Ελλάδα-Αλβανία σε χρόνο ρεκόρ -Αντίστροφη μέτρηση για τον «Μπλε Διάδρομο» που μειώνει τις αποστάσεις

έργο

Στην τελική ευθεία μπαίνει ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα της χώρας, που θα ενώσει την Ήπειρο με τα σύνορα της Αλβανίας, αλλά και την Ελλάδα με τον ευρωπαϊκό «Μπλε Διάδρομο».

Ο λόγος για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Κακαβιά», ένα έργο μείζονος στρατηγικής σημασίας που αναμένεται να εκσυγχρονίσει τις μετακινήσεις στη Βορειοδυτική Ελλάδα και να ενισχύσει τη συνδεσιμότητα με τα Βαλκάνια, όντας ένα από τα μεγάλα οδικά έργα που πραγματοποιούνται αυτή τη περίοδο στην χώρα μας.

Η νέα οδική αρτηρία, συνολικού μήκους 70 χιλιομέτρων, εντάσσεται στον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Orient East Med, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου», του μεγάλου οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από την Τεργέστη της Ιταλίας και θα φτάνει μέχρι την Καλαμάτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο βρίσκεται ψηλά στο χαρτοφυλάκιο της ελληνικής Πολιτείας, καθώς αποτελεί κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την εξοικονόμηση χρόνου στις μεταφορές και τη σύνδεση απομονωμένων περιοχών της Ηπείρου με τα σύνορα.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνόπουλο, οι πρώτες χωματουργικές εργασίες θα ξεκινήσουν προς το τέλος του 2025, ενώ ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου εκτιμάται σε 4,5 χρόνια, δηλαδή έως τα τέλη του 2029. Ήδη, από τον περασμένο Μάρτιο, έχει εκταμιευθεί η πρώτη δόση ύψους 10,58 εκατομμυρίων ευρώ για τις προπαρασκευαστικές εργασίες, τις πρώτες εγκαταστάσεις και τις προμήθειες εξοπλισμού.

Σημειώνεται επίσης πως ο άξονας «Ιωάννινα – Κακαβιά» θα λειτουργήσει ως δυτικός κάθετος της Εγνατίας Οδού, με δύο βασικά υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι.Αφορά νέο τμήμα μήκους 46,4 χιλιομέτρων, με έξι ανισόπεδους κόμβους, μεταξύ των οποίων και ο κόμβος Πασσαρώνος (μήκους 1,47 χλμ.), που αποτελεί προαιρετικό έργο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού μήκους 23,1 χιλιομέτρων, μέχρι τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς, ο οποίος θα συνδέει πλέον με ασφάλεια την Ήπειρο με την Αλβανία.

Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης, θα ενισχύσει την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα δώσει λύσεις στα χρόνια προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των απομονωμένων ορεινών κοινοτήτων της Ηπείρου.

Η ολοκλήρωση του άξονα θα αποτελέσει παράλληλα και ισχυρό αναπτυξιακό μοχλό για το σύνολο της Βορειοδυτικής Ελλάδας, καθιστώντας την περιοχή πύλη εμπορίου και τουρισμού προς τη Δυτική Ευρώπη και τη Νότια Βαλκανική.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ