«Ανάσα» για την Αθήνα: Οι δύο νέες αστικές σήραγγες που θα δώσουν λύση στο κυκλοφοριακό κομφούζιο

odiko tunnel.

Σημαντικά ευκολότερες θα γίνουν οι μετακινήσεις εντός της πρωτεύουσας όταν ολοκληρωθούν οι δύο νέες αστικές σήραγγες που αποτελούν επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Σε μια απροσπέλαστη πόλη θα μετατραπεί η Αθήνα το 2030, αν δεν υλοποιηθούν μέχρι τότε κάποια έργα που θα αναχαιτίσουν το αυξανόμενο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας.

Στην άμεση ανάγκη για υλοποίηση τέτοιων έργων είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Olympia Forum III, λίγες μόλις ημέρες μετά τα εγκαίνια των τριών σταθμών του Μετρό του στον Πειραιά.

Οι δύο σήραγγες που θα δώσουν τέλος στο κυκλοφοριακό χάος

Καθοριστική συμβολή στο να μετατραπεί η Αθήνα σε μια πόλη με λιγότερη ταλαιπωρία στους δρόμους της θα έχουν δύο νέες αστικές σήραγγες ως επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Πρόκειται για τη σήραγγα της Λεωφ. Κύμης και της Ηλιούπολης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήραγγα Λεωφ. Κύμης

Με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, το έργο αφορά στην επέκταση της Λεωφ. Κύμης προς την Εθνική Οδό μέσω σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου 3,8 χλμ. (συμπεριλαμβανομένης σήραγγας άνω των 2 χλμ). Ο δρόμος θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας και αναμένεται να είναι έτοιμος το 2027.

Πρόκειται για ένα έργο που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση των κατοίκων της Βόρειας Αττικής στην Εθνική Οδό, δίνοντας παράλληλα τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

σήραγγα λεωφ κύμης

Με δεδομένο ότι η κατασκευαστική περίοδος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 48 μήνες, και ότι η κατασκευή θα αρχίσει το προσεχές διάστημα, η συγκεκριμένη επέκταση της Αττικής Οδού αναμένεται να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήραγγα Ηλιούπολης

Αναφορικά με το έργο της σήραγγας Ηλιούπολης, αποτελεί μέρος της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό. Τις μελέτες έχει αναλάβει Lamda Development και αναμένεται να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν στο υπουργείο το 2023 ώστε να πάρει σειρά η υλοποίηση του μεγάλου οδικού έργου.

Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χλμ. και θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένη (κοντά στον σταθμό του Μετρό του Αγίου Δημητρίου), στην οποία θα ξηλωθούν τα φανάρια ώστε να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο.

Η σήραγγα θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας και θα διαθέτει διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

σήραγγα ηλιούπολης

Για τη μετακίνηση, λοιπόν, από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης θα απαιτούνται περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα – και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής – ο χρόνος διάνυσης της συγκεκριμένης απόστασης ανέρχεται στα 30 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, θα υπάρχει πολύ γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, δεδομένου των προβλέψεων για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ