Η Ρωσία ανοίγει το δρόμο των κινεζικών αυτοκινήτων προς την Ευρώπη –Γιατί θα γίνουν πιο φθηνά
Έχοντας στο πλάι της την αποκλεισμένη από τη Δύση, Ρωσία, η Κίνα θα χρησιμοποιήσει μια νέα θαλάσσια οδό που θα επιτρέψει την ταχύτερη και φθηνότερη μεταφορά κινεζικών αυτοκινήτων προς την Ευρώπη.
Η Κίνα, η οποία τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε μια από τις πλέον ισχυρές δυνάμεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, αξιοποιώντας το χαμηλό κόστος παραγωγής, την αφθονία πρώτων υλών και την τεχνολογική υπεροχή που έχει αποκτήσει στην ηλεκτροκίνηση.
Στόχος των κινεζικών κατασκευαστών, όπως αναφέρουν διεθνείς πηγές, είναι να εξασφαλίσουν μερίδιο 20% έως 30% της ευρωπαϊκής αγοράς, κάτι που όμως απαιτεί λεπτούς χειρισμούς, καθώς η Ευρώπη επιδιώκει να περιορίσει την εισβολή των κινεζικών εταιρειών για να προστατεύσει τις δικές της βιομηχανίες.
BUY NOW
Σε αυτή την προσπάθεια, οι Κινέζοι αναζητούν τρόπους να μειώσουν δραστικά τα κόστη μεταφοράς και δασμών, ώστε να προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους σε ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Η πρόταση που βρίσκεται τώρα στο τραπέζι αφορά το «άνοιγμα» ενός νέου εμπορικού θαλάσσιου δρόμου, ο οποίος θα μειώνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς των οχημάτων. Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα κινεζικά αυτοκίνητα που φτάνουν στην Ευρώπη ταξιδεύουν με πλοία, με το κόστος να φτάνει έως και τα 3.000 ευρώ ανά όχημα.
Παρά το γεγονός ότι ορισμένες εταιρείες διαθέτουν δικά τους πλοία μεταφοράς, η δαπάνη παραμένει υψηλή, ιδίως μετά τα προβλήματα που έχουν προκύψει στη Διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας των γεωπολιτικών εντάσεων στην περιοχή.
Φυσικά, υπάρχουν και εταιρείες όπως η Leapmotor, που σε συνεργασία με την Stellantis, παράγουν αυτοκίνητα σε ευρωπαϊκά εργοστάσια ή η BYD που κατασκευάζει εργοστάσια σε Ουγγαρία και Τουρκία και εξετάζει την κατασκευή ενός τρίτου στην Ισπανία.
Για τις υπόλοιπες κινεζικές μάρκες, όμως, η εναλλακτική ναυτική οδός που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή αντί για αυτή της Διώρυγας του Σουέζ περνά από τον Πορθμό του Μαγγελάνου, ένα ταξίδι που απαιτεί συνολικά 40 έως και 50 ημέρες.
Μια νέα διαδρομή όμως, η οποία εξετάζεται σοβαρά από τις κινεζικές αρχές, μπορεί να μειώσει σημαντικά τους χρόνους και τα κόστη. Πιο συγκεκριμένα, η νέα οδός που εξετάζεται θα περνά μέσω του Αρκτικού Ωκεανού στα βόρεια της Ρωσίας, μειώνοντας τη διάρκεια του ταξιδιού σχεδόν στο μισό.
Μάλιστα, καθώς τα νερά του Αρκτικού ανήκουν στη ρωσική επικράτεια, στενό σύμμαχο του Πεκίνου, η νέα οδός θα προσφέρει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στις κινεζικές μεταφορές, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλες χώρες της Δύσης λόγω των κυρώσεων προς τη Ρωσία για την εισβολή στην Ουκρανία.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πλοίου«Istanbul Bridge», το οποίο ταξίδεψε από το λιμάνι του Ningbo στην Ολλανδία σε μόλις 20 ημέρες, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της νέας πορείας.
Παρά το γεγονός ότι η διαδρομή περνά από παγωμένα νερά, τα στοιχεία δείχνουν πως είναι βατή για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία παγοθραυστικών ή ειδικών πλοίων.
Είναι δεδομένο λοιπόν ότι η χρήση της νέας αυτής οδού από τη θάλασσα στον βορρά της Ασίας, θα μειώσει τα κόστη της μεταφοράς των οχημάτων, τα οποία από την εποχή του κορωνοϊού και μετά έχουν εκτοξευτεί, μειώνοντας αντίστοιχα και τις τιμές των αυτοκινήτων από την Κίνα.
Διαβάστε επίσης: