Αλλάζουν όλα στα διπλώματα οδήγησης -Γιατί όλοι οι οδηγοί πρέπει να περάσουν από γιατρό

δίπλωμα οδήγησης

Την πόρτα του ιατρού θα χρειάζεται να περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι οδηγοί εφόσον περάσει η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου.

Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις άδειες οδήγησης προτείνει η ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Η τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, όταν η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων τόσο κατά την έκδοση όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, όπως συμφωνήθηκε μεταξύ των μελών της Επιτροπής Μεταφορών, η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.

Εφόσον, λοιπόν, εφαρμοστεί η συγκεκριμένη πρόταση, οι οδηγοί των κρατών-μελών της ΕΕ θα χρειάζεται να περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα… την πόρτα του γιατρού, και δη όταν χρειάζεται να εκδώσουν και να ανανεώσουν την άδεια οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δίπλωμα οδήγησης

Πρόκειται για μια απόφαση που ταράζει τα λιμνάζοντα νερά της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες χώρες τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και ως εκ τούτου οι οδηγοί (ακόμα και οι ηλικιωμένοι) δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.

Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε -μεταξύ άλλων- υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί ενδεχομένως από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ