Porsche Cayenne

Ανοίγουν χιλιάδες θέσεις σε χώρα της Ε.Ε. -Γιατί στοχεύουν σε νοτιοευρωπαίους επαγγελματίες

Θέσεις Εργασίας

Ένας κρίσιμος τομέας της οικονομίας αρχίζει να δίνει ξανά σημάδια «ασφυξίας», με τις αρμόδιες αρχές να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις.

Πανευρωπαϊκά, οι κυβερνήσεις και οι εργοδοτικές ενώσεις αναζητούν λύσεις στο ζήτημα της συνταξιοδότησης των μεγαλύτερων σε ηλικία εργαζομένων στις οδικές μεταφορές. Μιλάμε άλλωστε για έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από δυσμενείς συνθήκες εργασίας και υψηλό δείκτη επικινδυνότητας, κάτι που έχει ωθήσει την κυβέρνηση να εξετάσει το ενδεχόμενο ένταξης του στο καθεστώς πρόωρης συνταξιοδότησης.

Ο υψηλός δείκτης θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων στις οδικές μεταφορές αποθαρρύνει πολλούς νέους εργαζομένουςαπό το να επιλέξουν τον εν λόγω κλάδο, ωστόσο πρόκειται για ένα επάγγελμα που είναι απολύτως απαραίτητο και για την ανάπτυξη των υπόλοιπων τομέων της οικονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικής της κατάστασης που επικρατεί στις μεταφορές είναι το παράδειγμα της Ισπανίας, όπου το 60% των οδηγών φορτηγών είναι άνω των 45 ετών, ενώ σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Ενώσεων Μεταφορέων της Ισπανίας (Fenadismer), σημειώνεται ήδη έλλειψη 30.000 οδηγών.

Ο Juan José Gil, γενικός γραμματέας της Fenadismer, δήλωσε πως είναι πολύ πιθανό «μέσα στον μήνα να υποβάλουμε επίσημο αίτημα ώστε οι οδικές μεταφορές να αναγνωριστούν ως βαρύ και ανθυγιεινό επάγγελμα, το οποίο θα δίνει στους οδηγούς το δικαίωμα να ζητήσουν πρόωρη συνταξιοδότηση». Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εργασίας της Ισπανίας, το 2024 καταγράφηκαν 41.132 εργατικά ατυχήματα στον τομέα των μεταφορών και της εργασίας σε αποθήκες, εκ των οποίων τα 138 ήταν θανατηφόρα.

Τα επίσημα στατιστικά είναι παραπάνω από ενδεικτικά, αφού με τα ποσοστό θνησιμότητας να φτάνουν τους 12,6 θανάτους ανά 100.000 εργαζομένους, ο εν λόγω κλάδος είναι ο δεύτερος πιο επικίνδυνος στη χώρα, μετά τον τομέα των ορυχείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόωρη συνταξιοδότηση δεν θα εφαρμόζεται αυτόματα. Eφόσον εγκριθεί το μέτρο, θα δίνει τη δυνατότητα αποχώρησης από την εργασία σε ηλικίες μεταξύ 55 και 62 ετών. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, οι επαγγελματίες του κλάδου θα μπορούν να συνταξιοδοτούνται γύρω στα 60 ή 62, αρκεί να έχουν απασχοληθεί στον τομέα τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία και έχουν καλύψει τις απαραίτητες ασφαλιστικές εισφορές.

Μπροστά στο κενό που έχει δημιουργηθεί λόγω έλλειψης οδηγών, η Fenadismer πιστεύει ότι το εν λόγω μέτρο μπορεί να προσελκύσει περισσότερους εργαζομένους στο μέλλον. Ωστόσο, τονίζει πως σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, αναγκαία παραμένει η προσέλκυση αλλοδαπών οδηγών στον τομέα των μεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα, αναγκαία φαίνεται να είναι νέα μέτρα που θα οδηγούν στην μείωση του του χρόνου ένταξης των ξένων οδηγών στην αγορά εργασίας, από τον έναν χρόνο που ισχύει σήμερα, σε έξι μήνες, με προτεραιότητα –για πολιτιστικούς και γεωγραφικούς λόγους– στους Νοτιοαμερικανούς και Βορειοαφρικανούς επαγγελματίες. Η ένταξη αυτών των εργαζομένων θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και της οικονομικής δραστηριότητας στην χώρα, άλλα και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια ώρα, και η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών προειδοποιεί για τις παγκόσμιες διαστάσεις του προβλήματος, με τα τελευταία στοιχεία να καταγράφουν 3,6 εκατομμύρια κενές θέσεις οδηγών σε 36 χώρες που συμμετείχαν συνολικά στη σχετική μελέτη.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, η οδική μεταφορά είναι ένας απολύτως κρίσιμος κλάδος για την εύρυθμη λειτουργία των οικονομιών, καθώς χωρίς φορτηγά και λύσεις στις μεταφορές δεν δύναται να υπάρχει επαρκής εφοδιασμός σε επιχειρήσεις και μονάδες παραγωγής.

Ωστόσο, με τον πληθυσμό των οδηγών να γερνά και τους νέους να αποφεύγουν το επάγγελμα λόγω της σκληρής φύσης του άλλα και τους πιθανούς κινδύνους, η ευρωπαϊκή ήπειρος φαίνεται πως πρέπει να βρει τόσο άμεσες όσο και μακροπρόθεσμες λύσεις στα ζητήματα που εγείρονται στον τομέα των μεταφορών.

Διαβάστε επίσης 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ