Άνω των 20 ετών σχεδόν 1 στα 2 λεωφορεία στην Αθήνα -Πότε θα έρθουν τα καινούργια;

astika leoforeia

Την τρίτη δεκαετία ζωής τους διανύουν σχεδόν τα μισά λεωφορεία της Ο.ΣΥ., γεγονός που καθιστά αναγκαία τη ριζική ανανέωση του στόλου της.

Υπέργηρος προβάλλει ο στόλος των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν στην Αθήνα, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία των Οδικών Συγκοινωνιών (Ο.ΣΥ.). Στο τέλος του 2021, η ΟΣΥ διέθετε στόλο 1.897 οχημάτων, εκ των οποίων τα 1.611 ήταν θερμικά αστικά λεωφορεία και τα 286 ηλεκτροκίνητα (τρόλεϊ).

Από το σύνολο των 1.897 οχημάτων τα 866 (45%), ήταν άνω των 20 ετών. Ή αλλιώς, σχεδόν ένα στα δύο λεωφορεία που κυκλοφορούσαν μέχρι το τέλος του περασμένου έτους στην πρωτεύουσα είχε συμπληρώσει δύο δεκαετίες ζωής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αστικά λεωφορέια αθήνα

Σημειώνεται δε ότι από τα 1.611 αστικά λεωφορεία (με θερμικό μοτέρ) του στόλου, τα 1.087 ήταν τεχνολογίας Euro I, Euro II ή Euro III, με αποτέλεσμα να μεγάλη αυξημένη ρυπαντική δράση.

Η διάρθρωση του στόλου της Ο.ΣΥ. Α.Ε., στο τέλος του έτους 2021, αναλύεται ως εξής:

Θερμικά Λεωφορεία:

  • 216 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι – [Χρονολογίας κτήσεως 1993-1994]
  • 489 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙΙ – [Χρονολογίας κτήσεως 1998-2002]
  • 281 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005]
  • 101 οχήματα Φυσικού αερίου EURO III – [Χρονολογίας κτήσεως 2005]
  • 200 οχήματα Φυσικού Αερίου νέας τεχνολογίας EEV – [Χρονολογίας κτήσεως 2010]
  • 220 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV – [Χρονολογίας κτήσεως 2009]
  • 100 οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010]
  • 4 διώροφα οχήματα Πετρελαίου τεχνολογίας EURO V – [Χρονολογίας κτήσεως 2011]
τρόλεϊ αθήνα

Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία:

  • 52 οχήματα σειράς 6000 [Χρονολογίας κτήσεως 1999-2000]
  • 75 οχήματα σειράς 8000 [Χρονολογίας κτήσεως 2003-2004]
  • 109 οχήματα σειράς 7000 [Χρονολογίας κτήσεως 1999-2000]
  • 50 οχήματα σειράς 9000 [Χρονολογίας κτήσεως 2004]

Η Ο.ΣΥ επισημαίνει ότι έχει ως στόχο τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και πως προχωρά στη σταδιακή απόσυρση όλων των παλαιότερης τεχνολογίας Euro Ι οχημάτων της, με χρονικό ορίζοντα το τέλος του τρέχοντος έτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, δεδομένης της μεγάλης μέσης ηλικίας του στόλου της, καθίσταται επιτακτική η ανανέωσή του με νέα οχήματα, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro VI & ηλεκτρικών Ειδικότερα:

  • Υβριδικών (hybrid) λεωφορείων
  • 12μέτρων λεωφορείων CNG
  • 18μέτρων λεωφορείων CNG
  • 12μέτρων ηλεκτρικών λεωφορείων (BEV)

Έρχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Όπως δήλωσε πρόσφατα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στις αρχές του 2023 θα φτάσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, με την αυτονομία τους να φτάνει τα 135 ή 180 χλμ.

Ακόμα, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει νέας γενιάς λεωφορεία (EURO VI) με φυσικό αέριο (200 των 12 μέτρων και 100 των 18 μέτρων).

Μακροπρόθεσμος στόχος της Ο.ΣΥ. είναι ο στόλος της να απαρτίζεται από μηδενικών εκπομπών ρύπων και χαμηλού θορύβου οχήματα, συμβαδίζοντας με τις οδηγίες της ΕΕ για εξασφάλιση βιώσιμης αστικής κινητικότητας και προστασία του περιβάλλοντος (σε όρους well to wheel) με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης την δεκαπενταετία. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ