Αλλάζουν όλα στα λεωφορεία -Πότε θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

BYD λεωφορείο

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την προμήθεια των πρώτων νέων αστικών λεωφορείων που θα φέρουν σύγχρονα συστήματα και θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Στις «ράγες» έχει εισέλθει ο μεγάλος διαγωνισμός που αφορά στην ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με τα πρώτα νέα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα να βρίσκονται προ των πυλών.

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα ενταχθούν στον στόλο αστικών συγκοινωνιών των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας πριν το τέλος του 2023, ενώ τα πρώτα CNG (φυσικού αερίου) λεωφορεία θα τα δούμε στους δρόμους κατά τα μέσα του τρέχοντος έτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λεωφορεία σε αθήνα και θεσσαλονίκη

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες μέρες το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια 100 (αρθρωτών) αστικών λεωφορείων μήκους 18 μέτρων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) κατακυρώθηκε στην εταιρεία IVECO και πλέον μένουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην υπογραφή της σύμβασης.

Ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 3 ακόμα τμήματα που αφορούν 550 ακόμα λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μεταξύ των οποίων και 350 ηλεκτρικά.

Όπως επισήμανε ο Κώστας Καραμανλής, στόχος είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν μέχρι το τέλος της κυβερνητικής θητείας της Νέας Δημοκρατίας, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.

Λεωφορεία σε αθήνα και θεσσαλονίκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τρία τμήματα του διαγωνισμού που δεν έχουν ακόμα ανάδοχο είναι τα εξής:

- 200 απλά αστικά οχήματα 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας -EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ. Προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η Iveco.

- 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ. Προσφορές έχουν καταθέσει οι BYD, Irizar, Van Hool και Iveco.

- 250 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ. Προσφορές κατέθεσαν οι BYD, Irizar, και Yutong, αλλά συνεχίζουν μόνο οι δύο τελευταίες μιας και η BYD αποκλείστηκε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι ο στόλος των λεωφορείων έχει να ανανεωθεί από το 2009, όταν και έγινε για τελευταία φορά αγορά οχημάτων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ