Αυτό είναι το επάγγελμα που όλοι ψάχνουν -Ποιοι εργαζόμενοι έχουν γίνει ανάρπαστοι

μηχανικός λογισμικού αυτοκινητοβιομηχανία

Με το software να αποκτά όλο και πιο σημαντικό ρόλο στα αυτοκίνητα, τόσο αυξάνονται οι ανάγκες για επαγγελματίες που θα μπορούν να «τρέξουν» τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΙΧ.

Όλο και πιο «έξυπνα» γίνονται τα αυτοκίνητα, εξοπλιζόμενα με τεχνολογίες που τα έχει μετατρέψει σε smartphones με ρόδες. Η ταχεία διείσδυση της τεχνολογίας στον κόσμο τεσσάρων τροχών σηματοδοτεί πρωτοφανεις αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης προσέλκυσης μιας συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων.

Ειδικότερα, η μέχρι πρότινος βασισμένη στους μηχανολόγους μηχανικούς παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πλέον εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην προσέλκυση μηχανικών λογισμικού (software engineers), αν και προσπάθειές της δεν στέφονται πάντα με επιτυχία.

Ακανθώδης αποδεικνύεται ο δρόμος μεταξύ άλλων για τους Ιαπωνες κατασκευαστές, όπως οι Toyota, Honda και Subaru οι οποίοι στρέφονται σε τολμηρές στρατηγικές. Πέρα από τους υψηλούς μισθούς, οι εταιρείες επενδύουν και σε άλλα κίνητρα εργασίας, όπως τα εργασιακά περιβάλλοντα υψηλής αισθητικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της χώρας τον περασμένο Φεβρουάριο, η Subaru εγκαινίασε το 2ο γραφέιο της που είναι αφιερωμένο σε μηχανικούς λογισμικού, στην καρδιά του Τόκιο, στην περίφημη συνοικία Σιμπούγια.

Μηχανικοί λογισμικού

Το γραφείο βρίσκεται στον 41ο όροφο σε ένα από τα πιο εμβληματικα κτίρια της πόλης, το Shibuya Scramble Square, με δυνατότητα να φιλοξενήσει 80 άτομα και προσφέρει πανοραμική θέα της ιαπωνικής πρωτεύουσας και του όρους Φούτζι.

Παράλληλα, η Toyota, για την κάλυψη του κενού, στρέφεται σε επαγγελματίες από τον κλάδο των video games και άλλες τεχνολογικές εταιρείες, ενώ η Honda ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα διαχείρισης του προσωπικού της, αυξάνοντας τους μισθούς και καθιστώντας πιο ευέλικτες τις συνθήκες εργασίας.

Μάστιγα η έλλειψη μηχανικών λογισμικού στην Ιαπωνία

Επικαλούμενα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, τα ΜΜΕ αναφέρουν ότι η ζήτηση για μηχανικούς λογισμικού στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχει αυξηθεί κατακόρυφα, αλλά η προσφορά εξειδικευμένων επαγγελματιών συνεχώς συρρικνώνεται, θέτοντας τους κατασκευαστές αντιμέτωπους με μεγάλα προβλήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι το τέλος του 2025 η Ιαπωνία εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίζει έλλειψη περίπου 33.000 software engineers, αριθμός που μέχρι το 2030 αναμένεται να εκτοξευθεί σε περισσότερους από 50.000.

Η έλλειψη προκαλεί πονοκέφαλο στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Η αδυναμία προσέλκυσης εξειδικευμένων εργαζομένων επηρεάζει σημαντικά την εξέλιξη οχημάτων που βασίζονται στο λογισμικό (software-defined vehicles), έναν τομέα στον οποίο η Ιαπωνία στοχεύει να διακριθεί και να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

Η ασιατική χώρα έχει θέσει στόχο να κατακτήσει το 30% της αγοράς των software-defined vehicles έως το 2030, αλλά χωρίς το κατάλληλο προσωπικό, αυτός ο στόχος μοιάζει ουτοπικός.

Οι ιαπωνικές εταιρείες πλέον είναι αναγκασμένες να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές προσλήψεών τους και αναζητούν μηχανικούς λογισμικού με εξειδίκευση σε τομείς όπως η μηχανική μάθηση, η ηλεκτροκίνηση, οι κυψέλες υδρογόνου και οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (ECU).

Μηχανικοί λογισμικού

Κραυγή αγωνίας έχει υψώσει ο James Kuffner, πρώην στέλεχος της Toyota και νυν CEO της Woven by Toyota, επισημαίνοντας ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν μείνει πίσω σε σχέση με τους Κινέζους και Αμερικανούς ανταγωνιστές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, το 2024 η Ιαπωνία είχε μόλις 1,4 εκατομμύρια ΙΤ Engineers, πολύ λιγότερους απ' ότι οι ΗΠΑ (4,5 εκ.) και η Κίνα (3,5 εκ.).

Την ίδια ώρα η Ιαπωνία κατατάσσεται μόλις στην 31η θέση παγκοσμίως στους μισθούς των IT μηχανικών, με αποτέλεσμα αυτοί να αναγκάζονται επιλέγουν εταιρείες σε άλλες χώρες, με καλύτερες αποδοχές.

Τα ίδια δημοσιεύματα επισημαίνουν ότι σημαντικό εμπόδιο στην προσέλκυση εξειδικευμένων εργαζομένων, είναι η έλλειψη αναγνώρισης των αυτοκινητοβιομηχανιών ως τεχνολογικών εταιρειών, μιας και αντιμετωπίζονται ως εργασιακά περιβάλλοντα που ενδείκνυνται για μηχανολόγους μηχανικούς.

Το ίδιο πρόβλημα, ωστόσο, πλήττει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες -εκτός Ασίας- οι οποίες οφείλουν να προσαρμοστούν γρήγορα στις νέες απαιτήσεις, εφόσον επιθυμούν να διατηρήσουν την ηγετικής τους θέση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ