Αυτός είναι ο πιο αξιόπιστος κινητήρας στον κόσμο -Συνεχίζει να φτιάχνεται 35 χρόνια μετά το ντεμπούτο του

Ένας «βετεράνος» κινητήρας ντίζελ που χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 παραμένει ακόμη στην παραγωγή, αποδεικνύοντας έμπρακτα την απόλυτη αξιοπιστία του.
Με την έλευσή του, ο 21ος αιώνας έφερε πρωτοφανείς καινοτομίες στη βιομηχανία αυτοκινήτου, ενώ πλέον κάθε λίγα χρόνια, όλο και πιο σύγχρονοι κινητήρες κατακλύζουν την αγορά.
Μέσα σε αυτή τη δίνη συνεχών αλλαγών, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις που αψηφούν τα... ειωθότα, αφού ορισμένοι κινητήρες, λόγω της ακλόνητης αξιοπιστίας τους, αρνούνται να αφανιστούν.
BUY NOW
Μπορεί να μην εντυπωσιάζουν με την τεχνολογία τους, ωστόσο τους χαρακτηρίζει η συνέπεια με την οποία λειτουργούν και η απλότητα της κατασκευής τους.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με έναν πετρελαιοκινητήρα της Toyota, που συνεχίζει να τοποθετείται κάτω από το καπό καινούργιων οχημάτων το 2025, σχεδόν χωρίς σημαντικές αλλαγές από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν και πρωτοεμφανίστηκε.

Πρόκειται για τον 1HZ, έναν ατμοσφαιρικό πετρελαιοκινητήρα 4,2 λίτρων που φοράει κυρίως το Toyota Land Cruiser 70 Series, ένα από τα πιο ανθεκτικά 4x4 όλων των εποχών. Ο 1HZ έχει δεχθεί ελάχιστες αναβαθμίσεις, κυρίως σχετικές με συστήματα ελέγχου εκπομπών ρύπων, αλλά η βασική αρχιτεκτονική του παραμένει αμετάβλητη.
Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η απλότητα του. Χωρίς ηλεκτρονικά, με μηχανικό ψεκασμό και υψηλής ποιότητας ψύξη και λίπανση, μπορεί να δουλέψει σε συνθήκες ερήμου, πολικού ψύχους ή βουνίσιων μονοπατιών, χωρίς να «ζητήσει» τίποτα.

Όχι τυχαία, επιλέγεται συχνά για ανθρωπιστικές αποστολές και αποστολές σε εμπόλεμες ζώνες, καθώς μπορεί επίσης να λειτουργήσει με χαμηλής ποιότητας diesel.
Το 2025, ο Toyota 1HZ συνεχίζει να παράγεται και να χρησιμοποιείται σε μέρη όπου η ανθεκτικότητα αποτελεί ορισμένες φορές κυριολεκτικά ζήτημα ζωής ή θανάτου, αφού τα Land Cruiser 70 Series τα οποία συνεχίζει να εξοπλίζει, χρησιμοποιούνται σε γεωργικές εργασίες στην Αυστραλία, στη διανομή προμηθειών στη Μέση Ανατολή, ή για μεταφορά νερού στην υποσαχάρια Αφρική.
Σύμφωνα με μαρτυρίες κατόχων από διάφορες περιοχές διεθνώς, ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να αγγίξει ή να ξεπεράσει τα 1.000.000 χιλιόμετρα.