
Το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των SUV πέρασε στην έκτη του γενιά και το carandmotor.gr σας μεταφέρει από το Βέλγιο όσα πρέπει να γνωρίζετε.
Ο μύθος του Toyota RAV4 συνεχίζεται μέσω της έκτης γενιάς του μοντέλου, που πλέον προβάλλει πιο ικανό από ποτέ, φέροντας νέα εμφάνιση, τελευταίας γενιάς τεχνολογίες και βελτιστοποιημένα συστήματα κίνησης. Η νέα γενιά του δημοφιλούς SUV, το οποίο από το λανσάρισμά του το 1994 αριθμεί πάνω από 15 εκατ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, συστήνεται στο κοινό και το carandmotor.gr βρέθηκε στο Βέλγιο για να σας μεταφέρει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το μοντέλο.
Σε επίπεδο εμφάνισης, το νέο RAV4 υιοθετεί μια πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα, δίχως να απαρνείται το σκληροτράχηλο λουκ που ήταν εκ των βασικών χαρακτηριστικών των προκατόχων του. Εξίσου μεγάλες είναι οι αλλαγές και στην καμπίνα, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν σύμφωνα με την Toyota μια εκλεπτυσμένη αίσθηση ευρυχωρίας και premium άνεσης.
BUY NOW

Επιπλέον, το νέο RAV4 καλωσορίζει τη νέα πλατφόρμα λογισμικού Arene της Toyota, υποστηρίζοντας τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης, όπως και το νέο σύστημα πολυμέσων που χαρίζει αναβαθμισμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας και πλοήγησης.
Με 100 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας
Η 6η γενιά του μοντέλου εξοπλίζεται plug-in υβριδικά και full hybrid συστήματα κίνησης, ευθυγραμμιζόμενη με την πολυτεχνολογική στρατηγική (multi-path) της μάρκας για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας.
Στη PHEV έκδοση, μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας 22,68 kWh προσφέρει αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ (συνδυασμένος κύκλος WLTP), καλύπτοντας απρόσκοπτα τις καθημερινές ανάγκες της πλειονότητας των πελατών, ενώ δείχνει βελτιωμένη και όσον αφορά την ταχύτητα φόρτισης. Ειδικότερα, η μάρκα ανακοινώνει ότι σε DC φορτιστή 50 kW η μπαταρία μπορεί να επαναφορτίσει από 10% σε 80% σε μόλις 30 λεπτά, ανάλογα με τις συνθήκες.

Η φόρτιση στο σπίτι ή σε τυπικούς δημόσιους φορτιστές είναι επίσης ταχύτερη χάρη σε έναν νέο on-board φορτιστή 11 kW, ο οποίος επιτρέπει τον ανεφοδιασμό της μπαταρίας σε μόλις τρεις ώρες. Η τελευταία επωφελείται, επίσης, από βελτιωμένο σύστημα ψύξης, διατηρώντας την ιδανική θερμοκρασία για βέλτιστη απόδοση και μικρούς χρόνους φόρτισης ακόμα και σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες.
Η νέα μπαταρία συνδυάζεται με έναν βελτιωμένο μπροστινό κινητήρα – ο οποίος αποδίδει 21 PS περισσότερα, φτάνοντας τώρα στα 201 PS– για καλύτερη επιτάχυνση. Συνολικά αποδίδονται 304 ίπποι, η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,8 δλ., και την ίδια ώρα η «έξυπνη» τετρακίνηση (AWD-i) αποτελεί εχέγγυο για δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου στον δρόμο.

Στο τελευταίο συνδράμει, επίσης, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος ως απόρροια της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Η διάταξη του συστήματος έχει τροποποιηθεί ώστε ορισμένα εξαρτήματα να τοποθετηθούν σε νέα θέση στον χώρο του κινητήρα, δημιουργώντας ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Το νέο Plug-in Hybrid Electric RAV4 αξιοποιεί «έξυπνα» την ηλεκτρική αυτονομία των 100 χλμ. (WLTP συνδυασμένος κύκλος) με τη βοήθεια της τεχνολογίας geo-fencing, η οποία βελτιστοποιεί αυτόματα την οδήγηση σε EV λειτουργία ώστε να είναι έτοιμη για τα επόμενα οδηγικά σενάρια. Συνδυάζοντας δεδομένα για την κυκλοφορία και τις οδικές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο από την πλοήγηση μέσω cloud, με πληροφορίες για τις συνήθεις διαδρομές και το οδηγικό στυλ, το σύστημα μπορεί να εναλλάσσει αυτόματα μεταξύ υβριδικής και ηλεκτρικής λειτουργίας για να βελτιστοποιήσει την αυτονομία.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά, το νέο Plug-in Hybrid Electric RAV4 είναι διαθέσιμο σε έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), με την απόδοση να ανέρχεται σε 268 ίππους.

Των πρόσφατων τεχνολογιών της Toyota επωφελείται επίσης και η full hybrid εκδοχή του νέου RAV4, με βελτιώσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, στη μονάδα ελέγχου ισχύος, στη μπαταρία και σε άλλα εξαρτήματα. Η έκδοση AWD-i αποδίδει συνολική ισχύ 191 PS, ενώ η αντίστοιχη προσθιοκίνητη (FWD) φτάνει τους 183 ίππους.
GR Sport
Στην έκδοση GR Sport έχει δοθεί έμφαση στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης, που επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων μέσω της παρουσίας σπόιλερ (εμπρός/πίσω), και ελαφριών μαύρων ζαντών αλουμινίου 20 ιντσών, με ειδική GR Sport σχεδίαση. Επιπροσθέτως, φέρει νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, παρουσιάζοντας ένα πιο δυναμικό προφίλ στον δρόμο.
Αντλώντας έμπνευση από τις αγωνιστικές ομάδες της Toyota Gazoo Racing, η έκδοση RAV4 GR Sport διαθέτει προστατευτικά γονάτων στην κονσόλα, αλουμινένια πεντάλ φρένου και γκαζιού, καθώς και σπορ καθίσματα που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία. Το εσωτερικό, επίσης, κοσμείται από λογότυπα GR και κόκκινες πινελιές, συνεισφέροντας σε μια εικόνα που είναι εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αναφορικά με τη σχεδίαση του αμαξώματος, η μάσκα υιοθετεί το εξαγωνικό μοτίβο G-mesh, αποκλειστικό για τη σειρά GR, το οποίο δημιουργεί ένα πιο έντονο τρισδιάστατο εφέ.

Η πλατφόρμα λογισμικού Arene
Η πλατφόρμα λογισμικού Arene εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας, επιτρέποντας τη χρήση των πιο πρόσφατων συστημάτων Toyota T-Mate, συμπεριλαμβανομένης της νέας γενιάς του Toyota Safety Sense, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Αυτή προσφέρει μία πιο ολοκληρωμένη σουίτα εργαλείων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού ως στάνταρ, με σημαντικά ταχύτερη απόδοση απ’ ότι στο παρελθόν.
Η δέσμη τεχνολογιών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης Εμπρός σε διασταυρούμενη πορεία (FCTA) και Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (BSM) με ειδοποίηση Rear Vehicle Approach Indicator, που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει το άγχος κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αυτοκινητόδρομους. Όταν ενεργοποιείται, εκπέμπει μία ηχητική ειδοποίηση όταν ένα όχημα πλησιάζει με ταχύτητα από πίσω, δίνοντας στον οδηγό τον χρόνο να αντιδράσει με ασφάλεια.

Ακόμα η δέσμη περιλαμβάνει το νέο και πιο προηγμένο Σύστημα Αλλαγής Λωρίδας (LCA) που βοηθά πλέον τους οδηγούς να αλλάζουν λωρίδα με ασφάλεια και άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας, το σύστημα εξασφαλίζει ότι ο ελιγμός μπορεί να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια, ελέγχοντας αν υπάρχει όχημα στο τυφλό σημείο πριν το σύστημα ελιγμού αποφυγής εμποδίου (steering assist) ολοκληρώσει αυτόματα την προβλεπόμενη αλλαγή λωρίδας. Το LCA λειτουργεί όταν είναι ενεργοποιημένα τα συστήματα Adaptive Cruise Control και Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LTA).
Το Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης (PCS) έχει αναβαθμιστεί με την επέκταση της ανίχνευσης μετωπικών συγκρούσεων και τη βελτίωση της αναγνώρισης εμποδίων, ποδηλάτων και μοτοσικλετών. Λειτουργεί ειδοποιώντας τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα και προσφέροντας υποβοήθηση πέδησης. Εάν ο οδηγός δεν καταφέρει να μειώσει την ταχύτητα εγκαίρως, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα για να αποτρέψουν ή να μετριάσουν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Σε περίπτωση σύγκρουση και ενεργοποίησης των αερόσακων, το νέο σύστημα Secondary Collision Brake σταματάει σταδιακά το αυτοκίνητο, αν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να το κάνει.
Μία νέα ψηφιακή εμπειρία
Το νέο RAV4 σηματοδοτεί το ντεμπούτο του πιο πρόσφατου συστήματος πολυμέσων, το οποίο είναι πιο γρήγορο και πιο συμπαγές σε διαστάσεις, αποτελώντας μέρος του νέου ψηφιακού οικοσυστήματος που υποστηρίζεται από το Arene, επιτυγχάνοντας μία απρόσκοπτη ψηφιακή εμπειρία μέσα στο όχημα.

Η εστιασμένη στις ανάγκες του χρήστη εμπειρία που προσφέρει το νέο RAV4 επεκτείνεται πέρα από τα όρια της καμπίνας, χάρη στην πιο πρόσφατη έκδοση της εφαρμογής MyToyota. Μέσω αυτής, οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύσουν τις διαθέσιμες υπηρεσίες τους επιλέγοντας ανάμεσα σε συνδρομητικά πακέτα, τα οποία περιλαμβάνουν ταχύτερες υπηρεσίες απομακρυσμένου ελέγχου, το νέο Smart Digital Key+, βελτιωμένο φωνητικό βοηθό, καταγραφή οδήγησης και δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω streaming.
Οι προπαραγγελίες για το νέο RAV4 θα ανοίξουν τον Οκτώβριο, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν τον Φεβρουάριο του 2026.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ