Αυτά είναι τα καύσιμα του μέλλοντος που θα χρησιμοποιούν όλοι οι οδηγοί

Τσουχτερό πρόστιμο σε βενζινάδικο παραποίηση αντλίας 2022

Σε τι διαφέρουν τα βιοκαύσιμα, τα e-fuels και τα συνθετικά καύσιμα; Ποιο είναι το καλύτερο;

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν θα απαγορεύσει τα e-fuels (ηλεκτροκαύσιμα) ή τα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035. Η μοίρα όμως των βιοκαυσίμων δεν αναμένεται να είναι ίδια. Ποια είναι όμως η διαφορά μεταξύ των βιοκαυσίμων και των e-fuels;

Η πίεση που άσκησε το μπλοκ των χωρών με επικεφαλής τη Γερμανία, απέτρεψε την απαγόρευση των συνθετικών καυσίμων και των e-fuels από το 2035 και μετά. Χάρη σε αυτούς τους τύπους καυσίμων, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο πετρελαιοκίνητα όσο και βενζινοκίνητα. Από την άλλη, τα βιοκαύσιμα που υπερασπίζεται η Ιταλία, δεν θα έχουν την ίδια τύχη και δεν θα επιτραπεί η χρήση τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Biofuel 2

Τα βιοκαύσιμα και τα οικολογικά καύσιμα δημιουργούνται με φυσική ή χημική επεξεργασία οργανικών ή βιολογικών αποβλήτων. Και όπως είναι λογικό, υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ανάλογα με την οργανική ύλη από την οποία προέρχονται.

Τα βιοκαύσιμα πρώτης γενιάς προέρχονται γεωργικές καλλιέργειες, όπως ζαχαροκάλαμο, τεύτλα, φοινικέλαιο ή ηλιέλαιο. Τα δεύτερης γενιάς παράγονται από στερεά ή αγροτικά απόβλητα, καθώς και από βιομάζα ξύλου, και ονομάζονται προηγμένα βιοκαύσιμα. Προηγμένα βιοκαύσιμα ονομάζονται και αυτά της τρίτης γενιάς, που δημιουργούνται από φύκια.

e-Fuel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει μία υποχρεωτική ετήσια διείσδυση των καυσίμων που χρησιμοποιούμε στο αυτοκίνητό μας, επί του παρόντος περίπου 11%, ενώ θέτει περιορισμούς στα βιοκαύσιμα που παράγονται από καλλιέργειες τροφίμων, που πρέπει να είναι το πολύ 7%. Επιπλέον, η νομοθεσία καθορίζει και τον υποχρεωτικό στόχο διείσδυσης για τα προηγμένα βιοκαύσιμα.

Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τα αποτύπωμα άνθρακα κατά 90% σε σχέση με τα σημερινά καύσιμα και μέχρι τώρα δεν προσφέρουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι κατασκευαστές έχουν προσαρμόσει ή προσαρμόζουν τους κινητήρες τους να καταναλώνουν HV0100. Το υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο, είναι ένα προηγμένο βιοκαύσιμο που κατασκευάζεται από φυτικό λάδι και ανακυκλωμένα απόβλητα, όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι που επιτρέπει τη μείωση των εκπομπών CO2 σε ποσοστό 70% έως 95%, σε σχέση με το συμβατικό ντίζελ. Έχει σημαντικά υψηλότερο αριθμό κετανίου που εξασφαλίζει αποτελεσματικότερη και πιο καθαρή καύση. Μάλιστα, η Toyota τα εγκρίνει για τους πετρελαιοκινητήρες της στην Ευρώπη, καθώς και η Audi για τον V6 TDI.

Synthetic fuel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δημιουργία των συνθετικών καυσίμων και των e-fuels δεν ξεκινά από οργανική ύλη. Οι πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την δημιουργία τους είναι το CO2 που συλλέγεται από την ατμόσφαιρα ή από βιομηχανική διαδικασία, καθώς και πράσινο υδρογόνο.

Το πράσινο υδρογόνο λαμβάνεται από ηλεκτρόλυση νερού. Εάν ξεκινήσουμε με ανανεώσιμο υδρογόνο από αιολική ή ηλιακή ενέργεια, και στη διαδικασία χρησιμοποιούμε μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η μείωση στο αποτύπωμα άνθρακα μπορεί να φτάσει το 100%. Με απλά λόγια, θα αποκτούσαμε καύσιμα μηδενικών εκπομπών, τόσο για πετρελαιοκίνητα όσο και βενζινοκίνητα οχήματα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ