Αθήνα-Τρίκαλα σε 3 ώρες: Προχωρά ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

e65 motorway

Στα σημαντικότερα εθνικά έργα, με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας, συγκαταλέγεται ο Ε65 που προχωρά με σταθερούς ρυθμούς.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ο οποίος θεωρείται ως οδικός άξονας-ραχοκοκαλιά της Κεντρικής Ελλάδας.

Το εν λόγω τμήμα (Λαμία-Ξυνιάδα) μήκους 32,5 χλμ. βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή του, καθώς η πρόοδος εργασιών έχει υπερβεί το 94% και θα παραδοθεί στις αρχές του 2024.

Το νότιο τμήμα ξεκινά από από ημικόμβο επί του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε. στο ύψος της Φθιώτιδας και θα καταλήγει σε Α/Κ στην Ξυνίαδα, όπου θα συνδεθεί με τον εν λειτουργία μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, μήκους 77,5 χλμ. Από το καλοκαίρι του 2021 έχει παραδοθεί ήδη σε κυκλοφορία το τμήμα 14,5 χλμ. από τη Λαμία έως τον ανισόπεδο κόμβο Καρπενησίου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νότιο τμήμα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 1 δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ., 1 αμφίπλευρο χώρο στάθμευσης και & Ανάπαυσης, 3 ανισόπεδους κόμβους σε Λαμία, Καρπενήσι και Ξυνιάδα, και 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι).

Όσον αφορά στο βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία, αυτό έχει μήκος 70,5 χλμ., με την πρόδοο κατασκευής του να έχει φτάσει στο 20%. Το πρώτο κομμάτι των 24 χλμ. Τρίκαλα – Καλαμπάκα θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023.

Αυτοκινητόδρομος ε65

Παράλληλα, στο τέλος του Ιουλίου 2023 δόθηκε στην κυκλοφορία η νέα παράπλευρη οδός στον Α/Κ της Καλαμπάκας, η οποία χρησιμοποιείται από όσους θέλουν να μεταβούν από την Καλαμπάκα προς τη Διάβα και αντίστροφα, ή γενικά από την ανατολική πλευρά του Πηνειού προς τη δυτική και αντίστροφα.

Μόλις πάρει σάρκα και οστά ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, μήκους 181 χλμ. το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, το Αθήνα-Τρίκαλα θα ολοκληρώνεται σε λιγότερες από 3 ώρες, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όρθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου.

Συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ