Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Citroen e-Berlingo

Citroen e-Berlingo

Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen, το e-Berlingo απέκτησε στο «φρεσκάρισμά» του, αλλαγές στο εσωτερικό και αυτονομία που πλέον φτάνει στα 320 χιλιόμετρα.

Ξεκινώντας από το σχεδιασμό του αμαξώματός του, το γαλλικό Van απέκτησε πλέον τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen στο ρύγχος, όπως αυτή εκφράζεται από τα σχήματος C φωτιστικά σώματα, από τη διαχείριση της γρίλιας και από το νέο, ευμεγέθες σήμα της εταιρείας στο κέντρο της. Η γρίλια με τον προφυλακτήρα διαμορφώνουν μια ενιαία επιφάνεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο μαύρο «φιλέτο» της γρίλιας οι γραμμώσεις αντικατοπτρίζουν το σήμα της εταιρείας και ενώνουν τα φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από τρία LED - ένα κάθετο και δύο οριζόντια. Στην έκδοση Advanced Comfort XTR Pack, το κέντρο του προφυλακτήρα έχει αλουμινένιο κάλυμμα για πιο «περιπετιώδεις» διαδρομές.

Ορισμένα δε σημεία των περιμετρικών πλαστικών προστατευτικών έχουν μια λεπτή και διακριτική κόκκινη γραμμή, που αυξάνει το δυναμισμό. Ο εξοπλισμός του αμαξώματος συμπληρώνεται από τις ράγες οροφής και τους πιο μικρούς και αεροδυναμικούς καθρέπτες, ενώ οι διαθέσιμες ζάντες έχουν διάσταση 16 ή 17 ιντσών.

Η συνολική αναβάθμιση του εσωτερικού του γαλλικού Van περιλαμβάνει πολλές και σημαντικές αλλαγές. Πέραν της χρήσης ακόμα πιο ποιοτικών υλικών, σε πρώτο πλάνο το τιμόνι του είναι ανασχεδιασμένο (και θερμαινόμενο), ενώ πίσω του φιλοξενείται η νέα ψηφιακή οθόνη των πίνακα οργάνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία διαθέτει νέα γραφικά, και το τελευταίας γενιάς λογισμικό της κεντρικής οθόνης πολυμέσων, συνδεσιμότητας και πλοήγησης, διάστασης 10''. Η συνδεσιμότητα του smartphone γίνεται μέσω ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto. Η εκκίνηση του κινητήρα και η χρήση του χειροφρένου γίνονται με κουμπιά στην κονσόλα, ενώ υπάρχουν και δύο θύρες USB.

Σημαντικό ρόλο στην άνεση, επίσης, παίζει και η τοποθέτηση των καθισμάτων Citroen Advanced Comfort, για πρώτη φορά και κατ' αποκλειστικότητα στην κατηγορία αυτή, καθώς και το τεραστίων διαστάσεων ντουλαπάκι του συνοδηγού. Στον πίσω πάγκο οι τρεις θέσεις είναι ξεχωριστές, και ο πάγκος είναι συρόμενος και αναδιπλούμενος.

Το νέο e-Berlingo εξακολουθεί να διατίθεται σε δύο εκδόσεις μήκους, την Μ των 4,40 μέτρων και την XL των 4,75 μ. Η δεύτερη επιτρέπει ακόμα και την τοποθέτηση τρίτης σειράς καθισμάτων. Και οι δύο σειρές δύναται να αναδιπλωθούν, μαζί και με το κάθισμα του συνοδηγού, διαμορφώνοντας έναν εύχρηστο χώρο συνολικού μήκους 2,70 μέτρων για την έκδοση Μ και 3,05 μ. για την XL. Η καμπίνα έχει περιμετρικά 27 θέσεις μικροαντικειμένων, χωρητικότητας συνολικά 186 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το χώρο φόρτωσης, αυτός κυμαίνεται από τα 775 λίτρα στην έκδοση Μ μέχρι τα 4.000 λίτρα στην ευρύτερη διαμόρφωση της έκδοσης XL. Η μπαταρία δεν στερεί καθόλου χώρο, καθώς βρίσκεται στο δάπεδο, ενώ η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται από τις δύο ηλεκτρικά συρόμενες πλευρικές πόρτες.

Περνώντας στο σύστημα ηλεκτροκίνησής του, το νέο γαλλικό Van διαθέτει τον γνωστό κινητήρα των 100 kW (136 hp), που παίρνει την ενέργειά του από τη μπαταρία LFP των 50 kWh για να προσφέρει 320 km αυτονομίας (κατά WLTP). Πρόκειται για βελτίωση της αυτονομίας της τάξης του 20% σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.

Την αυτονομία βοηθά περαιτέρω, δε, και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας της πέδησης, που ρυθμίζεται από τον οδηγό σε τρία επίπεδα ισχύος από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός επίσης μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ: το Eco για μέγιστη αυτονομία, το Power για μέγιστη απόδοση και το Normal για τη «χρυσή τομή».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ενσωματωμένος φορτιστής του νέου e-Berlingo φτάνει τα 7,4 kW, αλλά προαιρετικά διατίθεται και με 11 kW. Στην πρώτη περίπτωση η φόρτιση της μπαταρίας σε wallbox χρειάζεται 7,5 ώρες, ενώ σε wallbox 11 kW ο χρόνος μειώνεται κατά ένα τρίτο, στις 5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 100 kW, το γαλλικό Van μπορεί να γεμίσει τη μπαταρία του σε ποσοστό 0-80% σε 30 λεπτά, κι έτσι διασφαλίζει τη δυνατότητα μεγαλύτερων ταξιδιών.

Παράλληλα, στη νέα του γενιά το Van δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από κλασσικά επιβατικά Sedan από άποψη ηλεκτρονικής υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς ενσωματώνει την πλήρη σουίτα των 18 συστημάτων της Citroen. Σε αυτά περιλαμβάνεται το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, η κάμερα οπισθοπορείας με πανοραμική άποψη, το Grip Control με υποβοήθηση ανηφόρας Hill Assist Descent, καθώς και το Towbar Stability Control για τον έλεγχο των ρυμουλκούμενων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Ευρώπη το νέο Berlingo θα διατίθεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική του έκδοση, μια λογική επιλογή δεδομένου ότι αυτή η λύση μειώνει τα κόστη, συμβάλλει στον περιορισμό των ρύπων στις πόλεις και προσφέρει πλέον ικανοποιητική αυτονομία για μεγαλύτερες διαδρομές. Εκτός Ευρώπης, σε επιλεγμένες αγορές θα διατίθεται και με τους κινητήρες βενζίνης PureTech 110 και 130 hp και τα μοτέρ πετρελαίου BlueHDi 90, 100 και 130 ίππων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ