Ειδικοί συμβουλεύουν: Αυτά είναι τα αντικείμενα που πρέπει να βγάλεις άμεσα από το αυτοκίνητό σου

Μπορεί να μοιάζουν ασήμαντα για τους περισσότερους και να παραμένουν στο όχημα λόγω συνήθειας, αλλά είναι υπεύθυνα για την αύξηση της κατανάλωσης.
Όλοι οι οδηγοί θέλουν να επισκέπτονται πιο αραιά το πρατήριο καυσίμων, με πολλούς να εφαρμόζουν διάφορες τεχνικές οικονομικής οδήγησης, αλλά συχνά αγνοούν τον πιο απλό παράγοντα που φουσκώνει την κατανάλωση.

Πολλές φορές δεν είναι ούτε ο κινητήρας, ούτε τα ελαστικά ή ο τρόπος οδήγησης που επιβαρύνει το αυτοκίνητο, αλλά το περιττό βάρος που κουβαλάει το όχημα στις καθημερινές του διαδρομές
BUY NOW
Η ADAC, η Γενική Γερμανική Ένωση Αυτοκινήτου που ιδρύθηκε το 1903 και πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη ένωση αυτοκίνησης στην Ευρώπη, έκανε μια σχετική έρευνα και τα αποτελέσματα είναι άκρως αποκαλυπτικά, δείχνοντας ότι όσα οι περισσότεροι θεωρούν «αθώα» αντικείμενα τελικά κοστίζουν ακριβά τόσο στην τσέπη όσο και στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με την ADAC, κάθε επιπλέον 100 κιλά φορτίου αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μπορεί αυτό να φαίνεται μικρό σε μια σύντομη διαδρομή, αλλά σε ταξίδια εκατοντάδων χιλιομέτρων το ποσό γίνεται σημαντικό. Η συμβουλή των ειδικών είναι απλή, με το μόνο που χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί να είναι να βγάλουν από το αυτοκίνητο ό,τι δεν χρειάζονται πραγματικά.
Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η εφεδρική ρόδα. Αν και θεωρείται σωτήριο αξεσουάρ, ζυγίζει περίπου 20 κιλά και συχνά μένει στο πορτμπαγκάζ χωρίς να χρησιμοποιηθεί ποτέ. Η πιο σύγχρονη και πρακτική λύση είναι το κιτ επισκευής ελαστικού με κομπρεσέρ και σφραγιστικό, το οποίο εξοικονομεί βάρος και χώρο χωρίς να θυσιάζει την ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης.

Ακόμη μεγαλύτερος «ένοχος» είναι η μπαγκαζιέρα που μένει μόνιμα στην οροφή. Η ADAC υπολογίζει ότι από τα 80 χλμ./ώρα κιόλας η κατανάλωση ανεβαίνει κατά περίπου 11%, ενώ στα 130 χλμ./ώρα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Για τον λόγο αυτό, όσοι δεν τη χρειάζονται μετά το ταξίδι καλό είναι να την αφαιρούν αμέσως.
Δεν είναι όμως μόνο τα αξεσουάρ που επηρεάζουν το ρεζερβουάρ αλλά και ο καιρός. Ειδικά τον χειμώνα και μετά από χιονόπτωση, το να αφήνει ο οδηγός χιόνι στην οροφή εκτός του ότι αυξάνει το βάρος, χαλάει την αεροδυναμική και ανεβάζει την κατανάλωση.

Οπότε θα πρέπει πάντα να απομακρύνει το χιόνι ή τον πάγο πριν ξεκινήσει, αφού εκτός του ότι δεν θα υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος στον δείκτη καυσίμου, θα βελτιωθεί και η ορατότητα, ενώ θα αποτραπεί ο κίνδυνος να πέσουν κομμάτια πάγου στο δρόμο που μπορεί να απειλήσουν την ασφάλεια των άλλων χρηστών του οδοστρώματος.