Αποκάλυψη για τη Maserati MCXtrema των 730 ίππων

Maserati MCXtrema

Βασισμένη στο supercar MC20, η νέα Maserati MCXtrema είναι το απόλυτο παιχνίδι για την πίστα με ακραίο αεροδυναμικό σύνολο και κινητήρα V6 3.0 λίτρων. Θα παραχθεί σε μόλις 62 αντίτυπα.

Η εκθαμβωτική MCXtrema, που επιτρέπεται να χρησιμοποιείται μόνο σε κλειστό σιρκουί και όχι στο δρόμο, ήταν μία από τις μεγάλες πρεμιέρες της φετινής Monterey Car Week στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, χάρη στο ακραίο αεροδυναμικό πακέτο και το σπαρτιάτικο αγωνιστικό εσωτερικό σε σχέση με τη MC20 στην οποία βασίζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αμάξωμά της είναι πολύ πιο αιχμηρό και στιλπνό, με εκτεταμένο και πιο χαμηλό ρύγχος που φιλοξενεί το splitter από ανθρακονήματα και άλλα πτερύγια που βελτιώνουν στη ροή γύρω και κάτω από το δάπεδο.

Οι προφυλακτήρες παραπέμπουν στη Maserati Tipo 61 Birdcage του 1959, ενώ εντυπωσιακοί είναι και οι αεραγωγοί στην πίσω κολόνα για την ψύξη του κινητήρα στο κέντρο, καθώς και για την τροφοδότηση με αέρα της πίσω πτέρυγας.

Το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει και έναν ακόμη αεραγωγό στο κέντρο της οροφής, στο πίσω μέρος του οποίου βασίζεται η κάθετη πτέρυγα (sharkfin) που καταλήγει στην τεράστια πίσω πτέρυγα - παραπέμποντας στα πρωτότυπα του LeMans. Σκοπός του sharkfin είναι να κατευθύνει τον αέρα προς την πίσω πτέρυγα στις στροφές και να βελτιώνει τη σταθερότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ουρά περιλαμβάνει τον τεράστιο διαχύτη κάτω από μια πολύ ιδιαίτερη κυψελοειδή κατασκευή από ανθρακονήματα για την απαγωγή του αέρα. Το πλέγμα αυτό έχει στο κέντρο του τις δύο επίσης ευμεγέθεις απολήξεις της εξάτμισης.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν το σχέδιο της τρίαινας, παραπέμποντας στο έμβλημα της εταιρείας. Σύμφωνα με τη Maserati, το δάπεδο της MCXtrema είναι σχεδόν επίπεδο, για καλύτερη ροή του αέρα και συνεπώς καλύτερη αεροδυναμική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το sharkfin, το ανθρακονημάτινο μονοκόκ και το κάλυμμα του κινητήρα βρίσκεται η μονάδα V6 Nettuno των 3.0 λίτρων, που αποδίδει 730 ίππους με τη βοήθεια του twin-turbo. Πρόκειται για το μοτέρ της MC20, ενισχυμένο κατά 110 hp σε σχέση με το supercar παραγωγής.

Συνδέεται με το σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, με τροποποιημένο συμπλέκτη, που στέλνει όλη αυτή την ισχύ στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Για τον έλεγχο όλης αυτής της δύναμης η Maserati τοποθέτησε αγωνιστική ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς, ρυθμισμένα με ειδική γεωμετρία στη MCXtrema.

Δίπλα τους βρίσκονται τα ρυθμιζόμενα σε τέσσερα επίπεδα αγωνιστικά αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές δοκοί. Έτσι, είναι εύκολη η ρύθμιση του αυτοκινήτου για τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε πίστας και για τις προτιμήσεις κάθε οδηγού. Πίσω από τους τροχούς βρίσκονται, τέλος, κεραμικά φρένα για την απόλυτη αντοχή στη σκληρότερη χρήση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό της MCXtrema είναι απαλλαγμένο από κάθε εξοπλισμό άνεσης της MC20 και οτιδήποτε άλλο περιττό, με σκοπό τη μείωση τους βάρους και την εστίαση αποκλειστικό και μόνο στο έργο της αγωνιστικής οδήγησης.

Έχει φύγει ο πίνακας οργάνων παραγωγής από το οπτικό πεδίο του οδηγού και όλες οι πληροφορίες μεταδίδονται από τον ψηφιακό πίνακα 5,0 ιντσών που είναι ενσωματωμένος στο κέντρο του τιμονιού. Παράλληλα, υπάρχει πληθώρα από φυσικούς διακόπτες για τις ρυθμίσεις τόσο πάνω στο τιμόνι όσο και στο κόκπιτ, το οποίο θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος και περικλύει τον οδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, από την οθόνη και όλους αυτούς τους διακόπτες ο οδηγός θα μπορεί να ρυθμίζει -μεταξύ άλλων- την απόκριση του τιμονιού και την επέμβαση του traction control, να ενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας στα πιτς και να ελέγχει τα συστήματα ραδιοεπικοινωνίας με τα πιτς.

Το εσωτερικό της MCXtrema είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Είναι μονοθέσιο, αλλά όποιος από τους 62 αγοραστές του το επιθυμεί μπορεί να την παραγγείλει και με δεύτερο κάθισμα για όποιον συνοδηγό θέλει να απολαμβάνει μαζί του μια γρήγορη βόλτα στην πίστα.

Επιπλέον, καθένας θα μπορεί να ρυθμίζει την τοποθέτηση του τιμονίου, των πεντάλ και όλων των διακοπτών στα μέτρα του δικού του σώματος. Και φυσικά, λόγω της χρήσης του αυτοκινήτου στην πίστα, θα προστατεύεται από τις ζώνες ασφαλείας έξι σημείων και από τον κλωβό ασφαλείας (roll-cage).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και ποιό είναι το αντίτιμο για όλα αυτά; Η Maserati δεν το έχει ανακοινώσει, αλλά έχει επιβεβαιώσει ότι είναι επταψήφιο. Όπως επίσης έχει επιβεβαιώσει ότι και τα 62 αντίτυπα της MCXtrema έχουν ήδη πωληθεί, σε συλλέκτες που την έκαναν ανάρπαστη. Τα πρώτα από τα αντίτυπά της θα αρχίσουν να κατασκευάζονται το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ