
Ένα από τα βασικά θέματα που απασχολούν εκείνους, οι οποίοι σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι η υποβάθμιση της μπαταρίας με την πάροδο του χρόνου.
Είναι γνωστό πως η χωρητικότητα αρχίζει και πέφτει με την χρήση, τις φορτίσεις-αποφορτίσεις και με τη συσσώρευση χιλιομέτρων. Για να παραταθεί η ζωή της, δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση της ταχείας φόρτισης, ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις είναι καλύτερο να βρίσκεται σε ποσοστό μεταξύ του 20 και 80%.
Αν και έχουν αναφερθεί βλάβες σε διάφορες περιπτώσεις των αγοραστών, που χρειάστηκε να γίνει αντικατάσταση, έχουμε και μερικούς άλλους που εξακολουθούν να χαίρονται την υγεία των μπαταριών τους. Έτσι κι αλλιώς οι εταιρείες προσφέρουν εγγυήσεις 8 ετών ή 150.000 χλμ. περίπου, διασφαλίζοντας πως αυτήν την περίοδο δεν θα πέσει κάτω από το 70% της ενεργειακής της χωρητικότητας.
BUY NOW

Όμως τι συμβαίνει μετά από αυτό το διάστημα; Το κανάλι RSEV στο YouTube, δίνει την απάντηση. Πήρε δύο Tesla Model 3, ένα σχεδόν καινούργιο (με λιγότερο από 5.000 χλμ.) και ένα που έχει διανύσει 350.000 χλμ. και συνέκρινε την κατάσταση των μπαταριών τους.
Λογικά θα πιστεύαμε πως η φθορά της δεύτερης θα ήταν εκτεταμένη, αλλά διαπιστώθηκε πως έχασε μόνο το 11,5%. Εξακολουθεί λοιπόν να διατηρεί το 88,5% της ενεργειακής της πυκνότητας, κάτι που σημαίνει ότι έχει ακόμα την ικανότητα να προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 480 χιλιομέτρων. Εντυπωσιακό!
Από την άλλη, στο καινούργιο Tesla η μπαταρία έχει ήδη χάσει το 0,5%. Και αν αναρωτιέστε γιατί σε ένα νέο μοντέλο, η χωρητικότητα έχει πέσει κιόλας στο 99,5%, οι ειδικοί εξηγούν πως η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι πιο έντονη στην αρχή, αργότερα σταθεροποιείται.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ