Ανάρπαστες οι μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών –Γιατί τις αγοράζουν με το κιλό

Μια νέα τάση φαίνεται να διαμορφώνεται στις διεθνείς αγορές, με τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση και να πωλούνται πλέον μαζικά.
Οι μπαταρίες αποτελούν την «καρδιά» κάθε ηλεκτρικού οχήματος, όμως είναι και το στοιχείο που συγκεντρώνει τις περισσότερες ανησυχίες των καταναλωτών. Το υψηλό κόστος τους, σε συνδυασμό με τη φυσιολογική φθορά που υφίστανται μετά από αρκετά χρόνια χρήσης, κάνει πολλούς να αμφιβάλλουν για το πόσο συμφέρει τελικά η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ωστόσο, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο παρατηρείται μια εντυπωσιακή ανατροπή, αφού οι μεταχειρισμένες μπαταρίες έχουν αρχίσει να γίνονται ανάρπαστες, με το κόστος τους να ανεβαίνει συνεχώς.
BUY NOW
Η εξήγηση δεν βρίσκεται τόσο στη χρήση τους σε οχήματα, αλλά κυρίως στη δεύτερη ζωή που μπορούν να αποκτήσουν σε οικιακές εγκαταστάσεις και φωτοβολταϊκά συστήματα. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στην Αυστραλία, όπου η αγορά δημοπρασιών για ηλεκτρικές μπαταρίες γνωρίζει ραγδαία άνθηση.

Όπως αναφέρουν τα τοπικά μέσα, ακόμη και μπαταρίες που έχουν χτυπηθεί σε ατύχημα ή παρουσιάζουν φθορά, παραμένουν ικανές να αποθηκεύουν τεράστια αποθέματα ενέργειας και να τροφοδοτήσουν σπίτια ή εγκαταστάσεις εκτός δικτύου.
«Πουλάμε πλέον πάνω από 100 ηλεκτρικά αυτοκίνητα για σκραπ κάθε μήνα και το ενδιαφέρον βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ. Αυτή η αγορά δεν υπήρχε πριν από ενάμιση χρόνο· βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, αλλά η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία», σημειώνει ο Brendan Green από τον οίκο δημοπρασιών Pickles, ο οποίος ειδικεύεται στον αναδυόμενο αυτό τομέα.
Μάλιστα, οι τιμές είναι αποκαλυπτικές: Ένα τρίχρονο αυτοκίνητο για σκραπ με σχετικά μεγάλη μπαταρία μπορεί να πιάσει από 12.000 έως 14.000 δολάρια (περίπου 11.000 – 12.900 ευρώ), ενώ ακόμη και ένα παλαιότερο Nissan Leaf δεκαετίας με μικρή μπαταρία μπορεί να φτάσει από 2.300 έως 5.500 ευρώ σε δημοπρασία.

Το μυστικό πίσω από αυτή τη ζήτηση είναι η τεράστια ισχύς των μπαταριών των ηλεκτρικών, αφού είναι έως και πέντε φορές ισχυρότερες από μια κοινή οικιακή μπαταρία. Ακόμη και όταν η χωρητικότητα πέσει κάτω από το 70% (οπότε και θεωρούνται ακατάλληλες για αυτοκίνητο) παραμένουν απολύτως επαρκείς για χρήση σε άλλες εφαρμογές.
Στην Αυστραλία, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη ανάπτυξη, οι περισσότερες μεταχειρισμένες μπαταρίες προέρχονται από οχήματα της Tesla.

Η χρησιμότητά των μπαταριών ως εργαλεία ηλεκτροδότησης αποδείχθηκε στην πράξη σε μουσικό φεστιβάλ που διεξήχθη στην Αυστραλία τον Σεπτέμβριο, όταν οι διοργανωτές, μη έχοντας πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο, χρησιμοποίησαν αποκλειστικά μεταχειρισμένες μπαταρίες αυτοκινήτων για να τροφοδοτήσουν ολόκληρη την εκδήλωση.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι ολοένα και περισσότεροι θα αρχίσουν να στρέφονται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών ως μια βιώσιμη και καθαρή λύση απέναντι στους παραδοσιακούς πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιούνται γενικά.
Σύμφωνα με αυτούς, η απουσία θορύβου και οσμών, σε συνδυασμό με τη φθηνότερη και πιο «πράσινη» λειτουργία, τις καθιστούν μια επιλογή που φαίνεται πως θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο ενεργειακό μέλλον.