audi q3

Αποκλειστικό: Τι έχει συμβεί με τις αντίκες και δεν μπορούν να πωληθούν;

antikes100

Νέο «αγκάθι» έχει προκύψει στις μεταβιβάσεις Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος καθώς δεν μπορεί να εκτυπωθεί το παράβολο.

Εν αναμονή βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες αλλά και υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος, γνωστά και ως αντίκες, καθώς εδώ και 3 μήνες δεν μπορεί να γίνει απολύτως καμία αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr εστιάζεται στο γεγονός ότι οι Διευθύνσεις Μεταφορών όπου και έχουν εκδοθεί οι νέες άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας (Ιστορικό Όχημα) δεν έχουν το RF του παραβόλου μεταβίβασης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ολοκληρωθεί καμία αγοραπωλησία στις αντίκες.

Το θέμα έχει φτάσει πλέον και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπου αναζητείται λύση για το τεχνικό θέμα που έχει προκύψει ώστε μέσω εγκυκλίου να προβλέπεται η κωδικοποίηση του παραβόλου μεταβίβασης και να ξεκινήσουν και πάλι οι μεταβιβάσεις.

Τι γίνεται με τις αντίκες που έχουν αποκτηθεί μέσω Υπεύθυνης Δήλωσης;

Τελικά μάλλον το «γρηγορόσημο» καλά κρατεί παρά τις προσπάθειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς παρά το γεγονός ότι το Carandmotor.gr αποκάλυψε ότι τις νέες πινακίδες κυκλοφορίας (Ιστορικό Όχημα) δεν μπορούν να τις παραλάβουν με την γνωστή «Υπεύθυνη Δήλωση» που συνοδεύει πολλές από τις αντίκες όλα φαίνεται ότι λειτουργούν τέλεια με το γνωστό φακελάκι!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο οι γνωστές «παράγκες» που βρίσκονται έξω από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών έναντι 500 ευρώ ή ακόμη και 750 ευρώ καταφέρνουν με κάποιο τρόπο εκδόσουν στους «πελάτες» τους κανονικές πινακίδες Ιστορικού Οχήματος!

Να υπενθυμίσουμε πως όσοι ιδιοκτήτες έχουν αποκτήσει κάποια αντίκα με μεταβίβαση και κατόπιν έκαναν την οριστική διαγραφή μποορύσαν να προμηθευτούν τις νέες κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας. Όλοι οι υπόλοιποι, που τα απέκτησαν με Υπεύθυνη Δήλωση, δεν μπορούσαν να προμηθευτούν τις νέες πινακίδες κυκλοφορίας και θα μπορούν να τα κυκλοφορούν με τις παλαιές πινακίδες από τις Λέσχες έως 31 Δεκέμβριου 2026.

Τι λέει ο νόμος

Ο νέος νόμος διαχωρίζει σε δύο κατηγορίες τις αντίκες που περιλαμβάνουν τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος πριν από την έναρξη ισχύος του άνω νόμου και τα οχήματα τα οποία χαρακτηρίζονται ως ιστορικού ενδιαφέροντος μετά την έναρξη του άνω νόμου (δηλαδή στις 3/4/2023).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί πριν τις 3/4/2023 απαιτείται αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, από τους ορισμένους κατά το προγενέστερο θεσμικό πλαίσιο αρμόδιους φορείς. Με απλά λόγια δεν απαιτείται Βεβαίωση Χαρακτηρισμού και καμία άλλη επί πλέον πιστοποίηση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή των ορθών τίτλων ιδιοκτησίας, η ορθή διατήρηση της ήδη πιστοποιημένης κατάστασης του οχήματος και να μην υπάρχουν αποκλίσεις από τα ήδη καταγεγραμμένα στοιχεία στην χορηγηθείσα πιστοποίηση. Οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων οφείλουν να περάσουν τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) & να διαγράψουν το όχημα από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και μετεγγραφής στο νεοσύστατο Μητρώο  Ιστορικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου. Κατόπιν αυτής της διαδικασίας χορηγείται άδεια κυκλοφορίας με διάρκεια ισχύος 2 έτη.

Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται στην κατοχή των ορθών τίτλων ιδιοκτησίας καθώς η Υπεύθυνη Δήλωση δεν αποτελεί τίτλο ιδιοκτησίας με αποτέλεσμα να χρειάζεται οπωσδήποτε ερμηνευτική εγκύκλιος από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όλοι οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες Ιστορικών Οχημάτων με χαρτί από το Τελωνείο ή Άδεια Κυκλοφορίας στο όνομά τους (πριν την οριστική διαγραφή από το Μητρώο του ΥΠΥΜΕ) μπορούν χωρίς πρόβλημα να αντικαταστήσουν τις παλαιές πινακίδες κυκλοφορίας με την νέες κρατικές πινακίδες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ