Αυτή είναι η βενζίνη που εξαφανίζεται από τα πρατήρια -Δείτε τον λόγο

Πρατήριο βενζίνης

Οι υψηλές τιμές των καυσίμων, σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, προμηνύουν ένα όχι και τόσο ευοίωνο μέλλον για έναν συγκεκριμένο τύπο καυσίμου.

Σε υψηλά επίπεδα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα βρίσκονται πλέον οι τιμές των καυσίμων σε όλο τον κόσμο, κάτι που θα μπορούσε να «απειλήσει» ως έναν βαθμό και τις διαθέσιμες επιλογές για τον καταναλωτή, ειδικά αν οι τιμές τους φτάσουν σε απαγορευτικά για το πορτοφόλι του επίπεδα.

Στις υψηλότερες τιμές των καυσίμων συμβάλλει και το γεγονός ότι η Ρωσία έχει μειώσει την παραγωγή της σε πετρέλαιο, ενώ από την άλλη η ζήτηση για καύσιμο που παρουσιάζει η Κίνα αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, έπειτα και από τη μειωμένη ζήτηση των προηγούμενων ετών ελέω Covid.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, οι τεράστιες και αυξανόμενες ανάγκες της Κίνας που υπολειτουργούσε τα τελευταία τρία χρόνια, σε συνδυασμό με την τεχνητή μείωση της προσφοράς, θα πιέσουν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, με το βαρέλι να πλησιάζει πολύ κοντά ή και να ξεπερνά τα 90 δολ. Αμερικής.

Τον περασμένο μήνα η Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο απαγόρευσαν τις περισσότερες εισαγωγές παραγώγων του πετρελαίου από την Ρωσία, μεταξύ των οποίων και της νάφθας, η οποία χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης.

Παράλληλα η πετροχημική βιομηχανία της Ευρώπης μείωσε τις εισαγωγές πρόσθετων που αυξάνουν τα οκτάνια καθώς μειωμένη παρουσιάζεται και η γενικότερη ζήτηση για καύσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές, πόσο μάλλον για βενζίνη 100 οκτανίων.

Στις Η.Π.Α. η τιμή της «premium» αμόλυβδης, όπως την αποκαλούν, βρίσκεται 15% ψηλότερα έναντι της κανονικής, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο το χάσμα είναι ακόμη μεγαλύτερο και φτάνει στο 25%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, στις Ηνωμένες Πολιτείες η αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία που υπάρχει πλέον για την παραγωγή βενζίνης κάνει την υψηλών οκτανίων βενζίνη ακόμη πιο ακριβή σε σχέση με πριν. Οι αναλυτές της αγοράς να αναφέρουν πως οι σχετικά νέοι περιβαλλοντικοί νόμοι για την παραγωγή βενζίνης, οι οποίοι τέθηκαν σε εφαρμογή το 2017, τώρα έχουν αρχίσει να δείχνουν επί της ουσίας τον αντίκτυπό τους.

Από τη μία το αυξημένο κόστος παραγωγής βενζίνης υψηλών οκτανίων έναντι της στάνταρ, από την άλλη η μειωμένη ζήτηση λόγω και του δύσκολου οικονομικού κλίματος παγκοσμίως.

Σε συνδυασμό με τον πόλεμο που συνεχίζεται στη Ρωσία αλλά και τον πληθωρισμό που βρίσκεται ψηλά, το μέλλον της 100άρας αμόλυβδης δεν είναι εξασφαλισμένο ούτε μέχρι την κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., τα οποία χρησιμοποιούν βενζίνη ή πετρέλαιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 95άρα βενζίνη είναι απαραίτητη για τους σύγχρονους κινητήρες όχι όμως και η 100άρα, η οποία ωστόσο μπορεί να βοηθήσει τους υψηλής απόδοσης κινητήρες να φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Ελλάδα φτάνει στο 1,899 ευρώ (τιμές 20ης Μαρτίου), ενώ η αμόλυβδη των 100 οκτανίων βρίσκεται 9,6% ψηλότερα με τη μέση τιμή του λίτρου να φτάνει στα 2,081 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ