audi q3

Ασφαλέστερες θα είναι οι γυναίκες στα αυτοκίνητα -Τι αλλάζει

thor-05f

Το νέο crash-test «γυναικείο» ανδρείκελο αλλάζει τα στάνταρ ασφαλείας και αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανασχεδιάσουν την προστασία των επιβατών.

Για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια, η ασφάλεια στα αυτοκίνητα κάνει ένα ουσιαστικό βήμα προς την πραγματική ισότητα. Το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών και η NHTSA ενέκριναν το νέο γυναικείο ανδρείκελο για crash test, το THOR-05F, ο οποίος έρχεται να αντικαταστήσει τον Hybrid III 5th percentile female dummy που χρησιμοποιείται από τα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα τεστ ασφαλείας βασίζονταν σε ανδρικά δεδομένα που απλώς «μίκραιναν» για να προσομοιώσουν μικρόσωμες γυναίκες, με αποτέλεσμα να μην αποτυπώνονται οι πραγματικοί βιολογικοί κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε ένα ατύχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
THOR-05F

Το νέο THOR-05F αλλάζει τα δεδομένα γιατί έχει σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας πολύ μεγαλύτερο όγκο ανατομικών και ιατρικών στοιχείων από γυναικείους πληθυσμούς. Διαθέτει πάνω από 150 αισθητήρες, δηλαδή τρεις φορές περισσότερους από τον προκάτοχό του, επιτρέποντας λεπτομερέστερη καταγραφή δυνάμεων, πιέσεων και τραυματισμών σε διαφορετικά σημεία του σώματος.

Το σχήμα, το μέγεθος και η απόκρισή του στην πρόσκρουση προσομοιάζουν πολύ πιο πιστά μικρόσωμες γυναίκες, κάτι κρίσιμο αφού έρευνες δείχνουν ότι οι γυναίκες εμφανίζουν υψηλότερη πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου σε σύγκριση με άνδρες σε τροχαία ίδιας σφοδρότητας.

THOR-05F
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε συγκριτικές δοκιμές, το παλιό Hybrid III αποδείχθηκε ανεπαρκή, παρουσιάζοντας «φτωχή» απόδοση στην αξιολόγηση τραυματισμών σε αυχένα, ώμους, θώρακα, κοιλιά και κάτω άκρα. Το THOR-05F, αντίθετα, απέσπασε «εξαιρετικές» βαθμολογίες για τον αυχένα και τους ώμους και «καλές» για θώρακα, κοιλιακή περιοχή και πόδια, ενώ επιδεικνύει επίσης υψηλή αντοχή και λειτουργικότητα ακόμη και σε πολύ απαιτητικά crash test. Αυτό σημαίνει πιο αξιόπιστα δεδομένα για ζώνες ασφαλείας, αερόσακους, δομική ακαμψία και συνολική προστασία της καμπίνας.

Η σημασία του νέου ανδρείκελου δεν περιορίζεται στα εργαστήρια, αφού όταν ενσωματωθεί στις επίσημες αξιολογήσεις ασφαλείας, θα πιέσει κατασκευαστές και κανονισμούς να επανασχεδιάσουν καθίσματα, θέσεις ζωνών, αερόσακους και εμπρόσθιες δομές ώστε να προστατεύουν αποτελεσματικά και γυναικεία σώματα, όχι μόνο τον «μέσο άνδρα οδηγό».

THOR-05F

Με δεδομένο ότι περισσότερες γυναίκες κάθονται συχνότερα στη θέση του συνοδηγού και σε διαφορετικές εργονομικές στάσεις λόγω ύψους και αναλογιών, οι αλλαγές αυτές μπορούν να μειώσουν σημαντικά μελλοντικούς τραυματισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της NHTSA, Τζόναθαν Μόρισον, η καλύτερη κατανόηση του πώς επηρεάζονται οι γυναίκες σε μια σύγκρουση αποτελεί κρίσιμο βήμα για τη μείωση των θυμάτων στους δρόμους. Οι επίσημες δοκιμές με το THOR-05F θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα χρόνια, όμως ήδη θεωρείται βέβαιο ότι η υιοθέτησή του θα οδηγήσει σε ασφαλέστερα αυτοκίνητα για όλους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ