
Για να υπάρξει στη ζωή η συγκεκριμένη Mercedes G-Class, έπρεπε να συμμετάσχει ένας από τους μεγαλύτερους τενίστες όλων των εποχών, ο θρησκευτικός και πολιτικός ηγέτης του Ιράν, Ayatollah Khomeini και φυσικά η AMG.
Το εκτός δρόμου όχημα θεωρείται εδώ και χρόνια, ένας από τους «θρύλους» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι χωρίς τον Khomeini, πιθανότατα δεν θα είχε δημιουργηθεί ποτέ.
Η G-Class κατασκευάστηκε από την Daimler για τις ανάγκες του ιρανικού στρατού, μετά την εντολή του Saci Reza Pahlavi, του τελευταίου αυτοκράτορα της χώρας.
BUY NOW

Η ισλαμική επανάσταση το 1979 στο Ιράν με επικεφαλής τον Khomeini, έθεσε τέλος στα προηγούμενα σχέδια και το αυτοκίνητο προσφέρθηκε για πολιτική χρήση. Βεβαίως δεν πρόκειται για το κανονικό μοντέλο, αλλά για μία και μοναδική παραλλαγή του, για την οποία ευθύνεται ο τενίστας Ivan Lendl.
Ο Τσέχος αθλητής και 8 φορές πρωταθλητής Grand Slam (αργότερα προπονητής του Andy Murray και του Zverev), αγόρασε αρχικά μια εργοστασιακή 300 GD, στα μέσα της δεκαετίας του 1980 και στη συνέχεια την έστειλε στην AMG για βελτίωση.
Εκείνη την εποχή, ο οίκος δεν αποτελούσε επίσημο τμήμα της Mercedes, αλλά ήταν μία από τις πολλές εταιρείες που ασχολούνταν με την αναβάθμιση στη Γερμανία.
Ιδρυτές της ήταν οι Hans Werner Aufrecht και Erhard Melcher. Το «AMG» προέκυψε από τα αρχικά Α και Μ των ονομάτων τους και το Grossaspach, την πόλη καταγωγής του πρώτου.

Όπως διακρίνεται και από τις φωτογραφίες, η εικονιζόμενη G-Class διαθέτει το μπροστινό μέρος από την S-Class, της τότε περιόδου. Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα. Όταν η μάρκα άρχισε να… σπρώχνει το μοντέλο προς την πολυτελή κατηγορία, το χρησιμοποιούσε ως… «οδηγό» της.
Μπορεί να προκαλεί εντύπωση, όμως η AMG δεν επενέβη ποτέ ουσιαστικά στο μηχανικό σκέλος. Η 300 GD (κωδικός W460), εφοδιάζεται με έναν 5κύλινδρο (όχι 6κύλινδρο) 3λιτρο εν σειρά κινητήρα με 88 ίππους.
Η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 127 χλμ./ώρα. Σήμερα, το ξεχωριστό αυτοκίνητο βρίσκεται στο μουσείο του Peterson.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ