Αλλάζουν όλα στα ποδήλατα -Πώς η Ελλάδα θα γίνει Ολλανδία

ποδήλατα στην Αθήνα

Αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας αναμένεται να γίνει το ποδήλατο, μέσω των δράσεων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Αποφασισμένο να ενισχύσει τη χρήση του ποδηλάτου είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο υλοποιεί στοχευμένες δράσεις για την αύξηση της δημοφιλίας του συγκεκριμένου μέσου μικροκινητικότητας.

Τις δράσεις του υπουργείου παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, στην εκδήλωσή “Earth Dialogues” της Οργάνωσης Γη, με θέμα «Πόλεις χωρίς Αυτοκίνητο», κάνοντας αναφορά στις πρωτοβουλίες που καθιστούν το ποδήλατο ελκυστικό στον πολίτη.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι μονόδρομος και τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει πολιτικές για την ενίσχυση της χρήσης ήπιων μορφών μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, που εντάσσονται σε έναν σχεδιασμό ανάπτυξης συνδυασμένων μετακινήσεων, με κορμό τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ποδήλατα στην Ελλάδα

«Το βασικό μας εργαλείο είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Δήμοι και Περιφέρειες σχεδιάζουν τις αστικές παρεμβάσεις με βάση το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Μεταφορών, προκρίνοντας την ενίσχυση των τοπικών συγκοινωνιών, τα έργα υποστήριξης της χρήσης του ποδηλάτου και της ήπιας κυκλοφορίας, την προσβασιμότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τα έργα βελτίωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας, αλλά και την εισαγωγή ευφυών συστημάτων μεταφορών.
 
Έχουμε ήδη εγκρίνει 14 ΣΒΑΚ, μεταξύ των οποίων, της Θεσσαλονίκης, της Λαμίας, της Καβάλας, των Σερρών, της Παλλήνης και της Πετρούπολης και ενθαρρύνουμε τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη την Ελλάδα, να ακολουθήσουν αυτό το μονοπάτι». ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.   

Οι δράσεις που έχει υλοποιήσει το Υπουργείο

Ειδικά για το ποδήλατο, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι υλοποιούνται δράσεις που προωθούν τη χρήση του στις καθημερινές μετακινήσεις. Στα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας υπάρχουν υποδομές, όπως οι μεταλλικές ράμπες ολίσθησης, που επιτρέπουν τη μεταφορά των ποδηλάτων στους συρμούς, ενώ θεσμοθετήθηκε η δημιουργία οργανωμένων θέσεων στάθμευσης μοτοσικλετών και ποδηλάτων, ώστε να διευκολυνθούν οι χρήστες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Επιπλέον, στο πεδίο του ποδηλατικού τουρισμού, η Ελλάδα έχει συγκροτήσει το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο EuroVelo. Βούλησή του Υπουργείου είναι να επεκτείνει τον ευρωπαϊκό διάδρομο στα ελληνικά νησιά και σε άλλες περιοχές που προσφέρονται για τη χρήση του ποδηλάτου, όπως η Δυτική Μακεδονία, αλλά και η δημιουργία Εθνικών Ποδηλατικών Διαδρομών σε συνεργασία με τις Περιφέρειες.»

ποδήλατα στην Ελλάδα

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την αύξηση της δημοφιλίας του ποδηλάτου

Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως όλες αυτές οι ενέργειες ενσωματώνονται στον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο, ο οποίος έχει καταρτιστεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου με ορίζοντα υλοποίησης το 2030.

Βασικά σημεία του Εθνικού Σχεδίου Δράσης είναι:
 
·       Αύξηση του μεριδίου χρήσης του ποδηλάτου στην Ελλάδα 
·       Επέκταση και βελτίωση της υποδομής για το Ποδήλατο στην επικράτεια
·       Μέτρα για την Οδική Ασφάλεια
·       Προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού
·       Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα (city logistics)
·       Ενσωμάτωση του ποδηλάτου στις πολιτικές σωματικής και ψυχικής υγείας
·       Ενσωμάτωση της ποδηλατικής μετακίνησης στον σχεδιασμό της χρήσεων γης των αστικών, περιφερειακών και συγκοινωνιακών υποδομών
·       Εξασφάλιση χρηματοδοτικών εργαλείων για την υποστήριξη δράσεων προώθησης του ποδηλάτου
 
Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Ο Οδηγός προβλέπει τη συνεργασία θεσμικών φορέων στη δημόσια στρατηγική για την προώθηση του ποδηλάτου και ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών, όπως οι σύλλογοι ποδηλατιστών, σε αυτή την πρωτοβουλία, η οποία θα εξασφαλίσει την πραγμάτωση του κοινού μας οράματος για τη δημιουργία πόλεων με περισσότερο ποδήλατο, λιγότερους ρύπους και εν τέλει, καλύτερη ποιότητα ζωής για τους κατοίκους.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μεγάλοι ποδηλατόδρομοι που έρχονται στην Ελλάδα

Υπενθυμίζεται ότι στη χώρα μας δρομολογούνται ιδιαίτερα φιλόδοξα πρότζεκτ που αφορούν στην κατασκευή μεγάλων ποδηλατοδρόμων που θα επιτρέψουν στους πολίτες να μετακινούνται με έναν φιλικό προς το περιβάλλον και ευεργετικό για την υγεία τους τρόπο.

μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος στην Ελλάδα

Ο μεγαλύτερος στην Ελλάδα, μήκους 24 χλμ. αναμένεται να κατασκευαστεί στον δήμο Νέας Προποντίδας Χαλκιδικής, από τη Νέα Ηράκλεια μέχρι τη Νέα Ποτίδαια. Παράλληλα, μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το έργο του Μητροπολιτικού Ποδηλατοδρόμου Γκάζι-Κηφισιά μήκους 17,8 χλμ., όπως και η ποδηλατική διαδρομή, μήκους 13,5 χλμ., που θα εκτείνεται από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ