση νέων προτύπων ποιότητας. Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της ναυαρχίδας της θα έρθει να προστεθεί ως επιλογή στη γκάμα του μεγάλου SUV το 2024.

Το νέο Ranger Rover θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις από πλευράς μήκους και μεταξονίου, με την καμπίνα του να διαμορφώνεται για τέσσερεις, πέντε ή επτά επιβάτες. Η «κοντή» έκδοση, έχει μήκος, πλάτος και ύψος 5.052, 2.047 (με διπλωμένους καθρέπτες) και 1.870 χλστ. αντίστοιχα, με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.997 χλστ. Η μακρύτερη έκδοση έρχεται να προσθέσει άλλα 200 χλστ. στο μεταξόνιο, φτάνοντας στα 3.197 με το μήκος να αυξάνεται παράλληλα στα 5.252 χλστ. Στην πρώτη περίπτωση η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 725 λίτρα (1.444 μέχρι την οροφή) και στη δεύτερη επίσης από τα 725 λίτρα (1.050 έως την οροφή), με την μακρύτερη έκδοση να είναι διαθέσιμη και σε επταθέσια διαμόρφωση, με «τιμή εκκίνησης» τα 319 λίτρα με την ανάπτυξη και της τρίτης σειράς καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με πέντε μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου αρχικά, όλα MHEV

Το στάνταρ Ranger Rover θα φέρει αρχικά για την ευρωπαϊκή αγορά δύο κινητήρια σύνολα βενζίνης και ένα πετρελαίου, το τελευταίο διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς απόδοσης, ενώ όλα θα υποστηρίζονται από ήπιο υβριδικό σύστημα.

Στη βάση για τα μοτέρ βενζίνης βλέπουμε έναν εν σειρά τρίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 360 ίππων και 500 Nm ροπής, ο οποίος χρειάζεται 6,3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει το μεγάλο Ranger Rover από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα με την τελική να φτάνει στα 225 χλμ./ώρα. Επόμενη στη σειρά είναι η ισχυρότερη έκδοση του ίδιου κινητήρα με την απόδοση να σκαρφαλώνει στους 400 ίππους και τα 550 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δεύτερα και τελική στα 242 χλμ./ώρα. Η κορυφαία έκδοση από πλευράς επιδόσεων φέρει V8 κινητήρα βενζίνης 4,4 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή προσφέρει 530 ίππους και 750 Nm, νούμερα που ρίχνουν την επίδοση για τα 0-100 χλμ./ώρα στα 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τους κινητήρες diesel, η απόδοση του τρίλιτρου υπετροφοδοτούμενου εν σειρά 6κύλινδρου συνόλου ξεκινά από τους 249 ίππους και τα 600 Nm ροπής, ανεβαίνει στους 300 ίππους και τα 650 Nm για τη μεσαία εκδοχή του και φτάνει στους 350 ίππους και τα 700 Nm. Στην κορυφαία έκδοση τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,8 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 243 χλμ./ώρα, νούμερα εντυπωσιακά για το πετρελαιοκίνητο Range Rover με βάρος που ξεκινά από τους 2,5 τόνους και αυξάνεται ανάλογα και με το επίπεδο εξοπλισμού. Να σημειωθεί ότι σε όλες τις περιπτώσεις τα θερμικά μοτέρ συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με την ροπή να φτάνει φυσικά και στους τέσσερεις τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τις παραπάνω εκδόσεις θα πλαισιώσουν και plug-in υβριδικά Range Rover, τα οποία, χάρη στη μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίας τους θα είναι σε θέση να προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως και 100 χλμ., κατά το πρότυπο WLTP ή έως 80 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες σύμφωνα και και με τις εκτιμήσεις της ίδιας της βρετανικής εταιρίας. Με αυτό τον τρόπο θα περιορίζονται κάτω από τα 30 γρ./χλμ. και οι εκπομπές CO2.

Νέες τεχνολογίες στους τομείς της άνεσης και της βιώσιμης πολυτέλειας

Το νέο Ranger Rover έρχεται με μια σειρά από τεχνολογίες που φροντίζουν να ενισχύσουν τα υψηλά επίπεδα άνεσης και πολυτέλειας που βιώνουν οι επιβαίνοντες του. Σε αυτό το πλαίσιο βλέπουμε το τρίτης γενιάς ενεργό σύστημα ακύρωσης θορύβων (Active Noise Cancellation) για την δημιουργία μίας από τις πιο πιο αθόρυβες καμπίνες κατά τη διάρκεια ταξιδιού, σύμφωνα με την Land Rover. Χρησιμοποιώντας μικρόφωνα στο εξωτερικό και ηχεία στα προσκέφαλα στο εσωτερικό, δημιουργεί προσωπικές, αθόρυβες ζώνες για τους επιβάτες - επιπέδου αντίστοιχου με hi-fi ακουστικών κεφαλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Range Rover προσφέρει παράλληλα διαισθητικό έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών χάρη στην ενσωματωμένη υπηρεσία Amazon Alexa. Η χρήση φωνητικών εντολών στην καθομιλουμένη επιτρέπει στους στους επιβαίνοντες να διαχειρίζονται τα πάντα, από τις αγαπημένες τους λειτουργίες infotainment και την επιλογή μουσικού κομματιού μέχρι την πλοήγηση ή τηλεφωνικές επαφές – και όλα αυτά, με τα χέρια στο τιμόνι και το βλέμμα στο δρόμο, για τον οδηγό.

Στην καμπίνα παρόν είναι και το Cabin Air Purification Pro, το σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που συνδυάζει την τεχνολογία dual-nanoe X για μείωση των αλλεργιογόνων και αφαίρεση των παθογόνων ουσιών. Συμβάλλει επίσης στον περιορισμό οσμών και μικροβίων, με διαχείριση των εκπομπών CO2 ενώ φέρει και φίλτρο PM2.5 για βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Land Rover χρησιμοποίησε παράλληλα και καινοτόμα υλικά και διαδικασίες στην κατασκευή του νέου Range Rover για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, τόσο στο στάδιο παραγωγής όσο και κατά την οδήγηση. Μεταξύ αυτών είναι και το ύφασμα που περιέχει και μάλλινη επένδυση Kvadrat και θα προσφέρεται ως μη δερμάτινη επιλογή για το εσωτερικό. Η μάλλινη επένδυση καθιστά το εσωτερικό ζεστό και φιλόξενο, αλλά αποτελεί και ιδανικό συμπλήρωμα του τεχνικού υλικού Ultrafabrics, που έχει όλες τις απτικές ιδιότητες του δέρματος, αλλά είναι 30% ελαφρύτερο και παράγει μόλις το ένα τέταρτο των εκπομπών CO2.

Διευρυμένες δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου

Οι διάσημες ικανότητες και η αυτοκυριαρχία του Range Rover οφείλονται στο πρωτοποριακό σύστημα Integrated Chassis Control της Land Rover, το οποίο ελέγχει την πιο ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών πλαισίου που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε όχημα του είδους, σύμφωνα με τους Βρετανούς. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης (All-Wheel Steering) προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και το μικρότερο κύκλο στροφής από οποιοδήποτε Land Rover, ενώ η προηγμένη ηλεκτρονική αερανάρτηση (Electronic Air Suspension) δρα προληπτικά, προετοιμάζοντας το όχημα για τις οδικές συνθήκες που ακολουθούν, χρησιμοποιώντας δεδομένα πλοήγησης eHorizon.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η νέα τεχνολογία Dynamic Response Pro προσφέρει ταχείας αντίδρασης ηλεκτρονικό έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος για υψηλή αυτοκυριαρχία και ευελιξία σε όλων των ειδών τις συνθήκες.

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα 295 χλστ. απόστασης του νέου Range Rover από το έδαφος, που χαρίζουν στην στάνταρ έκδοση του γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 34,7 και 29 μοίρες αντίστοιχα με γωνία ράμπας στις 27,7 μοίρες, αλλά και η δυνατότητα του να διασχίσει απροβλημάτιστα υδάτινα εμπόδια με βάθος έως και 900 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ