citroen aposirsi

Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που δεν αγοράζει κανείς -Γιατί «σβήνουν» από τον χάρτη

Σεντάν αυτοκίνητο

Οι πωλήσεις των οχημάτων αυτής της κατηγορίας καταγράφουν συνεχόμενη πτώση στις ευρωπαϊκές μετρήσεις , με τα στοιχεία να δείχνουν μια ξεκάθαρη στροφή τόσο των ιδιωτών όσο και των εταιρικών στόλων προς τα SUV και τα crossover.

Ο λόγος περί των σεντάν, το άλλοτε αναγνωρίσιμο «σήμα κατατεθέν» της premium κατηγορίας που πλέον χάνει με γοργούς ρυθμούς την πάλαι πότε αίγλη του, προσπαθώντας να επιβιώσει σε μια αγορά που συνεχώς αλλάζει προτεραιότητες, συνήθειες και ανάγκες.

Πιο συγκεκριμένα, τα μεσαίου μεγέθους σεντάν της ανώτερης κατηγορίας, που επί δεκαετίες αποτελούσαν την πρώτη επιλογή οδηγών που αναζητούσαν το κύρος, την άνεση και την οδηγική ποιότητα, σημειώνουν πλέον διψήφια πτώση στις ταξινομήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους πρώτους δέκα μήνες του 2025 η συνολική μείωση έφτασε το 19%, ενώ ακόμη και τα πιο επιτυχημένα μοντέλα του είδους παρουσιάζουν σημαντικές απώλειες. Παρόμοια πορεία παρουσιάζουν και οι νέες προτάσεις ηλεκτρικών ή εξηλεκτρισμένων σεντάν, τα οποία επίσης δεν καταφέρνουν να ανακόψουν την καθοδική πορεία της κατηγορίας.

Κεντρικός λόγος της πτώσης θεωρείται η εντυπωσιακή κάμψη στις εταιρικές πωλήσεις, έναν τομέα στον οποίο τα σεντάν διαχρονικά κυριαρχούσαν. Η μείωση, μάλιστα, έχει φτάσει το 30%, καθώς οι στόλοι επιλέγουν πλέον την κατηγορία των SUV, καθώς προσφέρει περισσότερη πρακτικότητα, καλύτερη εκμετάλλευση χώρων και μεγαλύτερη ποικιλία στα διαθέσιμα συστήματα κίνησης, ιδιαίτερα τις plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες άλλωστε εδώ και καιρό φαίνεται πως αποτελούν την κεντρική τάση στα εταιρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα και στην βενζίνη, την κατεξοχήν πρώτη επιλογή οδηγών που επιλέγουν σεντάν, τα συνολικά μερίδια παραμένουν χαμηλά. Στην κατάταξη ανά καύσιμο, βέβαια, η βενζίνη καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων, με το diesel να ακολουθεί στην δεύτερη, ενώ τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά διατηρούν μικρότερα ποσοστά.

Ως προς την γεωγραφική κατανομή, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων συγκεντρώνεται στη Γερμανία, ενώ σημαντικά μερίδια έχουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Σουηδία και η Πολωνία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ