Audi RS 3: Η νέα τετρακίνητη υπερδύναμη

Audi RS3

Το νέο RS 3, που θα λανσάρει σύντομα η Audi σε παγκόσμια πρεμιέρα, είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.

 Σε συνδυασμό με τον πεντακύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 PS, το compact σπορ μοντέλο είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Ο 2,5 TFSI απελευθερώνει τώρα ροπή 500 Nm, 20 Nm περισσότερο από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το Audi RS 3 επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα – κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία.

Audi RS 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς λειτουργεί το RS Torque Splitter;

Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθεημιαξόνιο. Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία - ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς - έως και 1.750 Nm ροπής. Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης. 

Audi RS 3

Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης, για τη μέτρηση των στροφών του τροχού. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για επιτάχυνση - τι νέο υπάρχει για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων;

Ο πεντακύλινδρος κινητήρας βενζίνης στο νέο Audi RS 3 είναι πιο ισχυρός και προσφέρει μεγαλύτερη ροπή. Αντί για 480 Nm, το μέγιστο των 500 Nm είναι τώρα διαθέσιμο - σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2.250 έως 5.600 σ.α.λ. Μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα αυξάνει επίσης την ταχύτητα και την ένταση με την οποία όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα επικοινωνούν μεταξύ τους. Ως αποτέλεσμα, το RS 3 αποκρίνεται ακόμη πιο γρήγορα, ειδικά στις χαμηλές περιοχές στροφών. Η μέγιστη ισχύς των 400 PS είναι τώρα διαθέσιμη στην περιοχή από 5.600 έως 7.000 σ.α.λ. και επομένως νωρίτερα και μεγαλύτερη από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το compact σπορ αυτοκίνητο επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, 0,3 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από πριν. Το Sedan και το Sportback φτάνουν στην τελική τους ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, αν και τα 280 χλμ./ώρα είναι επίσης διαθέσιμα, προαιρετικά. Στην πραγματικότητα, με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, μπορούν ακόμη και να φτάσουν σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Αυτό κάνει το RS 3 το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα. Το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θέτει αποτελεσματικά τη δύναμη του πεντακύλινδρου κινητήρα στον δρόμο - με πιο στιβαρό σχεδιασμό που λαμβάνει υπόψη την αυξημένη ροπή και την πιο σπορ αναλογία σχέσεων μετάδοσης. Η έξυπνη αλληλεπίδραση όλων των στοιχείων του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του Launch Control, επιτρέπει στο RS 3 να αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα γρήγορες εκκινήσεις και επιτάχυνση που κάνει την καρδιά να χτυπάει γρηγορότερα.

Audi RS 3

Τι επίδραση έχει το Audi drive select στην οδηγική απόδοση;

Το σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select στο νέο RS 3 προσφέρει επτά λειτουργίες: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, καθώς και RS Individual, RS Performance και RS Torque Rear. Ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία, τα χαρακτηριστικά των στοιχείων του συστήματος μετάδοσης κίνησης και πλαισίου αλλάζουν από έμφαση στην άνεση σε εξαιρετικά δυναμική, ακόμη και βελτιστοποιημένη για την πίστα απόδοση. Εκτός από τον κατανεμητή ροπής, το Audi drive select έχει επίσης επίδραση στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, στο βοηθητικό σύστημα διεύθυνσης, στους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και στα πτερύγια της εξάτμισης. Διαφορετικές χαρακτηριστικές καμπύλες για καθένα από τα προαναφερθέντα συστήματα δημιουργούν ένα ευρύ φάσμα οδηγικών εμπειριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi RS 3

Στη λειτουργία RS Individual, κάθε σύστημα μπορεί να διαμορφωθεί ξεχωριστά εντός των προκαθορισμένων χαρακτηριστικών καμπυλών του. Στη λειτουργία Dynamic, όλα τα στοιχεία έχουν διαμορφωθεί για σπορ οδήγηση. Ο οδηγός το αισθάνεται αυτό με μια πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι και ιδιαίτερα ευέλικτο χειρισμό για δυναμική οδήγηση, με καθαρά αισθητό ήχο κινητήρα. Οι αλλαγές ταχυτήτων του Stronic είναι πιο κοντές, η επιτάχυνση ακόμη πιο σπορ. Η απόλυτη δυναμική συμπεριφορά μπορεί να βιωθεί σε λειτουργία Dynamic και στη νέα, ειδικά για το RS 3 λειτουργία RS Torque Rear.

Ηλεκτρονικός έλεγχος σταθεροποίησης - ενεργοποιημένος, Sport ή απενεργοποιημένος;

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος σταθεροποίησης (ESC) στο RS 3 έχει προσαρμοστεί ειδικά στον κατανεμητή ροπής, την ανάρτηση, τα ελαστικά και τους νέους τρόπους οδήγησης RS. Λειτουργεί ακόμα πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το ESC μπορεί να ρυθμιστεί σε λειτουργία Sport και η λειτουργία οδήγησης απόδοσης RS έχει οριστεί σε ESC Sport στο εργοστάσιο. Για ιδιαίτερα σπορ οδήγηση - σε πίστες, για παράδειγμα - το ESC μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί εντελώς κρατώντας πατημένο το κουμπί στην κεντρική κονσόλα για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγαλύτερη ακρίβεια, μεγαλύτερη σταθερότητα - πώς διαμορφώνονται τα αμορτισέρ;

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση RS διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων, αμφότερα ειδικά για το RS 3. Οι βαλβίδες διασφαλίζουν ότι τα αμορτισέρ παρουσιάζουν μια ιδιαίτερα ευαίσθητη απόκριση ως μέρος των χαρακτηριστικών τους. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ανταποκρίνεται στην αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης ακόμα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Η σπορ ανάρτηση RS plus με adaptive damper control διατίθεται προαιρετικά. Ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες, την κατάσταση οδήγησης και τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select. Οι τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες comfortable, balanced και sporty παρέχουν μια σαφώς αντιληπτή εμπειρία των χαρακτηριστικών των αμορτισέρ. Η ιδανική δύναμη απόσβεσης υπολογίζεται εντός χιλιοστών του δευτερολέπτου - χαμηλή για σαμαράκια, υψηλή για στήριξη του αμαξώματος του οχήματος κατά τη γρήγορη στροφή ή το φρενάρισμα. Για να γίνει αυτό, οι αισθητήρες μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση του αμαξώματος και την κίνηση των μεμονωμένων τροχών σε σχέση με αυτό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη δυναμική και εξαιρετική σταθερότητα οδήγησης με ακόμα μεγαλύτερη άνεση σε σύγκριση με την σπορ ανάρτηση RS. Στη λειτουργία RS Individual, τα αμορτισέρ μπορούν να διαμορφωθούν σύμφωνα με τις ατομικές απαιτήσεις και τις συνθήκες του δρόμου εντός των τριών χαρακτηριστικών καμπυλών. Στη λειτουργία RS Performance, υπάρχει μια ειδική ρύθμιση άνεσης για τα αμορτισέρ που ελαχιστοποιεί την κάθετη διέγερση και παρέχει τη βέλτιστη υποστήριξη για ομαλή πλευρική δυναμική - ιδιαίτερα κατάλληλη για πίστα με ανώμαλες επιφάνειες, όπως το Nordschleife.

Audi RS 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια άλλα στοιχεία συμβάλλουν στην αύξηση της δυναμικής οδήγησης;

Η ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ είναι εξαιρετικά σκληρή και το αμάξωμα είναι δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από το Audi S3 και 25 χιλιοστά χαμηλότερα από ό, τι στο Α3. Αυτό κατεβάζει το κέντρο βάρους του οχήματος περαιτέρω προς το δρόμο. Εγκατεστημένη μπροστά είναι μια ανάρτηση γόνατων McPherson με περιστροφικά ρουλεμάν ειδικά για RS 3, ενισχυμένα κάτω ψαλίδια, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Για να αυξήσει τη δύναμη στροφής, δηλ. να παρέχει περισσότερη πρόσφυση στις καμπύλες και πιο δυναμική στροφή, το Audi RS 3 έχει μόλις κάτω από μισό βαθμό επιπρόσθετου αρνητικού camber σε σύγκριση με το Α3. Αυτή η αυξημένη κλίση προς την επιφάνεια του δρόμου, δηλαδή η μεγαλύτερη γωνία μεταξύ του τροχού και της κατακόρυφης, οδηγεί επίσης σε μια πιο ακριβή απόκριση διεύθυνσης. Ο πίσω άξονας διαθέτει σχεδίαση τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη αμορτισέρ, υποπλαίσιο και σωληνωτή αντιστρεπτική ράβδο σταθεροποίησης, προσαρμοσμένη στον κατανεμητή ροπής. Οι ενισχυμένοι μεταφορείς τροχών αυξάνουν την πλευρική δυναμική, καθώς και την απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού και ως εκ τούτου, την ευελιξία του οχήματος.

Audi RS 3

Το προοδευτικό τιμόνι ειδικά για το RS μεταβάλλει την σχέση μετάδοσης ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης - καθώς η γωνία διεύθυνσης αυξάνεται, ο λόγος του μηχανισμού γίνεται μικρότερος και η οδήγηση πιο άμεση. Βοηθά επίσης με βάση την ταχύτητα και μπορεί να μεταβληθεί μέσω του Audi drive select μέσα στις τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες άνετη, ισορροπημένη και σπορ. Με αυτόν τον τρόπο, ο κατανεμητής ροπής και τα υπόλοιπα καινοτόμα εξαρτήματα του οχήματος βάζουν τέλεια τη δυναμική ισχύ του νέου Audi RS 3 στον δρόμο, σε κάθε οδηγική κατάσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

Ποιο είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα;

BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων

Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ